Hamilton úgy akarja elrendezni, ahogy Senna tenné

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.05.24. 19:24
null
Hamilton már tudja, hogyan rendezné vasárnap az ügyet Rosberggel (Fotók: Action Images)
A Mercedes vezetőségében is ráébredtek, hogy kezdenek elszabadulni az indulatok Lewis Hamilton és Nico Rosbereg között. A Monacói Nagydíjon Hamilton szerint a német csalással szerezte meg az első rajtkockát, de Hamilton már kitervelte a válaszát a versenyre – érdekes lesz a rajt. Rosberg Mirabeau-ban történt kicsúszását, illetve a bukótérből való kitolatást vizsgálták a sportfelügyelők, de nem találtak szabálytalanságra utaló bizonyítékot, így a németé marad az első rajtkocka.

Niki Lauda szerint kezd elfajulni a helyzet a Mercedes-istállón belül, de nem feltétlenül Rosberg kicsúszása a jele mindennek.

„Valóban kezdenek elszabadulni az indulatok a két pilótánál, ezért este le kell ülnünk, és el kell beszélgetnünk. Nicót nem hibáztatom, Lewis már négyszer megverte őt az időmérőn, néha ő is lehet gyorsabb – mondta a Mercedes elöljárója. – Biztos vagyok benne, hogy nem szándékosan parkolta le az autóját, egyszerűen túl gyorsan ment, és megcsúszott. Nem ő az első ott ezen a hétvégén.”

Ugyanakkor később vált nyilvánvalóvá, hogy a sportfelügyelők nem magát a kicsúszást vizsgálták, hanem azt, miért tolatott Rosberg a forgalommal szemben, kifelé a bukótérből. Végül ebben sem találtak kivetnivalót.

Toto Wolff csapatigazgató számított a kedvező ítéletre.

„Már vége volt az időmérőnek, amikor kitolatott a bukótérből. A sárga zászlót lengették, a többi pilótát figyelmeztették, és miután mindenki elhaladt mellette, véget ért az edzés – mondta az osztrák sportvezető. – Nem hiszem, hogy bárki is szándékosan kicsúszna. Nico elmérte a féktávot, kicsúszott, és biztonságosabb volt a bukótérbe kormányoznia az autót. Tudom, hogy mindenki a sztorit akarja, de ez most nonszensz. Lewis természetesen mérges, mert kikapott a csapattárástól. Ilyen az, amikor két motivált pilóta alkot egy csapatot – az egyik mindig csalódott, mert csak egy nyerhet.”

Lewis Hamilton a BBC-nek beszélve a Prost–Senna belharc párhuzamát hozta fel.

„Nem tudom, hogy Senna és Prost ilyenkor leült-e egymással megbeszélni a történteket. Nekem nagyon tetszett, ahogy Senna reagált ilyen esetekben, azt hiszem, kitépek egy oldalt a könyvéből. Nicónak nem kell bocsánatot kérnie, az övé a pole. Tudhattam volna, hogy ez lesz” – mondta Hamilton, amit a britek úgy értelmeztek, hogy a vasárnapi rajtnál kőkeményen fogja támadni csapattársát, és előfordulhat, hogy ütközés lesz a vége.

A brit sajtó közben lassan ugyanolyan ellenségképet farag Rosbergből, mint tette egykor Fernando Alonsóval, amikor Hamilton csapattársa volt 2007-ben a McLarennél. A BBC még azt is felelevenítette, hogy 2006-ban, amikor Michael Schumachert megbüntették a monacói időmérő után, a német eltiltását követelő Keke Rosberg azt mondta: „Ez a Rascasse-eset volt a leggusztustalanabb, amit valaha az F1-ben láttam. Azt hittem, Schumacher felnőtt, de tévedtem. Jobb lenne, ha az őszinte emberek sportja maradna az F1.”

61. MONACÓI NAGYDÍJ
A helyszín: Circuit de Monaco
A pálya hossza: 3340 méter
Kanyarok száma: 19 (7 bal és 12 jobb)
A verseny hossza: 78 kör (260.520 km)
Gumitípusok: lágy, szuperlágy
Körrekord: 1:13.532 (Kimi Räikkönen, McLaren, 2006)
Tavalyi pole pozíció: 1:13.876 (Nico Rosberg, Mercedes)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:16.577 (Sebastian Vettel, Red Bull)
Tavalyi dobogó: 1. Nico Rosberg (Mercedes), 2. Sebastian Vettel (Red Bull), 3. Mark Webber (Red Bull)
Eddigi versenyek Monacóban: 60
Győzelmek a pole-ból: 27
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Olivier Panis (1996) 14.
Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso 2, Räikkönen, Vettel, Button, Hamilton, Rosberg

Az időmérőt a harmadik helyen záró Daniel Ricciardo azt hitte, ő lesz a legbosszúsabb az első háromból a kvalifikáció után, de tévedett.

„Nem valami jó a hangulat, egyikünk sem repes az örömtől – jegyezte meg Ricciardo a sajtótájékoztatón Rosberg és Hamilton mellett ülve. – Maradt még a körömben, nagyot küzdöttem az autóval, de a nyolcas kanyart elrontottam. Bosszant, mert sokkal közelebb kerülhettem volna a két Mercedeshez.”

Sebastian Vettel ismét kikapott csapattársától, és ismét problémákra panaszkodott, már az időmérő közben is.

„Az első szakaszban elszállt az energiaátalakító, és nem is működött a továbbiakban. Találtunk egy jó megoldást, de biztosan gyorsabb lettem volna, ha minden tökéletesen működik. Az utolsó szakaszban a sárga zászlók miatt nem tudtam javítani a végén. Azt hittem, közelebb leszünk a Mercedeshez, a második sornak is örülnünk kell” – mondta Vettel.

A monacói paddockban szombaton megjelent Justin Bieber kanadai tinisztár, akit vegyes fogadtatással köszöntött az F1-es közeg. Fernando Alonso például azt mondta, nem ér rá, amikor be akarták mutatni neki a tagot.

Az időmérő után a spanyol elégedetten nyilatkozott.

„Két jó kört is össze tudtam rakni, és a végén közelebb kerültem a Red Bullokhoz, mint előzetesen vártuk. Ahhoz, hogy a dobogóra álljak, jó rajt és jó stratégia kell – mondta Alonso. – Korábban mindig volt valaki előttünk, Bottas vagy Hülkenberg, aki befolyásolta a versenyünket. Nem panaszkodhatom, még Rosberg miatt sem, semmit sem változtatott a rajthelyem szemszögéből. Érdekes esténk lehet még a Mercedes miatt. Vasárnap állítólag esni fog, oda kell figyelnünk, hosszú a hetvennyolc kör.”

Räikkönen továbbra is csak harcol az autójával
Räikkönen továbbra is csak harcol az autójával

Kimi Räikkönen ezúttal sem volt beszédes kedvében.

„Nem elég jó a hatodik hely, de a Red Bull még messze van, pláne a Mercedes. A gumik nem elég kiegyensúlyozottak, az autó sem lett jobb, legalábbis ezen a pályán nem lehet érezni, harcolnom kell vele – mondta Räikkönen, akit a Rosberg-esetről is kérdeztek. – Nem azért vagyok itt, hogy ítélkezzem azon, mások mit csinálnak és igazat mondanak-e. Csak Rosberg tudja, mit miért tesz, kívülről nehéz megmondani, hogy hiba volt-e.”

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Jean-Éric Vergne (7.): – Megérdemeltünk már egy ilyen jó eredményt, nagyszerű, hogy mindkét autónk az első tízben van. A második körömet félbe kellett szakítanom, de az elsővel is meglett a hetedik hely. Nem kicsúszott eredmény a mai, biztos vagyok benne, hogy mindkét autóval pontot szerzünk.
Kevin Magnussen (8.): – Nem vagyok elégedett, de a hetedik helynél több amúgy sem volt az autóban. Nehéz tökéletes kört futni, az ember sohasem érzi úgy, hogy sikerült. Jó az autó, de az eredménysorra nézve elszomorodom, mennyivel le vagyunk maradva.
Danyiil Kvjat (9.): – Ez volt az eddigi legbonyolultabb időmérőm. Az elején összetörtem az autót, de a boxban elvégzett orrkúpcsere után azonnal bíztam az autóban. Az utolsó szakaszba jutottunk, de ott nem használhattam ki az új szuperlágy gumikat a sárga zászlók miatt.
Sergio Pérez (10.): – Örülök, hogy az első tízbe kerültem, de lehettem volna előrébb is. Sok időt veszítettem a sikánban. A versenyen a stratégiával juthatunk előbbre, előzni nem lehet.
Nico Hülkenberg (11.): – Elégedett vagyok a második szakaszban elért körömmel, majdnem továbbjutottam. Van egy készlet friss szuperlágy gumink, ami jól jön majd a versenyen, s az sem kizárt, hogy esni fog.
Jenson Button (12.): – Képtelen voltam összerakni egy kört. Az első szakasz még jó volt, a másodikban forgalomba kerültem, de, gondolom, ezzel mindenki így volt. A tizenkettedik rajthelyről nem lesz könnyű versenyem.
Valtteri Bottas (13.): – Nem mondhatnám, hogy erre számítottunk. Az első gumikat nem tudtuk felmelegíteni, nem volt meg a kellő tapadás. Talán nem kell lemondanunk a pontszerzésről.
Romain Grosjean (14.): – Abban bíztunk, hogy a melegebb időben jobbak lesznek az esélyeink, de tévedtünk. A lassú kanyarokban nem vagyunk versenyképesek, az E22-es a gyors kanyarokban erős.
Pastor Maldonado (15.): – A barcelonai teszt nagyon biztató volt, derűlátóan jöttünk Monte-Carlóba, de csalódnunk kellett. A gumik túl kemények a monacói pályához, és a forgalom sem kedvezett nekem.
Felipe Massa (16.): – Mit mondhatnék? Hagytam helyet neki, de így is nekem jött. Nem lett volna könnyű a harmadik szakaszba jutni, de megvalósíthatónak tartottam. Újabb verseny, amelyen önhibámon kívül kerülök nehéz vagy lehetetlen helyzetbe.
Esteban Gutiérrez (17.): – Nüanszokon múlik, hogy tovább tudunk-e jutni az első szakaszból, a legkisebb hiba vagy más tényező megakadályozhat ebben. A sárga zászlók a szakasz végén rosszul jöttek.
Adrian Sutil (18.): – Csalódott vagyok, mert az első köröm jó volt, a végén viszont a sárga zászlók miatt lassítanom kellett. Ez Monacóban mindig benne van.
Jules Bianchi (19.): – Nehéz lett volna a második szakaszba jutni, de nem lehetetlen. A végén a sárga zászlók miatt fél másodpercet veszítettem, és hat tizeddel kaptunk ki a Saubertől.
Max Chilton (20.): – Elégedett vagyok, jól sikerültek az autón végrehajtott módosítások. Több baleset is megerősítette, hogy nehéz a pálya, és kegyetlenül megbűnhődik, aki hibázik. Ha sok hiba lesz a versenyen, kihasználhatjuk.
Kobajasi Kamui (21.): – Nehéz hétvégénk van, de úgy tudom, vasárnap eshet az eső, és ha így lesz, bármi megtörténhet.
Marcus Ericsson (22., a boxból rajtol): – Massa mögé értem, félrehúzódott a külső ívre, ami miatt módosítanom kellett a fékezési pontot, a kerekek leblokkoltak, a falba csúsztam, és sajnos Felipének is nekimentem. Sajnálom, hiba volt.

Marcus Ericssont visszasorolták – az utolsó rajtkockából a boxutcába
Marcus Ericssont visszasorolták – az utolsó rajtkockából a boxutcába
MONACÓI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:15.989 átlag: 158.110 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:16.048 0.059 mp h.
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:16.384 0.395
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:16.547 0.558
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:16.686 0.697
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:17.389 1.400
7. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:17.540 1.551
8. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:17.555 1.566
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:18.090 2.101
10. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:18.327 2.338
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:17.846
12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:17.988
13. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:18.082
14. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:18.196
15. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:18.356
16. Felipe Massa
brazil
Williams-Mercedes
idő nélkül
17. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:18.741
18. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:18.745
19. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:19.332
20. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:19.928
21. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:20.133
22. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:21.732
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 4 4 4 100
2. Nico Rosberg 1 5 5 97
3. Fernando Alonso 1 5 49
4. Sebastian Vettel 1 4 45
5. Daniel Ricciardo 1 3 39
6. Nico Hülkenberg 5 37
7. Valtteri Bottas 5 34
8. Jenson Button 1 2 23
9. Kevin Magnussen 1 2 20
10. Sergio Pérez 1 4 20
11. Kimi Räikkönen 4 17
12. Felipe Massa 2 12
13. Romain Grosjean 1 4
13. Jean-Éric Vergne 1 4
15. Danyiil Kvjat 3 4

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik