Verstappen legutóbb 2016-ban nyert Spanyolországban, akkor a Mercedesek a rajt után kiütötték egymást (Fotó: AFP)

 

50. SPANYOL NAGYDÍJ
AUGUSZTUS 14., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.785
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.883
AUGUSZTUS 15., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.222
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.584
AUGUSZTUS 16., VASÁRNAP
A verseny (66 kör, 307.104 km) rajtja: 15.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 30., 15.10Belga Nagydíj
Szeptember 6., 15.10Olasz Nagydíj
Szeptember 13., 15.10 Toszkán Nagydíj

A Mercedes hólyagosodással küszködött múlt héten A 70. Évforduló Nagydíján, és nem tudott fogást találni a negyedik helyről kemény keveréken rajtoló és zseniális stratégiájának, illetve gumikezelésének köszönhetően győzedelmeskedő Max Verstappenen. A német gárda csapatfőnöke, Toto Wolff tart attól, hogy megismétlődik a silverstone-i fiaskó, hiszen a körülmények Spanyolországban is hasonlóak: a Circuit de Catalunya gumigyilkos pályának számít, s a futam idejére még nagyobb hőséget jósolnak az időjárás-előrejelzések, mint pénteken volt, amikor a „vörös bikák” csak 2 tizeddel maradtak el átlagosan Lewis Hamiltonéktól.

„Nem számítunk a Silverstone-ban tapasztalt hólyagosodás megismétlődésére, ugyanakkor a gumikopás és a túlmelegedés mértéke még nagyobb lehet, mint múlt héten volt. A Red Bull fantasztikusan teljesít ilyen körülmények között, így hiába sikerült előrelépnünk, Verstappent tartom a legesélyesebbnek a győzelemre, ha a pénteki versenyszimulációkat vesszük alapul. Azért bízom benne, hogy meg tudjuk szorongatni" – jelentette ki.

Max Verstappen csapattársa, Alexander Albon azonban úgy véli, az „ezüstnyilak” Spanyolországban sokkal jobbak lehetnek, mint voltak egy héttel ezelőtt Nagy-Britanniában.

Itt valamivel nagyobb lesz a gumikopás. Múlt héten a hólyagosodás jelentette a problémát, most a kopás fogja. Pontosan ezért úgy gondolom, ha tiszta versenyünk lesz, nem olyan egyértelmű a helyzet, és a Mercedes nagyon erős lesz" – mondta a hatodik rajtkockát megszerző thaiföldi.

A Mercedes és a Red Bull ezúttal ugyanazon a keveréken kezdi meg a versenyt, és bár ez kisebb mozgásteret jelent az osztrák gárdának, a Sky Sports szakértőjeként dolgozó Nico Rosberg továbbra is úgy látja, van esély arra, hogy Verstappenék eltérő stratégiával kerekedjenek felül.

Még mindig úgy érzem, hogy Verstappennek lehet esélye. Talán megpróbálkoznak az egykiállásos stratégiával, vagy bármivel, ami eltér a Mercedesnél várható két kiállástól. Izgalmas rajt és verseny várhat ránk" – bocsátotta előre 2016 világbajnoka.

A holland pilóta az esélyek ellenére igyekszik nem nagy nyomást helyezni magára, és figyelmeztetett, a Circuit de Catalunyán nem egyszerű előzni.

2016 ÚJRATÖLTVE?
Legutóbb, amikor a Mercedes kettőse sajátította ki az első rajtsort, s a harmadik pozícióból egy Red Bull rugaszkodhatott el, akkor az „ezüstnyilak” már az indulás után összeütköztek, és a versenyen Verstappen nyert.

Bízom benne, hogy nyomást helyezhetünk a Mercedesekre. Nem könnyű itt előzni, azonban minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni, hogy megnehezítsük az életüket. Remélem, hogy tiszta rajtot tudok venni. Ugyanakkor tudjuk, hogy a van némi előnyük motorerőben, így nem lesz könnyű lehagyni őket az egyenesben DRS nélkül" – utalt arra, hogy hiába jelent a startnál nagy lehetőséget a hosszú út az 1-es kanyarig, a versenyzők nem aktiválhatják a hátsó szárnyat a harmadik körig.

Ami a gumikat illeti, az első hármas rendelkezésére ugyanazok az abroncsok állnak: Hamiltonnak, Bottasnak és Verstappennek is maradt egy szett új kemény, két szett új közepes, illetve 3 szett használt lágy keveréke. A Pirelli ugyanakkor színes stratégiát, csatát vár, hiszen számításai szerint a piros jelzésű gumin indulók biztosan kettő vagy több kerékcserét fognak végrehajtani a 15 óra 10 perckor kezdődő versenyen.