Vettel az élen a Ferrarival, Rosberg 157 kört tett meg

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.02.01. 08:00
null
Sebastian Vettel délután végezte el feladatai nagy részét (Fotó: Reuters)
Sebastian Vettel és a Ferrari futotta a leggyorsabb kört a Formula–1-es csapatok első 2015-ös kollektív tesztjének nyitó napján Jerezben. A négyszeres világbajnok mögött Marcus Ericsson zárt a Sauber-Ferrarival, igaz, a svéd a lágy gumikat használta. A harmadik helyen Nico Rosberg végzett a Mercedesszel, amellyel több mint két versenytávot teljesített – ez alapján a világbajnok istálló még mindig lépéselőnyben van riválisaival szemben. Fernando Alonso hat kört tett meg a McLaren-Hondával.

A 2015-ös Ferrarit nyilvános teszten először kipróbáló Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a jerezi teszt első napján, de igazán elégedett a Mercedes lehet az idei nyitánnyal. Nico Rosberget ugyan a lágy gumikon gyors kört futó Marcus Ericsson is megelőzte a Sauber-Ferrarival, a Mercedes azonban 157 kört tett meg, ami több mint két verseny távjának felel meg.

A teszt előtt bemutatott F1 W06-os probléma nélkül száguldott, Rosberg még csak ebédelni sem szállt ki belőle, ott ülve fogyasztotta el a déli étkét. Sokáig az élen állt, csak a délután belelendülő Vettel és a Sauberrel villantó Ericsson tudta megelőzni.

Az év első autója Vettelé volt a pályán, ám a Ferrari a délelőtt alig körözött, gondok támadtak a telemetriával, ami miatt az ebédszünetet is előbbre hozták, és inkább a délutáni programra összpontosítottak. Jól kezdett a Ferrari, de tavaly is az övék volt az első nap legjobb köre…

A Williams egész délelőtt a boxban vesztegelt, aztán délután Valtteri Bottas is belelendült, meggyőző teljesítményt nyújtott.

A Red Bull a nap első köridejét produkálta Daniel Ricciardóval, azonban füstös véget ért a délelőtt. A nap második felében az ausztrál visszatért a pályára. A Toro Rossóban Carlos Sainz Jr. az alapokat gyakorolta, a nap egyetlen megszakítása a délután lerobbanó autója miatt történt.

Délelőtt is meglengették a piros zászlót a megpördülő Ericsson miatt, ám a svéd vissza tudott hajtani a boxba.

Fernando Alonso kipróbálta a McLaren-Hondát, azonban a Renault-ra tavaly jellemző gondokkal küszködő motor miatt csak hat kört tett meg.

A jerezi tesztet múlt évben kihagyó Lotus még meg sem érkezett Jerezbe, de már úton van az autója, hétfőn talán kigurulhat a pályára.

FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
1. NAP

1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.620 (60 kör)
2. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:22.777 (73)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (157)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.338 (35)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (73)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (46)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)

A JEREZI TESZT BEOSZTÁSA
február 1.
február 2.
február 3.
február 4.
MERCEDESRosberg
Hamilton
Rosberg
Hamilton
RED BULL
RicciardoKvjat
Ricciardo
Kvjat
WILLIAMS
Bottas
Bottas
Massa
Massa
FERRARI
Vettel
Vettel
Räikkönen
Räikkönen
McLAREN
Alonso
Button
Alonso
Button
TORO ROSSO
Sainz
Verstappen
Sainz
Verstappen
LOTUS
Grosjean
Maldonado
Grosjean
SAUBER
Ericsson
Nasr
Nasr
Ericsson

A TESZT PERCRŐL PERCRE

17.01 A legjobb szektoridők. 1. szektor: Ricciardo 20.016. 2. szektor: Ericsson 34.293. 3. szektor: Vettel 28.213. Legnagyobb végsebesség a mérőponton: Ericsson 290.3 kilométer per óra.

17.00 Vége az első tesztnapnak. Rosberg két versenytávot teljesített, a köridők tekintetében harmadik lett.

16.56 Úgy tűnik, Rosberg az utolsó percekben sem tör a leggyorsabb körre. Hűl az aszfalt, ez a nap a köridők tekintetében Vettelé. Bár tavaly is a Ferraré volt a legjobb köridő az első napon, aztán a csapat lemaradt a vb-dobogóról…

16.55 Vettel túl az 50. körén, a telemetriai gondok megoldása után erős délutánja volt a Ferrari német pilótájának.

16.54 „Megvannak az első körök, nagyon büszke vagyok a csapatomra" – írta Alonso a Twitteren.

16.51 Rosbergnek megvan a 150. köre. Az első hivatalos tesztnapon ez azért is nagy fegyvertény, mert az idén már nem öt, hanem négy hajtóművet használhat egy-egy pilóta.

Újabb bizonyíték arra, hogy úton van a Lotus Jerezbe
Újabb bizonyíték arra, hogy úton van a Lotus Jerezbe

16.47 Sikerült megjavítani a műszaki hibás Toro Rossót, az utolsó percekre Sainz csatlakozott a pályán körözőkhöz.

16.42 Vettel 1:22.620-ra javított.

Niki Lauda és Fernando Alonso összefutott a paddockban
Niki Lauda és Fernando Alonso összefutott a paddockban

16.41 Az első három, azaz Vettel, Ericsson és Rosberg a pályán.

16.34 Rosberg és Ericsson egymás mellett haladtak a boxutca vége felé, de nem versenyeztek, a német fékezett, és beállt a Sauber mögé.

16.29 A pálya üres, a délután elektronikai gondokkal küszködő McLarennél bőg a motor. A spanyol újságírók szerint hiába várunk, Alonso azt mondta nekik, ma már nem fog körözni.

16.27 A McLaren garázsában megint felbőgött a Honda-motor. Fél órájuk van, hogy kiküldjék még egyszer Alonsót.

16.25 Megvan Rosberg 140. köre is, miközben Bottas 60-nál jár.

16.22 A gumik közötti különbségek nem elhanyagolhatók, de abból, amit ma Ericsson mutatott, látszik, mennyi tartalék lehet a többiekben.

16.18 Ericsson a lágy gumikon 1:22.777-et ment, alig marad el Vetteltől. Az utolsó kanyart elrontotta, első is lehetett volna. Két Ferrari-motoros autó az élen.

16.17 Ron Dennis elismerte, hogy a McLarennek nem ez a végleges festése. Azt nem árulta el, mikor láthatjuk meg az igazi színeket.

16.16 Vettel is újra a pályán.

16.13 Újra szabad a pálya, zöld a lámpa. Bottas, Ericsson és Rosberg a pályán, a Sauberen lágy gumik vannak.

16.11 Még mindig áll az edzés. A Toro Rosso egy platós kocsin visszaérkezett a boxba.

16.02 AZ ÁLLÁS

1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.690 (36 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (136)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.338 (34)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (51)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.383 (50)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (46)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)

16.00 A Toro Rosso a pálya középső szakaszán állt le.

15.57 Piros zászló. Sainz autója nem jött vissza a depóba. Korábban voltak kisebb megcsúszásai a spanyolnak.

15.56 Vettel 1:22.690-re módosította a nap legjobbját, a közepesen kemény gumikat használta.

NEM SOKAT VOLT ALONSO A PÁLYÁN, ÍME EGY SZÖSSZENET

15.53 Az utolsó órához közeledve Sainz és Vettel van a pályán.

15.39 Hihetetlen, de csak egy piros zászlós megszakítás volt, az is szinte feleslegesen, mert Ericsson megpördülése után túl korán cselekedtek a pályabírók, a svéd egyenesbe tudta állítani az autóját, és visszatért a boxba.

15.38 Némi csend után Ericsson Sauberje a pályán.

Vettel és az új, fehér sisak
Vettel és az új, fehér sisak

15.31 Másfél óra van hátra a mai tesztnapból, továbbra is Vettel a leggyorsabb, Rosberg pedig a legaktívabb. A Williams, ahhoz képest, hogy az első három órában alig láttuk, szintén megbízhatóan köröz.

15.30 AZ ÁLLÁS

1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.958 (31 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (136)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.338 (34)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (51)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (40)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (41)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)

15.25 A Red Bull elérte célját, Giorgio Piola szakújságíró, aki talán a legélethűbb grafikákat képes készíteni az F1-es autókról, nagyon mérgesen járkál Jerezben, szerinte így a Red Bull-Reanult-t nem lehet hitelesen visszaadni.

15.23 Ricciardo abszolút legjobb első szektor után sem tudott javítani saját időeredményén.

15.21 Vettel, Rosberg, Ricciardo, Ericsson és Bottas egyszerre volt a pályán, mielőtt a Williams finnje visszatért a boxba.

15.15 Rosberg 526 kilométernél jár, a második legtöbb kört teljesítő Bottas 203-nál. Vajon a német jut el előbb két versenytávig, vagy a finn egyig? Most is ők köröznek.

15.14 A McLaren-Honda a riválisok tavalyi kezdéséhez hasonló első napot teljesít.

15.10 Megtévesztő volt a McLaren korábbi tweetje Alonsóval az autóban, a spanyolt azóta sem láttuk, s a csapat közleménye szerint olyan probléma adódott, amely miatt az sem biztos, hogy a 17 órai zárás előtt láthatjuk még az autót.

15.07 A levegő áramlását ellenőrző festékek megjelentek a Mercedesen.

Vettel tavalyi monzai sisakja
Vettel tavalyi monzai sisakja

15.04 Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, a teszten használt festést Vettel tavalyi monzai sisakfestése inspirálta. Horner azt még nem tudta megmondani, hogy a barcelonai teszten is ez lesz-e az autókon.

15.01 AZ ÁLLÁS

1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.958 (27 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (118)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.338 (30)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (38)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (33)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (41)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)

15.00 Vettel legutóbbi menete 1:24-es körökkel indult, majd jött egy 1:23.5. A következő körben Vettel a Ferrari garázsába hajtott.

14.55 Vettel, Bottas, Rosberg és Ericsson a pályán. Alonso az autóban, menetre készen.

14.47 A Red Bull pilótája visszavett, a legutóbbi köre már 1:32 volt. Rosberg 1:24-es köröket fut zsinórban. Bottas újra a pályán.

Ricciardo is megvillant a Red Bull-Renault-val
Ricciardo is megvillant a Red Bull-Renault-val

14.43 Tessék! Ricciardo 1:23.338-cal a harmadik helyen!

14.40 Őrségváltás, Bottas és Sainz helyett Rosberg és Ricciardo a pályán. A McLaren garázsában Alonso szinte csak Peter Prodromou főtervezővel beszél, biztosan van mit megtárgyalnia a Red Bulltól érkező szakemberrel, akinek az autója az elmúlt fél évtizedben sok keserűséget okozott a Ferrarinál versenyző spanyolnak.

14.37 Vettel ismét a boxban, ezúttal nem körözött sokáig.

14.35 Amíg Rosberg legjobb köre a közepesen kemény gumikon született, Vettel jelöletlen abroncsokon ment be 1:23 alá.

14.33 A köröz kicsit erős kifejezés volt az ausztrál esetében, egy kör után visszatért a boxba.

14.32 Ricciardo is a pályán, négy autó köröz egyszerre, s egyik sem gyári Mercedes.

14.30 Bottas hosszú menetet teljesít, 1:26-o, kiegyensúlyozott köröket fut. Vettel és Sainz csatlakozott hozzá. A fiatal spanyolt nagyon szeretik a nézők, mindegyik elindulásakor hatalmas ovációval fogadják.

A FOM fotósa kiment az egyik lelátóhoz hangulatjelentést készíteni. Tényleg nincsenek kevesen Jerezben
A FOM fotósa kiment az egyik lelátóhoz hangulatjelentést készíteni. Tényleg nincsenek kevesen Jerezben

14.23 Bottas törte meg a csendet. A tavalyi vb-t a negyedik helyen záró finn az egyik jelölt a Mercedesnél arra az esetre, ha Hamilton valamiért nem hosszabbítja meg a szerződését. A másik kiszemelt Alonso, de őt a McLaren semmiképp sem akarja elengedni.

14.18 AZ ÁLLÁS

1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.958 (20 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (102)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (22)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.641 (22)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (30)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (34)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)

14.10 A négyszeres világbajnok visszatért a boxba, üres a pálya.

14.08 A következő körében még gyorsabb a Ferrari: 1:22.958.

14.07 Vettel kijött, és 1:22.999-cel átvette a vezetést!

14.06 Ricciardo versenyfelszerelésben lépett be a Red Bull garázsába. Talán hamarosan visszatér a pályára.

14.03 Rosberg a boxban, csak Sainz köröz.

Még egy kép Vettel Ferrarijáról, hogy könnyebb legyen hozzászokni
Még egy kép Vettel Ferrarijáról, hogy könnyebb legyen hozzászokni

14.00 „A mai napra a rendszereket ellenőrzése volt a terv, de módosítottuk, a rádiós kommunikáción finomítottunk. Az ebédszünetet előbbre hoztuk,. hogy gördülékenyebb legyen a délután" – közölte a Ferrari.

13.59 „A délelőtti szakasz véget ért. Semmi problémánk nem volt, jó előérzetem van. Hamarosan visszaülök a kocsiba" – írta a Twitterre Ericsson, aki azért egyszer megpördült a Sauberrel.

13.53 És Rosberg elkezdte a 100. körét a téli teszt első napján.

13.51 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (98 kör)
2. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (19)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:24.000 (15)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.641 (22)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (30)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (27)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)

Lecsapott a Red Bull 2015-ös vonalkódja!
Lecsapott a Red Bull 2015-ös vonalkódja!

13.46 Vettel 1:24.000-val közeledik Rosberghez és Bottashoz.

13.41 Vettel is javított, 1:24.2-vel a harmadik. A Ferrari szenzorproblémák miatt vesztegelt órák hosszat a boxban.

13.38 Bottas 1:23.906-tal nyolc tizedre megközelítette Rosberget.

13.37 Bottas a pályán, és jön Vettel is, aki alatt újra elindult a Ferrari!

13.34 Sainz újra a pályán, 1:26 perc alá faragta legjobb idejét, majd 1:25.3-mal Vettelt megelőzve feljött az 5. helyre.

13.32 A megtett körök száma. Rosberg: 84. Többiek: 98.

13.28 Vettelt is régen láttuk legutóbb, a Ferrarinál is van némi probléma, nem csak a Red Bullnál.

Spanyol földön a Lotus – derül ki a csapat Instagram-profiljára feltett képekből
Spanyol földön a Lotus – derül ki a csapat Instagram-profiljára feltett képekből

13.22 Rosberg élvezi a körözést, 78 körnél jár már. Ha ma rendeznék meg az első futamot, biztosan a Mercedes nyerne. Más lesz-e a helyzet március 15-én Melbourne-ben?

13.20 „A McLaren pilótájaként minden januárban joggal hihetsz benne, hogy a szezon során győzelmekért fogsz küzdeni. Az idei tél kicsit más, a Hondának nincsenek meg azok a tapasztalatai a motorral, mint a többi gyártónak,ezért nehéz szezonunk lesz, főleg ez a pár hét februárban" – mondta Jenson Button a Sky Sportsnak.

13.12 Rosberg túl a 300 kilométeren, azaz egy versenytávon. A Mercedes ott folytatja, ahol ősszel abbahagyta.

13.08 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (68 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.641 (22)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (30)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.167 (10)
5. Vettel (német, Ferrari) 1:25.764 (9)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:26.081 (20)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)

13.04 Bottas gyorsul, 1:25.1-gyel már a negyedik helyen áll. Visszatért a boxba, így Rosberg az egyedüli a pályán – nem először.

13.03 A Toro Rosso szerény célokkal vágott neki a tesztnek. „A fő célunk, hogy biztossá tegyük, nem kap lángra a motor, mert nagyon szűk helyen van. A gumikat is próbáljuk megismerni, és újonc pilótáinkat felkészíteni a melbourne-i idénynyitóra" – idézte az Autosport James Keyt, a konstruktőr-vb 5. helyét megcélzó olasz kiscsapat technikai igazgatóját.

Rosberg ki sem szállt az autójából az ebédszünetben
Rosberg ki sem szállt az autójából az ebédszünetben

12.58 Az ebédszünet után Rosberg és Bottas a pályán.

VETTEL KORÁBBI INDULÁSA A BOXBÓL

12.38 Csend van a pályán, íme néhány kép az új autókról!

Vettel útnak indul a Ferrarival
Vettel útnak indul a Ferrarival
Ricciardo és Red Bull-Renault-ja a pályán
Ricciardo és Red Bull-Renault-ja a pályán
Stúdiófotó a Mercedesről
Stúdiófotó a Mercedesről

12.37 A Saubernél elégedettek az első tesztnappal, a Twitteren méltatják Ericssont és a stábot.

12.36 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (60 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.641 (22)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (30)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:25.764 (9)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:26.081 (20)
6. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:28.479 (4)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)

12.34 A finn egy mért kör után visszatért a boxba.

12.32 Megvan Bottas első mért köre: 1:28.4.

12.30 A Red Bull garázsából lázas munka hangja szűrődik ki, Ricciardo autóját javítják. Rosberg 60 körnél jár, időeredményén nem javított.

12.28 Bottas indult útnak a Williamsszel. Eddig csak egy próbaköre volt.

12.26 Rosberg még mindig köröz, Ericsson van még a pályán.

12.19 A reggeli bemutatót elmulasztó Niki Lauda is megérkezett, amikor a Mercedes boxfalához sétált, hatalmas ovációval fogadta a szemközti lelátón ülő spanyol tábor. A háromszoros világbajnok kiintegetett nekik.

12.13 Megint Rosberg az egyedüli a pályán. Lassan 50 körnél jár, a Mercedes úgy megy, mintha nem is lett volna téli szünet.

Így füstölt Ricciardo Red Bullja egy órája
Így füstölt Ricciardo Red Bullja egy órája

12.06 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (44 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.641 (22)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (25)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:25.764 (9)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:26.081 (20)
6. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)
7. Bottas (finn, Williams-Mercedes) idő nélkül (1)

12.02 Ericsson és Sainz csatlakozott Rosberghez a pályán. Ricciardót a füstös visszatérése óta nem láttuk.

11.55 Rosberg újabb hosszú meneten, 1:24-es körökkel kezdett, a legutóbbiak 1:25-ösek voltak.

11.52 A McLaren-Honda óvatosan bánik a motorjával, sokkal alacsonyabb fordulatra van állítva a limiter, mint a riválisok autóiban, az egyenesekben is mélyebben dörmög a hajtómű.

11.48 Bottas egy kör után a boxban, Rosberg újra a pályán a Mercedesszel.

11.47 A Lotus bejelentette, szombaton sikerült beindítani az új, Mercedes-motorral hajtott E23-ast, amelyet repülővel juttatnak el Jerezbe. A többi alkatrész kamuionon érkezik, már a spanyol autópályákon közeledik. Kérdéses, hogy Maldonado ki tud hajtani ma a boxból.

11.45 Bottas a pályán a Williams-Mercedesszel, először a jerezi teszten.

11.43 Utána vissza is tért a boxba.

Alonso első mért köre meglehetősen óvatos volt
Alonso első mért köre meglehetősen óvatos volt

11.42 Alonso óvatos, 1:40-es körrel kezdett.

11.41 Bottas felvette a bukósisakját – tényleg meglesz az első Williams-kör délelőtt?

11.40 A McLaren boxfalán izgatottan figyelik a szerelők, ahogy Alonso először elhúz a célegyenesben, és kint marad második körre.

11.39 Alonso újabb körre indult.

11.38 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (31 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.641 (22)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (22)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:25.764 (9)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:26.081 (19)
6. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (3)

11.36 Csend van a pályán, senki sem köröz. Az aszfalt 16 fokosra melegedett.

11.34 A McLaren novemberben Abu-Dzabiban próbált túlesni a rendszerellenőrzéseken, de az autó egyszerűen nem indult el, nem lehetett vele egy kört megtenni. Ezek a próbák zajlanak jelenleg.

11.31 Vissza is tért a boxba. Rendszerellenőrzés körről körre a McLarennél, amelynek autóját sokak szerint még át fogják festeni a szezon rajtjáig. A csapat kamionjai szürkék, a pilóták bukósisakján is maradt egy-egy fehéren hagyott sáv az új főszponzornak, amelyre már egy éve várnak Wokingban.

11.30 Alonso újra a pályán ezüst-fekete autójával.

A 20 éves Sainz pályán a Toro Rossóval
A 20 éves Sainz pályán a Toro Rossóval

11.28 Sainz menete véget ért, láthatóan próbáról próbára jobb lett a rajtja.

11.18 Sainz újabb rajtgyakorlatot hajtott végre, a Toro Rossónál fontos, hogy a két újonc a tesztidény alatt minden rutint elsajátítson. A spanyol gyakorlatilag mindegyik körében a boxutcán megy végig, újabb és újabb rajtokkal annak végén.

11.15 A Williamsnél abban bíznak, hogy még délelőtt ki tud jönni Bottas az autóval.

11.13 Ron Dennis az első mclarenes próbakör után elégedett ábrázattal sétált a paddockban, a csapat talán még ma megkezdheti a hosszabb körözést. Egyelőre erre nem kerül sor, ez a menet is egykörös volt.

Alonso a pályán a McLaren-Hondával
Alonso a pályán a McLaren-Hondával

11.10 Ricciardo Red Bulljából kisebb lángok törtek ki, erősen füstöl. Vissza tudott jönni a boxba. Alonso újra a pályán.

11.09 Ericsson 1:24.8-ra javított.

11.07 A Williamsnél még a garázsajtók is zárva vannak. Ha egy csapat kijönni készül, az ajtókat kinyitják, és paravánokat állítanak az autó elé.

11.06 Ericsson a pályára hajtott, Rosberg visszajött a boxba, Ricciardo tovább köröz.

ALONSO A PÁLYÁN

11.00 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (26 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.641 (16)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:25.729 (15)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:25.764 (9)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:26.081 (14)

10.57 Ricciardo 1:24.6-ra javított, méghozzá egy hosszabb menetben.

10.56 A tavalyi tesztről sok amatőr videó került nyilvánosságra, az FIA az idén szigorúan figyelmeztette a tesztre akkreditált sajtósokat, hogy ne vegyenek fel ilyen felvételeket, mert ez a tesztek alatt tilos.

10.54 Rosberg és Ricciardo köröz a pályán, mindketten 1:25-ös köröket futnak.

10.52 Ami a köridőket illeti, a Pirelli az idén körülbelül három másodperccel gyorsabb autókra számít, mint tavaly. Ennek következtében az idei gumijai „agresszívabbá” válnak a tavalyiakhoz képest, pedig alig változtat rajta.

10.46 Sikeres volt a próbakör, a McLaren-Honda újra a boxban.

10.44 A Ferrari és főleg a Renault sokat küszködött tavaly ilyenkor, a Mercedesnél minden simán ment. Milyen lesz a Honda első tesztje?

Alonso először indult el a McLaren-Hondával Jerezben
Alonso először indult el a McLaren-Hondával Jerezben

10.43 Csak panaszkodnunk kellett, Alonso a pályán a McLaren-Hondával.

10.41 Ericsson már Vettel előtt, a 3. helyen. Bottas és Alonso autója továbbra is a garázsban, bár a McLaren-Honda motorját időnként egy-két percre beindítják. A rendszerellenőrzés elhúzódik.

10.39 A spanyol visszacsúszott az 5. helyre, Ericsson egy ezreddel megelőzte őt.

10.38 Sainz újra a pályán, rajtgyakorlattal indította menetét.

10.35 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (20 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:25.131 (9)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:25.764 (9)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:26.081 (5)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.589 (7)

Ericsson a boxutcában a sárga-kék Sauber-Ferrarival
Ericsson a boxutcában a sárga-kék Sauber-Ferrarival

10.32 A Sauper-pilóta újra a pályára hajtott.

10.31 Kiderült, Ericsson keresztbe pördült a pályán, azért vették elő a piros zászlót a pályabírók. Bravúros megoldás volt a svédtől, hogy nem fulladt le, és visszatért a boxba.

10.30 Ricciardo 1:25.1-re javított. A kemény keverékű Pirelliken megy, Rosberg a közepesen keményeken futotta legjobb körét.

10.27 Rosberg és Vettel újra a boxban, egyedül Ricciardo a pályán, az ausztrál 1:25.7-tel feljött a 2. helyre.

A Red Bull az utcai autók első nyilvános tesztjénél is alkalmazott festéstípust használja
A Red Bull az utcai autók első nyilvános tesztjénél is alkalmazott festéstípust használja

10.25 A Force India nem tesztel Jerezben, így Nico Hülkenberg gond nélkül nézheti Andy Murray és Novak Djokovics Australian Open döntőjét, amelyet ide kattintva élőben követhet az NSO-n! „Pihentető reggel, nagyszerű a meccs Murray és Djokovics között" – írta a Twitterre a német pilóta.

10.22 Vettel ismét a pályán a Ferrarival.

10.20 Rosberg 1:23-as köröket fut, de a legjobbján azóta nem javított. Sainz is kint volt, két mért kör után a harmadik helyen áll 1:26.0-val.

10.15 Egy körrel később megvan Magnussen 2014-es köre is, az 1:23.106egy és negyed órával a teszt kezdete után született meg.

10.14 Rosberg 1:23.325-öt ment, egy tizedre van a tavalyi szezoncsúcstól.

10.13 Alonso régi-új versenymérnöke, az őt a Ferraritól a McLarenhez követő Andrea Stella nincs itt Jerezben, még a felmondási idejét tölti a Ferrarinál, így nem állhat munkába új csapatánál.

10.12 Érdekes, hogy még a Williams-Mercedest sem láthattuk. A Lotusnál tudtuk, hogy lesz késé, a McLarennél is számítottunk rá, de Bottas késése váratlan.

10.11 Ricciardo nem ment mért kört, visszatért a boxba, Rosberg viszont újra útnak indult.

10.07 Ricciardo újra a pályán a Red Bull-lal, a McLaren garázsából Honda-motor hangja hallatszik.

10.01 Újra zöld a lámpa a boxutca végén. Az első 2015-ös megszakítás nem tartott sokáig, mondhatni, vaklárma volt.

10.00 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.653 (9 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:25.764 (6)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.073 (5)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:29.141 (4)

9.59 Piros zászló. Ericsson lassan tért vissza a boxba, de mindenki itt van, senki sem ragadt a pályán. Talán leállt a Sauber és újra elindult.

9.56 Rosberg már 1:23. 653-nál jár.

9.53 Rosberg 1:23.986-ot ment, Magnussen tavalyi 1:23.276-as idénycsúcsa is karnyújtásnyira már. Ericsson is a pályán, hárman köröznek egyszerre. Vettel 1:35-ös nyitás után 1:29-et ment.

9.50 1:25.057 a legújabb köridő. Több mint két másodperccel jobb, mint Räikkönen tavalyi 1:27.104-e az első napon.

9.48 Másodjára 1:26.933-mal az élre ugrott. Vettel is a pályán, a levegő már 5 fokos.

9.47 Első mért köre 1.7 másodperccel elmaradt Ricciardóétól: 1:30.841.

9.44 Most Rosberg indult útnak.

9.41 A harmadik köre végén Ricciardo visszatért a boxba.

9.40 A 2014-ben három futamot nyerő Ricciardóé az első mért kör, 1:29.141-gyel kezdett. Az aszfalt már 9 fokos.

9.39 Egyelőre be kell érniük Ricciardóval és a fekete-fehér Red Bull-lal, az ausztrál ismét a pályán.

9.37 Szép számmal jöttek ki a nézők az első jerezi tesztnapra, amelyen a spanyolok két honfitársukat is láthatják, Alonso első köreit figyelhetik a McLaren-Hondával.

9.32 A zebra festés azt sejteti, hogy Adrian Newey nagyon titkol valamit az RB11-esen. Nem véletlenül húzta az utolsó pillanatokig a tervezést. Állítólag ez az utolsó Red Bullja – pár évig legalábbis –, de azt mondta, nem szabad azt várni a csapattól, hogy a világbajnoki címért csatázzon. Akármennyire is bízik benne Ricciardo.

9.29 Ericsson mért körre indult, Sainz elhagyta a boxutcát a Toro Rossóval. A svéd nem fejezte be körét, visszatért a boxba. Továbbra sincs jerezi köridő.

9.27 A Ferrarinál Esteban Gutiérrez, az új tesztpilóta próbál hozzászokni a vörös egyenruhához és a semmittevéshez. Vettellel jól ismerik egymást, nyolc éve a BMW utánpótlásában már együtt dolgoztak.

9.25 Ericsson az első, aki elindul a második menetére. A Sauber-Ferrari újra a pályán.

9.23 A Toro Rossónál Max Verstappen csak hétfőn köröz, de édesapja, Jos itt van vele Jerezben, figyeli, mire megy a csapattárs az STR10-zel.

A Red Bull a boxban – élőben is fekete-fehér tesztfestésben
A Red Bull a boxban – élőben is fekete-fehér tesztfestésben

9.17 A négy próbakör óta csend van, de Carlos Sainz Jr. már felvette a bukósisakját.

9.16 „A motort beindítottuk, most ellenőrizzük a rendszereket" – közölte a McLaren, azaz hamarosan pályára gurulhat a Honda-motoros autó Alonsóval.

9.14 Nagyon hideg van, 3 fokos a levegő és még az aszfalt is. Amint feljebb kúszik a nap az égen (tudjuk, hogy a föld forog…), mindkét érték magasabbra kúszik.

A Red Bull szemből
A Red Bull szemből

9.08 A Red Bull festésénél kérdés, hogy ezt a színkombinációt csak a tesztekre alkalmazza a csapat, ahogy az autógyáraknál szokás (a keszekusza festés miatt nehéz pontosan megállapítani az autó vonalvezetését), vagy ez lesz a végleges verzió? Az előbbire tippelünk.

9.06 Egy-egy próbakör után mind a négy autó visszatért a boxba.

9.03 Rosberg, Ericsson, Vettel és Ricciardo máris a pályán – igen, készen áll a Red Bull.

A Red Bull ezt a képet közölte új autójáról – nem mindennapi festés, az biztos
A Red Bull ezt a képet közölte új autójáról – nem mindennapi festés, az biztos

9.00 Zöld a lámpa, kezdődhet a gyakorlás. A Red Bull is kitette az első képet autójáról a netre.

8.59 Ericsson már a sárga-kék Sauberben ül, menetre készen.

Szombaton még rossz idő volt a környéken, de az első tesztnap napsütéses lesz (Fotó: Toro Rosso)
Szombaton még rossz idő volt a környéken, de az első tesztnap napsütéses lesz (Fotó: Toro Rosso)

8.55 Öt perc múlva zöldre vált a lámpa a boxutca végén.

KISFILM AZ ÚJ WILLIAMS-MERCEDESRŐL

8.53 Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nagy bölcsességgel kezdte a sajtóbeszélgetését: „A 2015-ös szezont a Mercedes is nulla ponttal kezdi." Nem árt az óvatosság, az biztos.

8.50 Az idén a Lotus esete a ritka példa, az első tesztnap várhatóan sokkal gördülékenyebb lesz, mint egy évvel ezelőtt, hiszen már bejáratott motorok – vagy azoknak továbbfejlesztett verziói – brummognak az autókban. Leszámítva persze a McLaren-Hondát…

8.48 A Lotus több alkatrésze úton van még, így már az is bravúr lenne, ha az első napon látnánk az E23-ast, amelyet az első napon Maldonadónak kellene vezetnie.

8.46 „Szép a kocsink, hamarosan ki is próbálom az új gépet" – írta Bottas a Twitteren a Williamsről.

8.40 Húsz perc a teszt rajtjáig, a Red Bull nem tart ilyen fotózást, mint a Mercedes és a Williams.

A Mercedes közzé is tette a Twitteren Rosberg és Hamilton szelfijét – nem lett tökéletes, de nem is fotós tehetségükért szeretjük őket
A Mercedes közzé is tette a Twitteren Rosberg és Hamilton szelfijét – nem lett tökéletes, de nem is fotós tehetségükért szeretjük őket
Az új Williams
Az új Williams

8.35 Bottas és Massa eltávolította a fekete leplet a Williams-Mercedesről.

8.29 Közben a Williamsnél is kitolták a garázs elé a lepelbe borított FW37-est. Ezt az autót is láttuk már fényképeken.

8.24 A két versenyző egy pillanatra megállt a kocsi mellett, majd a semmittevés helyett szelfikészítésbe kezdett. Aztán leültek a kerekekre, hogy a klasszikus képek is elkészülhessenek.

Hamilton és Rosberg leplezte le az új Mercedest
Hamilton és Rosberg leplezte le az új Mercedest

8.22 Rosberg és Hamilton le is rántotta a leplet az autóról, amelyet képeken és videón már láttunk.

8.21 Kitolták a Mercedes F1 W06 Hybridet a garázsból, de még rajta a lepel.

Már sokan várják a Mercedes bemutatását
Már sokan várják a Mercedes bemutatását

8.15 Az említett sajtóteremben bekapcsolták az időeredményeket mutató monitorokat, a nap is felkelt.

8.14 A Lotus megérkezett Jerezbe, de a helyi sajtóközpontban a csapatok napi beosztását közlő táblázatban nincs feltüntetve.

8.12 A körözés kilenckor kezdődik, előtte a Mercedes hivatalos bemutatóját tartják meg a boxutcában.

Alonso McLarenje készen áll a garázsban (Fotó: McLaren)
Alonso McLarenje készen áll a garázsban (Fotó: McLaren)

8.04 Bár az első napon még elsősorban az lesz a csapatok célja, hogy egyáltalán megbízhatóan, hosszasan körözzenek a kocsikkal, aki jól áll, már az időeredményeket is nézni fogja. Nekünk, külső szemlélőknek pedig ez az adat lesz, az, amibe kapaszkodhatunk. Tavaly az első tesztnapon Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a Ferrarival, 1:27.104-et ment. A 2014-es jerezi gyakorlás legjobb körideje 1:23.276 volt a mclarenes Kevin Magnussentől.

8.00 Köszöntjük olvasóinkat a 2015-ös Formula–1-es idény első tesztnapjának élő tudósításában! Bár még sötét van Jerezben, a paddockban máris nagy a nyüzsgés. A 2015-ös autók közül eddig a Force India gépét nem láttuk, de a csapat el sem utazik a tesztre, február 19-én Barcelonában csatlakozik riválisaihoz. A másik, eddig ismeretlen autó a Red Bullé, a négyszeres világbajnok istálló az utolsó pillanatokban hajtotta végre a sikeres töréstesztet, amelynek köszönhetően itt van Jerezben. Hivatalos fotózásra nem is lesz idő, az autó egyszerűen kigurul majd a garázsból valamikor.


Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik