Vettel húzta a rövidebbet a Webber elleni csatában, nem tudta folytatni a futamot (Fotó: Reuters)
Vettel húzta a rövidebbet a Webber elleni csatában, nem tudta folytatni a futamot (Fotó: Reuters)

„Ha megnézik a televíziós felvételeket, teljesen egyértelmű az eset. Ha megnézik a jelenetet, világos, hogy Mark hibázott. Sajnos néha előfordul ilyesmi" – nyilatkozta a kiesése után roppant feldúlt Sebastian Vettel.

 
Ön szerint ki tehet arról, hogy Vettel és Webber összeütközött egymással?
Összes szavazat:10903
Szavazás kezdete: 2010. 05. 30
A szavazást lezárták.
Sebastian Vettel - 35%
Mark Webber - 33%
Mindketten ludasak a karambolban - 31%
 

Mark Webber (nem éppen meglepő módon) másképpen látta a történteket: „Sebastian nagyon gyorsan jött, aztán egyvonalba ért velem. Ezt követően teljesen váratlanul jobbra húzta a kormányt, ezzel egyáltalán nem számoltam. Természetesen a csapat szempontjából rossz, hogy így alakult, egyikünk sem akarta ezt az eredményt."

Vettel és Webber a 48. körben ütközött össze egymással, egy olyan szituációban, amelyben mindketten hibáztak, és amelynek normális esetben csapattársak között nem szabadna megtörténnie.

Így vélekedett erről a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is, aki a futam leintését követően rendkívül csalódott volt, de diplomatikusan nem foglalt állást abban a kérdésben, hogy melyik pilóta hibája okozta a karambolt. „Nagy a csalódottság a csapatnál, hiszen nagyon sok pontot veszítettünk el. Számunkra az az elsődleges, hogy a többi csapatot legyőzzük, márpedig ma negyvenhárom pontot tálcán nyújtottunk át a McLarennek – pedig a csapat megérdemelte volna a győzelmet."

Horner elárulta, a csapat engedélyezte a pilótáknak, hogy versenyezzenek egymással, mindössze annyit kért, hogy sportszerűen tegyék ezt. „Annyit kértünk, hogy hagyjanak egymásnak helyet. Ma egyikük sem engedett, és ennek az lett az eredménye, hogy a csapat elveszített egy csomó pontot, Mark elveszített egy csomó pontot, és Sebastian is elveszített egy csomó pontot – azaz mindenki veszített. Láttuk, hogy Jenson Button és Lewis Hamilton hogyan csatázott egymással: versenyeztek, de mégis adtak a másiknak elegendő helyet – mi is csak ennyit kértünk" – nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke.

 VETTEL ÉS WEBBER ÜTKÖZÉSE
 

 

A Horner által is említett McLaren-csata, a brit világbajnokok egymás elleni ütközete nem ért „tragikus" véget, azonban legalább olyan izgalmas volt, mint a Vettel és Webber közti incidens.

KATTINTSON A 2010-ES ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!
KATTINTSON A 2010-ES
ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!

„A tizenkettes kanyarban a külső íven voltam, és azt gondoltam magamban: most vagy soha. Ezt követően öt kanyaron keresztül egymás mellett autóztunk, kerék a kerék mellett. Szórakoztató csata volt. A futam végén spórolnunk kellett az üzemanyaggal" – elevenítette fel a McLaren-párbajt Jenson Button.

„Mark és Sebastian ütközése kínálta fel számunkra a lehetőséget egy nagyon szórakoztató, élvezetes futamon. Nagyon közel vagyunk a Red Bullokhoz" – tette hozzá a regnáló világbajnok.

„Hatalmas eredmény számunkra, hogy képesek voltunk csatázni a Red Bullokkal. Jenson és én is olyan keményen versenyeztünk, ahogy csak tudtunk, fantasztikus, hogy megszereztük második kettős győzelmünket" – nyilatkozta a futamgyőztes Lewis Hamilton, aki a tavalyi Szingapúri Nagydíjat követően állhatott fel ismét a dobogó legmagasabb fokára.

„Olyan volt ez a futam, mintha akciófilmet néztem volna 3D-ben. Fantasztikus volt! Ráadásul a legjobb helyről láttam az eseményeket" – lelkendezett a 2008-as világbajnok.

A Ferrari háza táján nem voltak ennyire elégedettek, ugyanis az olasz istálló leszerepelt története 800. nagydíján: pilótái csupán a hetedik és a nyolcadik helyet szerezték meg. Fernando Alonso, a csapat kétszeres világbajnoka úgy véli, a maranellóiak jelenleg nagyon messze vannak az élmezőnytől.

„Kicsit meglepődtünk, hogy sem Barcelonában, sem itt, Isztambulban nem voltunk versenyképesek" – nyilatkozta Alonso a futam lefújása után az egyik spanyol tévétársaságnak.

„Felipe Nico Rosberggel, én pedig Vitalij Petrovval küzdöttem az egész futam alatt, így jelenleg a Renault szintjén vagyunk, ami nyilvánvalóan nem elég" – dohogott a kétszeres világbajnok spanyol.

„A Kanadai Nagydíjra kifejlesztettünk már valamit, míg Valenciára nagyobb csomaggal készülünk. De jól tudjuk, hogy nagyon távol vagyunk a McLarentől és a Red Bulltól, így nagyon keményen kell tovább dolgoznunk – vélekedett Alonso, aki gyengébb teljesítményére ellenére is a negyedik helyen áll a pilóták pontversenyében.

Összefoglaló cikkünk ide kattintva olvasható.

EMLÉKEZTETŐ (F–1, TÖRÖK NAGYDÍJ)
  1.  Hamilton McLaren-Mercedes 1ó28:47.620
  2.  Button McLaren-Mercedes +      2.645
  3.  Webber Red Bull-Renault +    24.285
  4.  M. Schumacher Mercedes +    31.110
  5.  Rosberg Mercedes +    32.266
  6.  Kubica Renault +    32.824
  7.  Massa Ferrari +    36.635
  8.  Alonso Ferrari +    46.544
  9.  Sutil Force India-Mercedes +    49.029
10.  Kobajasi Sauber-Ferrari +  1:05.650
11.  De la Rosa Sauber-Ferrari +  1:05.944
12.  Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +  1:07.800
13.  Liuzzi Force India-Mercedes +     1 kör
14.  Barrichello Williams-Cosworth +     1 kör
15.  Petrov Renault +     1 kör
16.  Buemi Toro Rosso-Ferrari +     1 kör
17.  Hülkenberg Williams-Cosworth +     1 kör
18.  Glock Virgin-Cosworth +     2 kör
19.  Di Grassi Virgin-Cosworth +     3 kör
NEM ÉRT CÉLBA
Chandhok Hispania-Cosworth 53
Senna Hispania-Cosworth 47
Vettel Red Bull-Renault 40
Kovalainen Lotus-Cosworth 34
Trulli Lotus-Cosworth 33