Hamiltont fékhiba hátráltatta, jobb neki a 2. rajthely, mint a pole

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.08.23. 19:59
null
Rosbergé a pole, de Hamilton is bizakodik a verseny előtt (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton elárulta, a Belga Nagydíj időmérőjén sem kerülték el a műszaki hibák, de bal első fékjének problémái ellenére be tudott jönni a második helyre, aminek tavalyi tapasztalatai után már-már jobban örül, mint az első rajtkockának. Sebastian Vettel és Fernando Alonso elismerte, hogy az eső segítette a 2. rajtsorba, de Valtteri Bottas ígéri, a száraz versenyen a Williamsszel mindkettőjüket megelőzi. A Williams hétvége előtti előzetes tervéről, a Mercedes legyőzéséről már nem is beszélt…

 

A világbajnoki éllovas Nico Rosberg remek pole pozícióval jelezte Spa-Francorchamps-ban, hogy az F1 „őszi" idényében sem lesz könnyű feladata Lewis Hamiltonnak vele szemben. A német teljesítményéről még Niki Lauda is elismerően beszélt, a Mercedes Hamilton-párti vezetője azt mondta, szombaton egyértelműen Rosberg volt a jobb pilóta.

„Ez az egyik legkülönlegesebb pálya, hatalmas siker, hogy az élről rajtolhatok – mondta Rosberg. – Szerencsére a körülmények kiegyensúlyozottak voltak, sohasem volt kérdés, hogy az intermediate gumik a megfelelőek a pályára, így hiába volt esős az időmérő, volt időnk hozzászokni a körülményekhez. A harmadik szakaszban kifejezetten komfortosan vezettem. Persze mindez csak viszonylagos, esőben nehéz F1-es autóval száguldani. Persze ez még csak az időmérő volt, a neheze vasárnap következik."

A Kanadai Nagydíj óta először első soros Lewis Hamilton örül, hogy véget ért időmérős balszerencse-sorozata, de azt mondta, ha nincs a fékhibája, más lenne a Mercedesen belüli sorrend.

„A bal első fékem nem működött rendesen, ezért balra húzott az autó lassításkor. Semmit sem tehettem azért, hogy megszűnjön ez a jelenség, a gyors köreimben is szenvedtem a fékekkel, a fékezési pontokat még előrébb kellett hoznom, ami elsősorban az egyes kanyarban járt veszteséggel. Pedig Spában nagyon fontos, hogy bízz a fékedben – mondta Hamilton. – Ez a hiba vasárnapra kijavítható, a versenyre minden rendben lesz. Nem vagyok csalódott, tavaly enyém volt a pole, de Vettel az elején megelőzött, ezért még éppenséggel bizakodó is vagyok."

Sebastian Vettel tavaly nyerni tudott, de az idén a dobogós helyezésre sincs sok esélye, el is ismerte, hogy száraz pályán nem indulhatna a harmadik helyről.

„Hatalmas a Mercedesek fölénye, lehetetlen volt eléjük vagy közéjük kerülni, de száraz pályán ennyire sem lennék elöl. A Mercedes megteheti, hogy nagyobb leszorítóerőt használjon, mert a motorja az egyenesekben még így, nagyobb légellenállással is gyorsabbá teszi – ismerte el Vettel. – A második szakaszban hatalmas kockázatot vállaltam, a kopott intermediate gumikon a pályán maradtam, mert szerettem volna spórolni egy készletet a harmadik etapra. Kieső helyen álltam, de összejött egy jó kör, és nagy haszna volt a friss guminak a végén, nagyon szoros volt a verseny a harmadik helyért. Nagyon nehéz volt vezetni, az Eau Rouge különösen nagy kihívást jelentett, többször is majdnem megcsúsztam ott. Remélem, a verseny szorosabb lesz, mint a korábbiak" – mondta Vettel.

Alonso elismerte, eső nélkül nem szerezte volna meg a negyedik rajtkockát
Alonso elismerte, eső nélkül nem szerezte volna meg a negyedik rajtkockát

Fernando Alonsót a remek pénteki edzéseredményei ellenére meglepte, hogy a 2. sorba került.

„Nagyon boldog vagyok, nagyon nehéz a második sorba kerülni Spában – mondta Alonso, aki még nem indult a pole-ból a Belga Nagydíjon. – Nem számítottam ilyen teljesítményre, az autó az erre a pályára való beállításokkal versenyképesebb, és az eső is segített. A negyedik helyről rajtolva már nem merész a dobogó megcélzása, főleg, hogy a Mercedesnél az utóbbi versenyeken több műszaki hiba is fellépett."

Alonso is átesett az Ice Bucket Challenge-en, és kihívta Luca di Montezemolo Ferrari-elnököt, Placido Domingo operaénekest, illetve korábbi csapatfőnökét, Flavio Briatorét.

A Magyar Nagydíjat megnyerő, a szombat délutáni szabadedzést a második helyen záró Daniel Ricciardo az ötödik lett, de kis híján összetörte a Red Bullját.

„Volt egy hatalmas pillanat a Blanchimont-ban, a pálya leggyorsabb kanyarjában, amely vizesen nagyon trükkös tud lenni. Nem szabad tövig nyomni a gázt, de szorított az idő, és mennem kellett, de utólag belátom, hogy kockázatos volt, mert időt is veszítettem, és nem sokon múlt, hogy a falban kössek ki – mondta Ricciardo. – Mivel hosszú a pálya, rengeteget változik körről körre, esőben minden egyes körnek vakon kezdünk neki."

Ricciardo megúszta, hogy a pálya egyik legveszélyesebb pontján óvatlan volt
Ricciardo megúszta, hogy a pálya egyik legveszélyesebb pontján óvatlan volt

A Williams az esős időmérőn elveszítette annak esélyét, hogy legyőzze a hétvégén a Mercedest, Valtteri Bottas a 6., Felipe Massa pedig a 9. rajtkockát szerezte meg. A csapatnak így át kellett fogalmaznia terveit.

„Az utolsó szabadedzésen száraz pályán a leggyorsabb voltam, ami alátámasztja, hogy nem hiába bizakodtunk. Ám az esőben több riválisunk is elénk került az időmérőn, de legalább már jobbak vagyunk a vizes pályán, mint az év elején – mondta Bottas. – Ha száraz lesz a verseny, minden esélyünk megvan arra, hogy a Red Bullokat és a Ferrarikat is megelőzzük."

Az időmérőt a hetedik helyen záró Kevin Magnussen az időmérő után édesapjáért, Jan Magnussenért aggódhatott, aki egy virginiai sportautóverseny edzésén egy olajfoltra futva kicsúszott, és csúnyán összetörte Corvette-jét, amellyel a pillanatokkal korábban ugyanúgy kicsúszó Richard Lietz Porschéjába csapódott. Mindkét pilótát kórházba szállították kivizsgálásra, az első hírek megnyugtatóak, nincs nagy baj egyikükkel sem.

A Belga Nagydíjat korábban négyszer megnyerő Kimi Räikkönen a nyolcadik rajtkockát szerezte meg pénteki műszaki hibái után.

„Az utolsó körömben hibáztam itt-ott, ha tisztább a köröm, több helyet is nyerhettem volna – mondta a finn. – Délelőtt szárazon legalább nem volt szörnyű az autó, a verseny rendben lehet. Esőben kevésbé jönnek ki a hibák. A verseny hosszú lesz, nem biztos, hogy nem lesz eső, itt bármikor eleredhet, igyekszünk a kritikus helyzetekben jó döntéseket hozni, aztán előugorhat egy jó eredmény."

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYSORA
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Rosberg 2:07.130 1. Hamilton 2:06.609
2. Hamilton 2:07.280 2. Rosberg 2:06.723
3. Massa 2:08.403 3. Alonso 2:08.450
4. Bottas 2:09.250 4. Bottas 2:08.451
5. Vergne 2:09.811 5. Räikkönen 2:08.646
6. Räikkönen 2:09.885 6. Massa 2:08.833
7. Ricciardo 2:10.089 7. Vettel 2:08.868
8. Vettel 2:10.105 8. Magnussen 2:08.901
9. Alonso 2:10.197 9. Ricciardo 2:08.989
10. Kvjat 2:10.445 10. Button 2:09.272
11. Button 2:10.529 11. Kvjat 2:09.377
12. Pérez 2:10.666 12. Vergne 2:09.805
13. Grosjean 2:10.898 13. Pérez 2:10.084
14. Bianchi 2:11.051 14. Sutil 2:10.238
15. Sutil 2:11.051 15. Grosjean 2:11.087
16. Magnussen 2:11.081 16. Bianchi 2:12.470
17. Maldonado 2:11.261
18. Hülkenberg 2:11.267
19. Chilton 2:12.566
20. Gutiérrez 2:13.414
21. Lotterer 2:13.469
22. Ericsson 2:14.438

Kevin Magnussen (7.): – Az első szakaszban elfékeztem magam, ,megrongálódott a gumim, nem sokon múlt, hogy kiessek. A második és a harmadik etap sokkal jobb volt, a hetedik hely nem rossz. Nem tudom leírni, mennyire imádok ezen a pályán száguldani.
Felipe Massa (9.): – Az eső nem engedte meg nekünk, hogy megmutassuk az igazi sebességünket. Az első két szakaszban még nem volt gond, de a harmadikban nem tudtuk felmelegíteni az abroncsokat. Így hiába lett jobb a pálya, az eredményem romlott.
Jenson Button (10.): – Az első körömet elrontottam a harmadik szakaszban, a másodikban pedig elfékeztem magam, és annyi volt. Jobb lesz a verseny, ha száraz az idő.
Danyiil Kvjat (11.): – Az utolsó gyors körömig elégedetlen voltam az autóval, de sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat. Száraz pályán gyorsabbak vagyunk, a versenyen meg is mutatjuk.
Jean-Éric Vergne (12.): – Az első szakasz még jól sikerült, de a másodikban a kipufogóval gondok támadtak, és csak három kört mentem. Megmutattuk, hogy jobbak vagyunk ennél, erős versenyre számítok.
Sergio Pérez (13.): – Nagyon szenvedtem a vizes aszfalton, a verseny sokkal jobb lesz száraz pályán, nem estem kétségbe.
Adrian Sutil (14.): – A tavalyihoz hasonlóan esős volt az időmérő, de nem könnyű megállapítani, hol mekkora a víz a pályán. Az autót nehéz vezetni, főleg úgy, hogy a vasárnapi előrejelzések miatt száraz pályás beállításokkal mentünk.
Romain Grosjean (15.): – Spában a száraz pályán is a bátrak a leggyorsabbak, hát még a nedves aszfalton! Élvezetes edzés volt, de csalódott vagyok, hogy csak a 15. lettem. Itt bármi megtörténhet a versenyen, még pontot is szerezhetünk.
Jules Bianchi (16.): – Örülök, hogy a tavalyi továbbjutásom után az idén bizonyítani tudtam, nem véletlen volt a siker, és ez személyesen is nagy siker nekem, megvertem egy Lotust, egy Force Indiát és egy Saubert.
Pastor Maldonado (17.): – Az első szakasz végére új készlet gumira váltottam, de nem jött össze agy igazán jó kör. Egyszer meg is csúsztam, éppen lemaradtam a továbbjutásról.
Nico Hülkenberg (18.): – Nehéz időmérő volt, jól kezdődött, ezért úgy gondoltam, egy készlet gumival simán meglesz a továbbjutás. Csakhogy nagyon elhasználódtak az abroncsok, és az utolsó körömben két nagy hibát is elkövettem. Ha a verseny száraz lesz, visszajöhetünk a pontszerző helyekre.
Max Chilton (19.): – A gyors körömet közvetlenül egy másik gyors kör után kezdtem el, így nem volt feltöltve az energiatárolóm. Ha az nincs, talán sikerül a továbbjutás, de így is elismerésem Jules-nek. A Caterhameket így is kényelmesen megvertük.
Esteban Gutiérrez (20.): – Keményen dolgozik a csapat, de nagyon keveset lehetek a pályán a sok technikai malőr miatt. Elfogadhatatlan a helyzet, ki kell találnunk valamit, hogy javítsunk rajta.
André Lotterer (21.): – Ennél gyorsabban nem tanulhatnék bele az F1-be. Pénteken szárazon, szombaton esőben vezettem, idő kellett, hogy hozzászokjam a körülményekhez. Nem könnyű beleszokni a finomságokba, főleg a határ megtalálása nehéz, de készen állok a versenyre.
Marcus Ericsson (22.): – Gyorsabbak lehettünk volna, de egy tiszta kör sem jött össze, rosszul helyezkedtünk a pályán. A verseny nehéz lesz, akármilyen is legyen az idő.

BELGA NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Nico Rosberg német Mercedes 2:05.591 átlag: 200.402 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 2:05.819 0.228 mp h.
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 2:07.717 2.126
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 2:07.786 2.195
5. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 2:07.911 2.320
6. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 2:08.049 2.458
7. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 2:08.679 3.088
8. Kimi Räikkönen finn Ferrari 2:08.780 3.189
9. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 2:09.178 3.587
10. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 2:09.776 4.185
11. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 2:09.377
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 2:09.805
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 2:10.084
14. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 2:10.238
15. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 2:11.087
16. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 2:12.470
17. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 2:11.261
18. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 2:11.267
19. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 2:12.566
20. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 2:13.414
21. André Lotterer német Caterham-Renault 2:13.469
22. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 2:14.438
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 4 9 10 202
2. Lewis Hamilton 5 9 9 191
3. Daniel Ricciardo 2 5 9 131
4. Fernando Alonso 2 11 115
5. Valtteri Bottas 3 10 95
6. Sebastian Vettel 2 8 88
7. Nico Hülkenberg 10 69
8. Jenson Button 1 7 60
9. Felipe Massa 5 40
10. Kevin Magnussen 1 7 37
11. Sergio Pérez 1 6 29
12. Kimi Räikkönen 7 27
13. Jean-Éric Vergne 4 11
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 4 6
16. Jules Bianchi 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 393
2. Red Bull-Renault 219
3. Ferrari 142
4. Williams-Mercedes 135
5. Force India-Mercedes 98
6. McLaren-Mercedes 97
7. Toro Rosso-Renault 17
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik