Sebastian Vettel pályafutása 13. rajtelsőségét szerezte meg (Fotó: Action Images)

Napsütésben, ám helyenként vízfoltos aszfalton vette kezdetét a szombatról a rossz időjárás miatt vasárnapra halasztott időmérő, ennek megfelelően volt, aki intermediate gumikkal kezdte meg a száguldást, de hamar kiderült, hogy nem ilyen rossz a helyzet, és a sima felületű abroncsok az első perctől kezdve jobban használhatók. A száradó pálya eleinte a Williams pilótáinak ízlett a legjobban, Nico Hülkenberg és Rubens Barrichello az első, húsz percig tartó szakasz során kiemelkedett a mezőnyből (fél távnál Hülkenberg állt az élen, ami nagy derültséget keltett a szuzukai sajtóközpontban, hiszen 2010. X. 10-én, 10 óra 10 perc 10 másodperckor a 10-es rajtszámú kocsi volt az első).

Aztán jött Sebastian Vettel, a pénteki edzésnap legjobbja, és hat perccel az első szakasz zárása előtt átvette a vezetést. A Red Bull német pilótájának legjobbja (1:32.035) így is fél másodperccel elmaradt pénteki leggyorsabb körétől (1:31.465), amire egyrészt magyarázatot adott, hogy az első napon alaposan felgumizott pályán érte el, másfelől, hogy két nappal korábban a lágyabb keverékkel futott, míg azt ezúttal a későbbiekre tartogatta.

Az első szakaszban az újoncok fejezték be az időmérőt, hetedikként (azaz a 18. helyen) Sébastien Buemi esett ki a Toro Rosso-Ferrarival.

A pálya állapotának gyors javulásáról mindent elmondott, hogy a második szakasz elején nem volt várakozás, a két Mercedest leszámítva mindenki azonnal a pályára hajtott. Fernando Alonso első mért köre jobb lett Vettel első szakaszbeli idejénél, majd mind az öt vb-aspiráns 1:32 alá került, Mark Webber már jobb kört is futott, mint társa pénteken. Aztán a negyedórás etap végén mindenki kipróbálta a lágy gumikat, és Vettel 1:31.187 perces idővel zárt az élen.

Felipe Massának a lágy gumik sem hozták meg az előrelépést, két gyors kört is futott rajtuk, de nem tudott elmozdulni a 12. helyről. A vb-esélyesek simán bejutottak, míg a Szuzukában korábban nyolcszor is pole pozíciós Michael Schumacher tizedikként préselte be magát az utolsó etapba.

A záró szakaszban Vettel 1:30.792 perces idővel nyitott, a Red Bull az előzetes várakozásoknak megfelelően kiemelkedett a mezőnyből. A Szuzukában tavaly rajt–cél győzelmet arató német versenyzőt Webber sem tudta megverni, így egymás után másodszor kezdheti az élről a Japán Nagydíjat.

Lewis Hamilton a harmadik helyen zárt, de váltócsere miatt kapott öt rajthelyes büntetése miatt visszaesett a nyolcadik pozícióba, a két Williams-Cosworth közé. Így Robert Kubica, a pénteki nap harmadikja indulhat a harmadik rajtkockából, Alonso elől. Jenson Button a keményebb keverékű gumikon érte el legjobb idejét, így az élcsoportból egyedüliként azokon kezdi meg a magyar idő szerint nyolc órakor rajtoló versenyt.

JAPÁN NAGYDÍJ, A RAJTSORREND
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:30.785
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1:30.853
3. Robert Kubica Renault 1:31.231
4. Fernando Alonso Ferrari 1:31.352
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:31.378
6. Nico Rosberg Mercedes 1:31.494
7. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:31.535
8. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:31.169*
9. Nico Hülkenberg Williams-Cosworth 1:31.559
10. Michael Schumacher Mercedes 1:31.846
11. Nick Heidfeld Sauber-Ferrari 1:32.187
12. Felipe Massa Ferrari 1:32.321
13. Vitalij Petrov Renault 1:32.422
14. Kobajasi Kamui Sauber-Ferrari 1:32.427
15. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:32.659
16. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:33.071
17. Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1:33.154
18. Sébastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:33.568
19. Jarno Trulli Lotus-Cosworth 1:35.346
20. Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 1:35.464
21. Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 1:32.265
22. Timo Glock Virgin-Cosworth 1:36.332
23. Bruno Senna Hispania-Cosworth 1:37.270
24. Jamamoto Szakon Hispania-Cosworth 1:37.365

 *Hamiltont váltócsere miatt öt rajthellyel hátrébb sorolták