Vettel és Hamilton összeállt egy képre a sanghaji médianapon (Fotó: AFP)

 

HIÁBA A KÉT KETTŐS GYŐZELEM, NYOMÁS ALATT A MERCEDES

Bár két kettős Mercedes-győzelemmel indult a Formula–1 2019-es idénye, a harmadik fordulóra érkezvén mégsem a 39 pontos hátrányban a második helyen álló Ferrarin van a nagyobb nyomás. A maranellóiak ugyanis domináltak a bahreini kvalifikáción és csak Sebastian Vettel vezetői hibája, illetve Charles Leclerc motorproblémája fosztotta meg őket a kettős sikertől.

Ráadásul előnyük nagy részét az egyenesekben gyűjtötték össze, vagyis azon a területen, amelyen korábban fő riválisuk, a Mercedes uralkodott. A német gárda csapatfőnöke, Toto Wolff szerint az olaszok például csak az egyenesekben fél másodpercet nyernek hozzájuk képest, amely előny a hétvégi Kínai Nagydíjon, illetve a hosszú egyeneseket magába foglaló pályákon csak még nagyobb lehet.

16. KÍNAI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 12., PÉNTEK
 1. szabadedzés: 4.00–5.30
2. szabadedzés: 8.00–9.30
ÁPRILIS 13., SZOMBAT
3. szabadedzés: 5.00–6.00
Időmérő: 8.00–9.00
ÁPRILIS 14., VASÁRNAP
Futam: 8.10–10.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 28., 14.10Azeri Nagydíj, Baki

Május 12. 15.10

Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 26., 15.10
 Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

A királykategória 1000. futamára tehát nem az eddig maximális pontot – leszámítva a Leclerc által a szahíri versenyen futott leggyorsabb körért járó 1 pontot – begyűjtő Mercedes utazik favoritként, hanem a Ferrari, amely istálló 2018-ban ki is sajátította az első rajtsort Sanghajban.

Igaz, másnap egy harmadik és egy nyolcadik hellyel volt kénytelen megelégedni, így sorozatban az ötödik Kínai GP zajlott le maranellói diadal nélkül, miközben a kerek futamszám sem hozott még győzelmet az olaszok számára.

A Mercedes eközben a legutóbbi százas fordulón (900. verseny, 2014-es Bahreini Nagydíj) kettős sikert könyvelt el Lewis Hamilton, Nico Rosberg sorrendben, míg Kínában 2012 óta csak két alkalommal – 2013-ban a Ferrari, 2018-ban a Red Bull nyert – zárult nem a német gárda elsőségével a sanghaji futam.

A jelenlegi erősorrend tehát a maranellóiak mellett szól, a múlt eredményei az „ezüstnyilakat” favorizálják, míg csapaton belül Leclerc és Hamilton az esélyes. Előbbi versenyző jó szereplése Wolff szerint némi fejtörést is okoz a Ferrarinál.

LECLERC SZÁRNYAL, VETTEL HAMILTON-FÓBIÁBAN SZENVED?

Leclerc azonnal felvette a tempót négyszeres világbajnok márkatársával, Vettellel. A monacói ráadásul már a melbourne-i versenyen jobb tempót diktált, mint a német, ám csapatutasítás miatt nem próbálkozhatott előzéssel, Bahreinben pedig nemcsak gyorsabb volt az időmérőn, hanem meg is szerezte pályafutása első pole pozícióját, és másnap csak egy meghibásodás fosztotta meg az első győzelmétől.

Vettel eközben elismerte, egy ideális körrel sem tudta volna legyőzni Leclerc-t a kvalifikáción, míg a vasárnapi versenyen a Hamiltonnal vívott párharc közben követett el hibát és forgott meg. Az eset következtében később az első szárnya is letört, a német végül az 5. helyen futott be. Vettel teljesítményét több kritika is érte, miközben Hamilton a védelmébe vette riválisát.

„Túl keveset hibázik ahhoz, hogy bármit is mögé kelljen látni. Mindannyiunkkal megtörténik az ilyesmi. Az, hogy többszörös világbajnok, nem jelenti azt, hogy nem lehet rossz hétvégéje” – mondta a brit még a bahreini verseny után.

Ki nyeri meg az ezredik Formula–1-es futamot, a Kínai Nagydíjat?

Charles Leclerc   (1944)
Lewis Hamilton   (1898)
Sebastian Vettel   (1858)
Kimi Raikkönen   (494)
Valtteri Bottas   (241)
másik pilóta   (195)
Max Verstappen   (156)
Összes szavazat: 6786
Szavazás kezdete: 2019. 04. 09
 

„Nem is tudtam, hogy mondott bármi kedveset, de jó hallani – reagált Vettel. Talán ő az egyetlen, akinek nem rövid távú a memóriája. Hosszú ideje vagyunk itt mind a ketten, és amennyire én le akarom győzni Lewist, ő is ugyanannyira felül szeretne kerekedni rajtam. Van, hogy nem értheted, mi is zajlik pontosan a másik csapatán belül, és csak akkor tudhatsz többet, ha azonos alakulatnál versenyeztek” – magyarázta.

„Néha nem alakulnak jól a dolgok, de amikor nem tudod vagy érted az okokat, akkor elég nehéz ítélkezni. Persze tisztában vagyok vele, hogy manapság az emberek nem mennek tovább egy hétnél egyik irányban sem, szóval ez hozzátartozik az élethez” – tette hozzá.

Vettel hibái kapcsán Bernie Ecclestone is megszólalt, szerinte a német egyfajta Hamilton-fóbiában szenved.

„A Formula–1-nek olyan Vettelre van szüksége, aki nyer – jelentette ki. – Az emberek alulértékelik, pedig vissza fog térni. Nagyon szeretem Sebastiant, és a barátomnak is tekintem, szóval sokat gondolkoztam a történtekkel kapcsolatban. Sok buta hibát követ el akkor, amikor Lewisszal harcol. Olyan, mintha mentálisan valamiféle gát lenne benne” – fejtegette, ám Hamilton nem hiszi, hogy mentálisan fölényben lenne riválisával szemben.

„Nem úgy kezdek bele egy csatába vele, hogy úgy érzem, fölényben vagyok. Szeretem a kerék a kerék elleni küzdelmet mindenkivel, nem számít, kiről is van szó, ugyanúgy tisztelek és kezelek mindenkit. Viszont úgy vélem, nem tőlem kellene megkérdezni, hogy pszichológiai szempontból fölényben vagyok-e, hanem sokkal inkább tőle” – mondta a címvédő.

A Kínai Nagydíj programja közép-európai idő szerint péntek hajnali 4 órakor veszi kezdetét az első szabadedzéssel.