F1: Verstappen meglepődött; a Sauber szívesen dolgozna Räikkönennel

Vágólapra másolva!
2018.07.20. 22:12
A Red Bull is meglepődött a ma mutatott jó tempóján, amit Sebastian Vettel is kiemelt, főleg az egykörös teljesítményüket illetően. A hazai pályán versenyző német szerint nekik pontosan azon a területen kellene javulniuk, ahol a „vörös bikák" most találtak valamit, míg Lewis Hamilton úgy véli, sok munka áll még előttük. Valtteri Bottas eközben teljesen fel van dobva, hogy végre tisztázódott a jövője, a büntetése miatt a vasárnapi Német Nagydíjat biztosan a mezőny végéről megkezdő Daniel Ricciardo pedig csak jól akarja magát érezni Hockenheimben.

Verstappen is meglepődött a jó tempójukon (Fotó: AFP)
Verstappen is meglepődött a jó tempójukon (Fotó: AFP)
Verstappen is meglepődött a jó tempójukon (Fotó: AFP)

 

Bár mindkét pénteki gyakorlást egy Red Bull zárt az élen, a „vörös bikák" előnye meglehetősen kicsi volt, ugyanis Daniel Ricciardo délelőtt 4, míg Max Verstappen délután 26 ezreddel bizonyult gyorsabbnak a mindkétszer második Lewis Hamilton előtt.

Ráadásul az ausztrál pilóta vasárnap mindenképpen csak a mezőny végéről vághat neki a 63. Német Nagydíjnak, miután az MGU-K, az elektromos vezérlő és az energiatároló cseréje miatt 20 rajthelyes büntetést szedett össze. Holland márkatársa eközben a második tréningen furcsa zajokra panaszkodott, amiért ki is hívták a bokszba, majd a szerelők átvizsgálták az RB14-et.

„Még nem tudom – hangzott a holland válasza arra a kérdésre, hogy a Red Bull felveheti-e a harcot a Mercedesszel és a Ferrarival. – Nem igazán futottam tiszta etapokat a második edzésen, de az autóval elégedett vagyok. Hogy ez mire lesz elég, majd a kvalifikáción meglátjuk."

„Még mindig van hova fejlődnünk, sőt, a körömet még a forgalom is zavarta némileg. Remélem, holnap is szoros marad a csata, ami pedig az időjárást illeti, bármi megtörténhet" – tért ki a szombat egyik kulcskérdésére, ugyanis az előrejelzések szerint az időmérő végére megérkezhet egy zápor, ami jócskán megkavarhatja a lapokat.

63. NÉMET NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:13.525
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.085
SZOMBAT
12.00–13.00: 3. szabadedzés
15.00–16.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
15.10: a verseny (67 kör, 306.458 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 29.,15.10: Magyar Nagydíj
Augusztus 26., 15.10: Belga Nagydíj
Szeptember 2., 15.10: Olasz Nagydíj

„Összességében rendben volt ez a péntek, még jobb is, mint amire előzetesen számítottunk, most ezt kellene továbbvinni" – emelte ki, és végül azt is megosztotta, pontosan mi volt a gond a versenygépével.

„Egy apróbb olajszivárgás miatt vesztettünk egy kis időt, de gyorsan megoldottuk a problémát. Sőt még a végén pár kört is tudtam teljesíteni, hogy megbizonyosodhassunk, minden rendben van az autóval."

Ricciardo az első tréninggel ellentétben a másodikon már időmérős szimulációt sem teljesített, mindent a vasárnapi futamnak rendelt alá, hiszen a rajtrács végéről kell előreverekednie magát.

„Ma az volt az első számú cél, hogy megtaláljuk a megfelelő versenybeállítást, mivel jó sok srácot kell vasárnap legyűrnünk. Sokkal frusztrálóbb, amikor csak egy nappal előtte tudod meg, hogy hátrasorolnak, hiszen akkor nem tudod magadat lelkiekben úgy felkészíteni, mint ahogyan nekem most lehetőségem volt rá. Igazság szerint kimondottan izgatott vagyok, hogy a mezőny végéről startolhatok, mivel jó szórakozás lesz. Legalábbis ez a terv" – mondta optimistán az ausztrál.

„Megpróbálok olyannyira előrejönni, amennyire csak lehetséges, és ha esetleg a végén még a dobogóra is felállok, akkor az egyenlő lesz egy győzelemmel" – játszott el a gondolattal, ami nem is annyira lehetetlen, hiszen Rubens Barrichello 2000-ben a 18. helyről nyert, míg Hamilton 2014-ben a 20. pozícióból kezdte meg a felzárkózást, amely egészen a pódium alsó fokáig vezetett.

„Pozitívan állok a dologhoz, a versenyszimulációnk is eléggé tisztességesre sikerült, az autó is rendkívül erősnek tűnik, szóval ezzel a tudattal vezetek. Azt nem tudom, holnap mennyi időt leszek a pályán, de az biztos, hogy a futamra fogunk készülni."

A szerződését tegnap 2020 végéig meghosszabbító Hamilton lehet, hogy egy szabadedzést sem húzott be pénteken, ám a lemaradása nem volt nagy. Mégis sok munkára számít a csapattól.

„Ma maradéktalanul teljesítettük a programunkat, és összegyűjtöttünk minden szükséges adatot, miközben az autó végig jónak érződött. Eddig rendkívül szoros, szóval még sok munka áll előttünk az éjszaka folyamán" – ismerte el, és azt is elmondta, mire fektették ma a hangsúlyt.

„Dolgoztunk a rajtjainkon, illetve a gumik viselkedését is igyekeztünk megérteni, hogy a maximális teljesítményt tudjuk majd kihozni belőlük. A Ferrari és a Red Bull is nagyon gyorsnak látszott, és ez szerintem a hétvége további részében sem fog változni. Nem lesz egyszerű menet, és a pálya is eléggé trükkös, így mindent bele kell adnunk."

A brit egyébként korábban azt is elárulta, egy alakulat megkörnyékezte, amikor még nem rendelkezett a következő évre érvényes szerződéssel, de arra már nem felelt, hogy a Ferrari volt-e az érdeklődő gárda.

Valtteri Bottas egyelőre nem vette fel úgy a ritmust, mint Hamilton, új kontraktusának a bejelentése viszont láthatóan pozitívan hatott rá. Mint ahogyan később is elmondta, Silverstone-ban ült le először tárgyalni a teammel, és minden zökkenőmentesen haladt.

„Ma bejelentettük a szerződéshosszabbításomat, miközben a Hockenheimringen vezethettem egy F1-es gépet, tehát ez csak egy nagyszerű nap lehet. A csapat szempontjából is nagyon jó, hogy tisztázta a jövő évi felállást, hiszen így minden erőnkkel a bajnoki küzdelemre összpontosíthatunk" – kezdte lelkesen, és a két gyakorlásra is kitért.

„Az autónk végig versenyképesnek tűnt, viszont ahogyan számítani is lehetett rá, eléggé szoros volt a csata. Egy kicsit szenvedtem is a gép elejével, és főleg a közepesen gyors kanyarokban kell még fejlődnünk. Még nem vagyok teljesen elégedett, de a péntekek már csak erre valók. Dolgozni fogunk a kocsin, hogy biztosak lehessünk a holnapi előrelépésben" – magyarázta, majd a gumik is szóba kerültek.

„Kissé túlmelegedtek ma az abroncsaink, ám szerintem ezzel nem voltunk egyedül. Vasárnapra pedig hűvösebb időt jósolnak" – mutatott rá az időjárás fontosságára.

Sebastian Vettel az első edzésen még takarékoskodott az ultralággyal, és lett a sárga jelzésű Pirellin a negyedik, a másodikon azonban már az ő Ferrarijára is felkerült a hétvége leglágyabb keveréke. Pozícióján viszont ez sem változtatott, sőt a hátránya 0.046 szekundummal nőtt is.

A Ferrari egyébként a Silverstone-ba hozott új padlólemez után most a motorborításon eszközölt változtatásokat, valamint egy rendkívül átszabott kipufogót is tesztelt.

„Az egykörös tempót illetően meglehetősen erősek – emelte ki Vettel a Red Bull erősségét. – A hosszú etapjaikat viszont nem láttam, ott nem tudom, hogyan is állnak. A csata mindenesetre szoros, így meghatározó lesz, hol is végzel holnap" – magyarázta, majd a gumikra is kitért.

„Most meg kell néznünk, pontosan hogyan is állunk a többiekhez viszonyítva. Úgy vélem, még mindig van bennünk tempó az egykörös teljesítményt illetően. Az ultralágyas körömmel sem voltam teljesen elégedett, de rossz sem volt. A hátsó gumijaink azonban egy kicsit hólyagosodtak, ám a pálya általában javul a hétvége előrehaladtával, majd meglátjuk miként alakul, de nyugodt vagyok, hogy nem csak nálunk jött elő ez a probléma."

Kimi Räikkönen ezúttal végig lemaradásban volt márkatársához képest, miközben a paddockban az a hír terjed, hogy a finn a Sauberben köthet ki jövőre.

„A péntek az egyetlen olyan nap, amit tesztelésre használhatunk fel. Eléggé sok dolgot kipróbáltunk, este pedig kielemezzük az adatokat, hogy felkészítsük a gépet az időmérőre. Holnap nagy eséllyel mások lesznek az időjárási körülmények, ami kissé trükkösé teheti. Vasárnap eközben, hasonlóan a maihoz, újra melegebb lesz, és ez a gumik szempontjából is érdekes lehet. Mint ahogyan Ausztriában, most is az lesz a döntő, ki menedzseli a legjobban az abroncsokat" – fedte fel a meghatározó tényezőket.

„Eddig a legtöbb pályán igencsak erősek voltunk, meglátjuk, itt mi lesz a helyzet, az biztos, hogy szoros csata vár ránk."

A sauberes hírek kapcsán eközben a svájci gárda vezetője is nyilatkozott, elmondása szerint a finn illene a csapatukba.

„Sokkal jobb egy világbajnok, mint egy olyan versenyző, aki még semmit sem nyert. Én a teljesítményre fókuszálok, a lehető legjobb párost akarom az irányításom alatt tudni" – mondta Frédéric Vasseur, azonban azt is kiemelte, a választásnál nem lesz döntő, hogy a múltban milyen kapcsolatban álltak az adott pilótával.

„A versenyzők kiválasztásánál egyáltalán nem lenne jó megközelítés, ha az alapján döntenénk, hogy az a srác 15 évvel ezelőtt az F3-as csapatban nekünk dolgozott-e, esetleg tíz évvel ezelőtt a Sauber foglalkoztatta-e vagy sem" – utalt arra, hogy sokan azért is tartják elképzelhetőnek a finn szerződését, mert 2001-ben a svájci istállónál mutatkozott be a királykategóriában.

NÉMET NAGYDÍJ, ELSŐ SZABADEDZÉS
1 Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:13.525 átlag: 223.956 km/ó 22 kör
2 Lewis Hamilton brit Mercedes 1:13.529 0.004 mp h.
29
3 Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:13.714 0.189 34
4 Sebastian Vettel német Ferrari 1:13.796 0.271 23
5 Valtteri Bottas finn Mercedes 1:13.903 0.378 30
6 Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:14.267 0.742 24
7 Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:14.691 1.166 29
8 Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:14.853 1.328 28
9 Charles Leclerc monacói Sauber-Ferrari 1:15.097 1.572 25
10 Nico Hülkenberg német Renault 1:15.282 1.757 32
11 Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:15.415 1.890 29
12 Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:15.544 2.019 13
13 Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:15.629 2.104 32
14 Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:15.769 2.244 10
15 Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:15.864 2.339 36
16 Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:15.876 2.351 34
17 Nicolas Latifi kanadai Force India-Mercedes 1:16.023 2.498 27
18 Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:16.071 2.546 32
19 Antonio Giovinazzi olasz Sauber-Ferrari 1:16.136 2.611 23
20 Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:16.149 2.624 14
NÉMET NAGYDÍJ, MÁSODIK SZABADEDZÉS
1 Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:13.085 átlag: 225.304 km/ó 18 kör
2 Lewis Hamilton brit Mercedes 1:13.111 0.026 mp h. 39
3 Valtteri Bottas finn Mercedes 1:13.190 0.105 39
4 Sebastian Vettel német Ferrari 1:13.310 0.225 46
5 Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:13.427 0.342 41
6 Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:13.973 0.888 34
7 Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:14.189 1.104 36
8 Charles Leclerc monacói Sauber-Ferrari 1:14.374 1.289 41
9 Nico Hülkenberg német Renault 1:14.496 1.411 31
10 Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:14.508 1.423 39
11 Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:14.552 1.467 38
12 Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:14.592 1.507 43
13 Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:14.682 1.597 36
14 Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:14.783 1.698 38
15 Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:14.793 1.708 44
16 Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:14.830 1.745 45
17 Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:14.836 1.751 38
18 Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:15.269 2.184 36
19 Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:15.408 2.323 41
20 Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:15.454 2.369 34

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik