Fordulat: Rosberg elismerte, szándékosan lökte meg Hamiltont

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.08.24. 18:55
null
Nico Rosberg „bizonyítani akart”, ezért ment neki Hamiltonnak Spában (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton a Belga Nagydíj utáni sajtóbeszélgetésén, amelyet a Mercedes istállón belüli értekezletét követően tartottak meg, kipakolt az újságíróknak: elmondta, hogy Nico Rosberg bevallotta, szándékosan ment neki az angolnak a futam második körében, hogy „bizonyítson”. A német bosszúsan érkezett Belgiumba, és nem biztos, hogy boldogan távozik, a csapat vezetői ugyanis súlyos szankciókat helyeztek kilátásba, de nem részletezték, mik azok. Rosberg szerint a brit sajtó gerjeszti az indulatokat.

A Mercedesnél a verseny után forrtak az indulatok, Nico Rosberg azonban igyekezett csillapítani a kedélyeket.

„Még nem beszéltünk Lewiszal, de biztos vagyok benne, hogy mindent megbeszélünk, és nem rontja el az eset a viszonyunkat – mondta Rosberg. – Igazából a nagy hatalommal bíró brit sajtó kever, nem meglepő, hogy a honfitárs mellé áll, a német sajtó pedig mellettem van. Azért vagyunk itt, hogy szórakoztassuk a közönséget, de nem úgy, ahogy ma tettük. Nem érzem úgy, hogy én vagyok a rossz fiú, a közönségben rengeteg angol volt, azok fütyültek ki. Nem esett jól. Tudtommal Toto Wolff nem azt mondta, hogy elfogadhatatlan, hanem hogy elkerülhetetlen volt az ütközés, azaz nem hibáztat engem.”

Ezt mondta a német a sajtónak, Lewis Hamilton azonban a csapat késő délutáni médiatalálkozóján kipakolt. Elárulta, az istálló belső megbeszélésén Rosberg elismerte, szándékosan ment neki, hogy ezzel is „bizonyítson”.

„Most volt a megbeszélésünk, és azt mondta, szándékosan tette. Azt mondta, elkerülhette volna, de bizonyítani akart. Nem csak én voltam ott, kérdezzék meg Toto Wolffot, Paddy Lowe-ot, egyikük sem boldog attól, amit tett – mondta Hamilton. – Elképzelni sem tudom, most mit tesz a csapat. Nagyon jó kedvűen jöttem ide, tele energiával, csak tizenegy pont volt köztünk nyolc futammal a vége előtt. Csütörtökön volt egy megbeszélésünk, Nico elmondta, mennyire mérges, hogy haragszik Totóra és Paddyre a Hungaroringen történtek miatt. De megbeszéltük, azt hittem, minden rendben, erre láthattuk, mi történt.”

A Mercedes csapatvezetői megerősítették, hogy Hamilton szerint Rosberg szándékosan lökte meg őt, ám megosztották őket a történtek. Toto Wolff szerint nem engedhetik tovább a szabad csatát a két pilóta között, míg Niki Lauda úgy gondolja, továbbra sem szabad beleszólni a csatába. Abban viszont egyetértenek, hogy Rosberg a belgiumi esetet nem úszhatja meg könnyedén.

„Lewis most azt gondolja, hogy Nicóval szemben a kézre ütés a legsúlyosabb szankciónk, de téved, ennél sokkal súlyosabb szankciónk lehet. De erről most nem szeretnék beszélni” – mondta Wolff, miközben a BBC-n egyversenyes eltiltásról beszéltek, ami azért erős túlzásnak tűnik.

ROSBERG ÉS HAMILTON „TALÁLKOZÓJA”

A brit sajtó már azt követeli, az FIA is avatkozzon bele, mint a 2007-es Magyar Nagydíjon Hamilton és Fernando Alonso időmérős esetében tette, amikor megbüntette a boxutcában a csapattársát feltartó spanyolt.

Daniel Ricciardo a harmadik F1-es győzelmét aratta, de az előző kettővel ellentétben nem a hajrában állt az élre, hanem a két Mercedes korai ütközését követően a verseny nagy részén őriznie kellett a pozícióját. Végül gond nélkül megtette, és megerősítette pozícióját a vb-pontverseny 3. helyén. A hátránya már csak 36 pont Hamiltonnal szemben, azaz nem sokkal több, mint amennyivel Hamilton marad el Rosbergtől.

Daniel Ricciardo először nyert úgy, hogy nem három körrel a vége előtt állt az élre, „meg is viselte”
Daniel Ricciardo először nyert úgy, hogy nem három körrel a vége előtt állt az élre, „meg is viselte”

„Más úgy versenyezni, hogy ilyen sokáig az élen áll az ember, összeszedettebbnek kell lenni, többet kell gondolkozni. A végén, miután Nico kiállt mögülem a boxba, tudtam, hogy nagyon gyors lesz, vissza fog zárkózni, ezért nekem is jó tempót kellett diktálnom – mondta Ricciardo. – Sokkal többet agyaltam azon, hogy egyben marad-e az autó, eljutok-e gond nélkül a célig, és úgy éreztem, nem inthetik le elég korán a versenyt. Kívülről biztosan könnyebbnek tűnt. Csodálatos volt, nagyon élveztem. Monzában sem lesz könnyű feladatunk, de ott is megpróbáljuk kihasználni, ha hibázik a Mercedes.”

A Red Bull tagjai nem tartották esélyesnek a csapatot a győzelemre vagy a dobogóra Spában, a Mercedes-motorok erőfölénye miatt a Belga és az Olasz Nagydíjat tartották előzetesen a leggyengébb futamuknak. Ezzel szemben jött a spái siker.

A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Mercedes 411
2. Red Bull-Renault 254
3. Ferrari 160
4. Williams-Mercedes 150
5. McLaren-Mercedes 105
6. Force India-Mercedes 103
7. Toro Rosso-Renault 19
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2

„Ezen a versenyen a kármentesítés volt a cél, de sikerült megtalálnunk a megfelelő beállítást, Daniel bízott az autóban. Kellett a két Mercedes koccanása is, de nem voltunk messze tőlük sebességben. Hogy mit gondolok az ütközésről? A világbajnoki címért csatáznak, és mindketten a pálya ugyanazon pontjára igyekeztek” – mondta Christian Horner csapatfőnök, aki Adrian Neweyt küldte fel az eredményhirdetésre, hiszen ez volt a műszaki vezető 150. F1-es diadala.

Valtteri Bottas negyedszer lett dobogós, az esős időmérő után sikerült feljutnia a dobogóra.

„Gyors voltam, sokkal gyorsabb, mint az időmérőn, nagyokat csatáztam a Red Bullokkal és a Ferrarikkal, és a végén ott értem célba, ahová nagyjából az autó tartozik. Az elején lassabb autók mögé rekedtem, de amikor kellett, előztem. Dobogóért jöttünk, s bár nem volt sima a hétvége, végül megszereztük” – mondta a vb-5. Bottas.

A negyedik helyen célba érő Kimi Räikkönennek ez volt a legjobb idei eredménye, a Magyar Nagydíjon elért hatodik helyezését múlta felül, mégsem örült, mert azután, hogy a 2. helyen is haladt, többet várt, de Bottas a hajrában megelőzte.

„Csalódott vagyok, mert nem voltam messze a dobogótól. A csapattal beszéltünk, szóba került, hogy ráhajthatok a győzelemre, így keserű a negyedik helyezés. Gyors voltam, ezzel most egyáltalán nem volt gond, de nehéz nyerni a nyolcadik helyről rajtolva” – mondta a Belga Nagydíj négyszeres győztese, aki az idén először szerzett több pontot, mint csapattársa, Fernando Alonso.

Sebastian Vettel a rajtnál megelőzte Rosberget, de nem tudott előtte maradni, a Mercedes-pilóta még az első körben visszaszerezte a 2. helyet (miután Vettel sikertelenül támadta Hamiltont a Les Combes előtt, és lesodródott az útról), s utána támadta Hamiltont. Vettel a verseny során nem bízott meg annyira az autójában, mint Ricciardo, ezért a dobogós helyezésekért sem tudott versenybe szállni, a végén a két McLarent és Alonsót megelőzve jött fel az 5. helyre.

„Csalódott vagyok, mert nem voltam elég gyors. A rajt után próbáltam Lewist nyomás alá helyezni, de túl hidegek voltak az abroncsaim, és elfékeztem magam. A második körben megcsillant a reménysugár a két Mercedes ütközése után, de nem tudtam élni a lehetőséggel, túl lassú volt a kocsi” – mondta Vettel.

A Ferrari pilótái csalódottak az elszalasztott dobogó miatt
A Ferrari pilótái csalódottak az elszalasztott dobogó miatt
A BÜNTETŐPONTOK 2014-BEN
Jules Bianchi
4
Pastor Maldonado
4
Kevin Magnussen
4
Valtteri Bottas
2
Adrian Sutil
2
Marcus Ericsson
2
Jean-Éric Vergne
1

A 8. helyen célba érő Fernando Alonsót a verseny hajrájában kétszer is leszorította a pályáról az agresszívan védekező Kevin Magnussen, akinek a jelek szerint nem használt, hogy a Német Nagydíj rajtja után Felipe Massával történt balesetét követően szinte mindenki mellé állt, túlságosan is vakmerővé vált, és ez már túl veszélyes manőverekben mutatkozott meg.

Magnussent megbüntették, a 6. helyről a 12.-re sorolták vissza 20 másodperces időbüntetésével, így Alonso a 7. lett. A csapat felvezető kör előtti szabálytalanságáért szintén megbüntetett spanyol azonban úgy érzi, dobogós is lehetett volna.

„Bottas előtt haladtam a büntetésemig, amely meghatározta a versenyemet, a dobogón zárhattam volna. Az autóval nagyjából elégedett voltam, de a végsebességem nem volt elég magas, ami nagy probléma, ha hátulról kell visszaküzdened magad” – mondta a spanyol.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

ROSBERG ÉS HAMILTON KÖZVETLENÜL A VERSENY UTÁN ADOTT NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL.

Jenson Button (6.): – Kivárásra játszottunk, nem mentünk be korán kereket cserélni, és ebből jó csatáink kerekedtek, főleg a végén Kevinnel, Fernandóval és Sebastiannal. Csodálatos a pálya, itt mindig jó versenyezni.
Sergio Pérez (8.): – Valahogy minden őrületből kimaradtam ezen a versenyen, sima futamom volt, padlógázt nyomtam, és mentem. Ennél többet aligha hozhattunk volna ki a versenyből.
Danyiil Kvjat (9.): – Hülkenberg új gumikon támadott, nagyon örülök, hogy magam mögött tartottam a hosszú, nehéz verseny végén. Jól sikerült a hétvége zárása, újabb remek pálya, Monza következik.
Nico Hülkenberg (10.): – Rosszul rajtoltam, és hiába voltam gyors később, amikor az ember egy vonat végére kerül, nem könnyű előznie, mert az előtte haladó is használja a DRS-t. Még egy kör, és megelőzöm Kvjatot.
Jean-Éric Vergne (11.): – Nem rajtoltam jól, jobbról és balról is elhúztak mellettem az autók, onnan pedig már nagyon nehéz lett volna visszajönni előre, de végül nem sokon múlt a pontszerzés.
Kevin Magnussen (12. – büntetés után): – A büntetésem ellenére élveztem ezt a hétvégét, nagyokat csatáztunk, mindent megtettem, hogy magam mögött tartsam a három világbajnokot, át is léptem sajnos a határon. Csodás volt a sok dán zászlót látni, ilyet még sohasem éltem át.
Felipe Massa (13.): – A második körben a Hamilton autójáról leszakadó gumicafatok a padlólemezembe szorultak, amitől az autó körönként két másodpercet veszített. A második boxkiállásomnál sikerült eltávolítani, fel is gyorsultam, de már késő volt. Remélem, Monzában több szerencsém lesz.
Adrian Sutil (14.): – Érdekes verseny volt, de beragadtam Massa mögé, akit nem tudtam megelőzni, mert az egyenesekben túlságosan nagy volt a végsebessége. Három kiállásra változtattuk a stratégiát, jó döntés volt, elégedett vagyok.
Esteban Gutiérrez (15.): – A verseny elején agresszív voltam, előztem is néhányat, de a közepesen kemény gumikon lassú volt az autó ahhoz, hogy pontot szerezzünk.
Max Chilton (16.): – Javítottunk az autón a Magyar Nagydíj óta, örülök, hogy sikerült a Caterham előtt zárni a versenyt, jó vége lett a hétvégének, szép eredmény a 16. hely.
Marcus Ericsson (17.): – Jól rajtoltam, az ötödik kanyarban megelőztem Chiltont, és az egész versenyt átölelő csata kezdődött közöttünk, amelynek sajnos az lett a vége, hogy két körrel a vége előtt megelőzött.
Jules Bianchi (18. – nem ért célba): – A szépen sikerült időmérő után rémes lett a verseny, az elején defektet kaptam, nem tehettem róla, mint ahogy arról sem, hogy a végén váltóhiba miatt ki kellett állnom.
Romain Grosjean (feladta): – Nagyon jó volt az autó, végre olyan gyorsak voltunk, amilyet szerettem volna, de sajnos az elején törmelékre futottam, és ki kellett állnom a boxba. Az autó megrongálódott, ezért adtam fel a versenyt.
Pastor Maldonado (feladta): – Az első kör végén nem volt ereje a motornak, belenéztem a tükörbe, és láttam, hogy füstöl az autó, így ki kellett állnom. A Sauberekkel és Force Indiákkal csatázhattunk volna, kár érte.
André Lotterer (feladta): – Sajnos még megizzadni sem tudtam, nem volt rá időm. Jól rajtoltam, feljöttem a 17. helyre, de a 17-es kanyarban lefutottam az útról, és hirtelen elszállt a kocsi ereje. A Renault már vizsgálja az okokat. Csodás hétvége volt, elégedetten tekinthetek vissza rá, de kár a végéért.

BELGA NAGYDÍJ (44 KÖR, 308.052 KM), A MÓDOSÍTOTT VÉGEREDMÉNY
1.Daniel Ricciardo
ausztrál
Red Bull-Renault
1:24:36.556
2. Nico Rosberg német Mercedes 3.383 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 28.032 mp h.
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 36.815 mp h.
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 52.196 mp h.
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 54.580 mp h.
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:01.162 p h.
8. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:04.293 p h.
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:05.347 p h.
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:05.697 p h.
11. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:11.920 p h.
12.Kevin Magnussen
dán
McLaren-Mercedes1:14.262 p h. *
13. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:15.975 p h.
14. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:22.447 p h.
15. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:30.825 p h.
16. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1 kör h.
17. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1 kör h.
18. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 5 kör h.**
*20 másodperces büntetés. **nem ért célba
FELADTA
megtett körök
Lewis Hamilton
brit
Mercedes
38
Romain Grosjean francia Lotus-Renault 33
Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1
André Lotterer német Caterham-Renault 1
Leggyorsabb kör: Rosberg (36. kör) 1:50.511
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 4 10 11 220
2. Lewis Hamilton 5 9 9 191
3. Daniel Ricciardo 3 6 10 156
4. Fernando Alonso 2 12 121
5. Valtteri Bottas 4 11 110
6. Sebastian Vettel 2 9 98
7. Nico Hülkenberg 11 70
8. Jenson Button 1 8 68
9. Felipe Massa 5 40
10. Kimi Räikkönen 8 39
11. Kevin Magnussen 1 7 37
12. Sergio Pérez 1 7 33
13. Jean-Éric Vergne 4 11
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 5 8
16. Jules Bianchi 1 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik