Kis nyugtató a Ferrari szurkolóinak: Alonso az élen

Vágólapra másolva!
2011.02.02. 17:29
null
Fernando Alonsóé a hét eddigi legjobb időeredménye (Fotó: Action Images)
Fernando Alonso megörvendeztette a valenciai pályára kilátogató szépszámú spanyol közönséget a Formula–1-es csapatok második idei közös tesztnapján, az időlista élén zárt Ferrarijával, megelőzve a keddi nap legjobbját, a címvédő Sebastian Vettelt. Szerdán az új Lotus is bemutatkozott Heikki Kovalainennel, a finn azonban a zöld-sárga autó műszaki problémái miatt mindössze 15 kört tudott megtenni, és utolsóként végzett.

Szerdán már sokkal többen gyűltek össze a lelátókon a Valencia melletti Ricardo Tormo-versenypályán, mint egy nappal korábban, és Fernando Alonso nem hagyta, hogy szomorúan menjenek haza honfitársai: a legjobb időeredményt érte el új Ferrari F150-esével.

A második a keddi leggyorsabb Sebastian Vettel volt, a német délután negyed kettőig vezetett, mielőtt Alonso átvette volna tőle az első pozíciót. Vettel csapattársa, Mark Webber az utolsó órában hajtott ki a pályára, időeredményéből ítélve meglehetősen nehéz autóval.

A Renault-nál Robert Kubica sokkal gyorsabb volt, mint Vitalij Petrov az első napon, de a 2010-es autókkal a Pirelli-gumik tesztelésére összpontosító brit Paul di Resta, Lewis Hamilton párostól elmaradt.

Mivel még csak az idény második tesztnapjáról van szó, sejtéseket már megfogalmazhatunk az erőviszonyokról, de messzemenő következtetéseket levonni felelőtlenség lenne. Az autók ugyanis még sokat változnak a március 13-i szahíri idényrajt előtt, és most nem csak a 2010-es gépekre gondolunk…

A Williams-istálló a nap folyamán bejelentette, hogy új FW33-asában minden idők legkisebb F1-es váltója működik, ennek köszönhető az autó hátuljának meglehetősen szokatlan kialakítása. A Renault-hoz hasonlóan a Williams is átvette a Red Bull által tavaly sikerrel használt – pullrod – hátsó felfüggesztési rendszert.

Az első két napon mégis sok gond volt az autóval, állítólag Barrichello nem elégedett vele, sokat csóválta a fejét a csapat garázsában. Az újságíróknak persze nem beszélt az autó specifikus gondjairól, inkább az általános problémákat fejtegette, mint a kormányon található túl sok nyomógomb.

„Túl sok gombbal kell babrálni a vezetés közben, ami elveszi a figyelmünket a vezetéstől – mondta Barrichello, aki autója meghibásodása miatt reggel leállt a pályán. – Nincs többé olyan egyenes, amelyben pihenhetnénk, folyton használnunk kell valamelyik gombot a kormányon. Nem mondom, hogy életveszélyes a helyzet, de aggasztó, hiszen most már olyan gombokat is rendszeresen kezelnünk kell, amelyeket nehéz elérni, és van, hogy le kell vennünk a szemünket az útról. Talán idővel hozzászokunk.”

Barrichello mellett a Force Indiá-s Paul di Resta kicsúszása miatt állt az edzés, majd Nico Rosberg Mercedeséből fogyott ki az üzemanyag (ilyen próbát többször elvégeznek a csapatok az idény előtti felkészülés során), az utolsó negyedórában pedig Sébastien Buemi Toro Rossója állt meg a boxutca kijáratánál.

A tesztelés első napjának egyik fő témája a Renault forradalmi kipufogócsöve volt, amelynek kimeneti nyílása nem a kocsi hátulján, hanem az oldaldobozok elején található. Az autó alatti légáramlatot így befolyásoló gázok elméletileg növelik a leszorítóerőt, és több istálló mérnökei elmondták, hogy már elemzik vagy fejlesztik a saját hasonló rendszerüket (egyes pletykák szerint az autóját pénteken bemutató McLaren kocsiján már ugyanez a megoldás lesz látható).

Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke arra számít, hogy a bahreini idénynyitón több csapat ilyen kipufogórendszerrel jelenik meg, ugyanakkor ő nem tartja szükségesnek az átállást.

„Több egyedi megoldást látni az autókon. A Renault kipufogócsövét nem vizsgáltam meg részletesen, de nem tartom olyan forradalmi megoldásnak, amely dönthet a csapat versenyképességéről” – mondta Brawn.

FORMULA–1-ES TESZT 
VALENCIA, 2. NAP
1. Fernando Alonso Ferrari 1:13.307 108
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:13.614 43
3. Paul di Resta Force India-Mercedes* 1:13.844 111
4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes* 1:14.353 83
5. Robert Kubica Renault 1:14.412 104
6. Narain Karthikeyan Hispania-Cosworth* 1:14.472 80
7. Nico Rosberg Mercedes 1:14.645 69
8. Timo Glock Virgin-Cosworth* 1:15.408 34
9. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:16.023 50
10. Sergio Pérez Sauber-Ferrari 1:16.198 42
11. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:16.266 29
12. Sébastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:16.359 46
13. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:16.474 64
14. Mark Webber Red Bull-Renault 1:17.365 17
15. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:20.649 15
Az eredmények nem hivatalosak              *2010-es autó    
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik