F1: Vártam, hogy előrekússzon a nevem – Vettel

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.05.12. 20:33
null
Hiába a pole pozíció, Hamilton azért megnézte magának a Ferrarit (Fotó: AFP)
A Mercedes és Lewis Hamilton elsőségével zárult a Spanyol Nagydíj időmérője, amelyen a csapatok a megszokottnál is többet sakkoztak a keverékekkel. Niki Lauda az „ezüstnyilak” visszatéréséről, a Red Bull-versenyzők tetemes lemaradásukról, míg Sebastian Vettel a hiányzó 132 ezredről beszélt, miközben Fernando Alonso öröme sem teljes.

 

MERCEDES – első rajtsor

A Mercedes a 2018-as szezonban először sajátította ki az első rajtsort, miközben Lewis Hamiltonnak köszönhetően fennállásának 90. pole pozícióját jegyezte. A brit versenyző így az Ausztrál Nagydíj után először, míg teljes pályafutását tekintve a 74. alkalommal várhatja az élről a piros lámpák kialvását.

„Nagyon szoros volt, de elmondhatatlanul boldog vagyok. Szükségem volt erre a pole pozícióra, már jó régen volt részem belőle – mondta mosolyogva a Circuit de Catalunyán körrekordot teljesítő Hamilton.

„Fontos volt számomra, hogy visszatérjek az időmérős formámhoz, hiszen ez az egyik erősségem. A csapat nagyon keményen dolgozott, szóval mindenkinek jár a köszönet. Szoros volt, sokáig úgy tűnt, hogy a Ferrari csak altat, de mindent megtettem a mai eredményért. Fantasztikus, hogy megszereztük az első rajtsort.

„Még sok tennivalónk van a verseny előtt, ami eléggé keménynek ígérkezik, azonban ennél jobb pozícióból nem is várhatnánk a startot.

A pole pozíciót érő kör:

Formula 1 on Twitter

Onboard with @LewisHamilton for the stunning lap that gave him his first F1 pole since Australia in March And the 74th of his career #F1 #SpanishGP https://t.co/Nw4W8IWmtp

Valtteri Bottas az idei szezonban meggyőző teljesítményt nyújt az időmérőkön, és ezúttal sem maradt le sokkal márkatársától, hiszen hátránya csupán 4 század volt.

48. SPANYOL NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.148
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:18.259
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.281
Időmérő: 1. Hamilton: 1:16.173
VASÁRNAP
15.10: a verseny (66 kör, 307.104 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj

„Eddig egész hétvégén eléggé szoros volt a küzdelem, szóval élveztem. Az első körömet elrontottam a Q3-ban, így egyetlen lövésem maradt. Sajnos négy századdal lemaradtam végül, de a verseny az, ami igazán számít. A csapat számára pedig tökéletes eredmény született.

„Nem lesz könnyű a holnapi futam, de azon leszünk, hogy most meglegyen az Azerbajdzsánban elvesztett első és második hely.

Niki Lauda eközben a Mercedes visszatéréséről beszélt, szerinte a Spanyol Nagydíj vízválasztó lesz a bajnoki harcban.

„Nagyon jó. Visszatértünk. Ez fantasztikus! – fejezte ki örömét az osztrák a Sky Sportsnak adott interjújában.

„Mindkét autónkkal ott vagyunk az elején, ennél jobb munkát nem is végezhettünk volna! Négy verseny telt el, miközben folyamatosan fejlődsz. Számomra a mostani lesz a mindent eldöntő futam – vajon visszatértünk vagy sem? Istennek hála, az időmérőn mindenképp! Ha itt nyersz, akkor eléggé jó csomagod van a következő nagydíjakra.

FERRARI – második rajtsor

Vettel várta, hogy előrekússzon a neve, de 132 ezred hiányzott neki (Fotó: AFP)
Vettel várta, hogy előrekússzon a neve, de 132 ezred hiányzott neki (Fotó: AFP)

 

Sebastian Vettel az elmúlt három nagydíjon pole pozíciót szerzett, most azonban meg kellett elégednie a harmadik hellyel, ami egyben azt jelenti, hogy az eredményei közül továbbra is hiányzik a katalán aszfaltcsíkon szerzett rajtelsőség.

„Az első köröm nem sikerült túl jól, mert már az első szektorban elfékeztem a gumimat, de a másodikkal elégedett voltam. Végig jó érzéseim voltak a kört illetően, aztán a végén felnéztem a toronyra, de a nevem mégsem akaródzott előrekúszni a listán, így nem lehetek teljesen boldog.

„Nagyon erős Mercedesre számítunk holnap, érdekes versenyünk lehet– fűzte hozzá a német.

Kimi Räikkönen egy ideig a második helyen is állt a harmadik szakaszban, végül Bottas és a csapattársa is jobb időt tudott nála elérni. A finn így – kiegészítve a Ferrari második sorát – a negyedik rajtkockát foglalhatja el a verseny rajtja előtt.

„A Q3-ban az első körömben már az első kanyarban hibáztam, így az első szektorom már el is ment. Onnantól próbáltam visszahozni, de tisztában voltam vele, hogy a pole-ért nem szállhatok harcba.

„Nem éreztem túl jól magam a szuperlágyakon, szóval ezért váltottunk, ami végül jó döntésnek bizonyult, hiszen sokkal gyorsabbak lettünk. Elég sokat küzdöttünk a gumik működésre bírásával, nem ez volt a legsimább időmérőnk. Kissé csalódott vagyok, de ennél sokkal rosszabb is lehetett volna. Nyilvánvalóan változtattak kicsit az abroncsokon, bármilyen okból is tették ezt. Ezek nem azok a gumik, mint amiket az elmúlt hétvégéken használtunk.

„Elég trükkös volt, de amint munkára tudtuk bírni a gumikat, egészen jó pozícióba találtuk magunkat– zárta szavait a finn.

RED BULL – harmadik rajtsor

A Red Bull nem találta a tempót (Fotó: AFP)
A Red Bull nem találta a tempót (Fotó: AFP)

Max Verstappen az ötödik legjobb időt érte el a kvalifikáción, így a harmadik rajtsor páratlan oldaláról várhatja a startot.

„Nekünk egyszerűen nincs meg az a bizonyos időmérős üzemmódunk, miközben az első kanyartól egészen a négyesig padlógázon megyünk, így még több időt veszítünk. Aztán a hetestől a tízes kanyarig ott az egyenes, ami még fájdalmasabb, és még tovább nehezíti a helyzetünket. Ennek tetejében az utolsó körömön még hibáztam is az egyesben, szóval talán kicsit közelebb is lehettünk volna.

A holland ezután kitért a vasárnapi versenyre is, amelyen szerinte nem lesz kedvelt választás a szuperlágy.

„Őszintén szólva még mindig nem tudom, hogy melyik a gyorsabb keverék. Én a szuperlággyal, míg Daniel a lággyal próbálkozott, de nem hiszem, hogy a versenyen túl sokan döntenének hozzám hasonlóan. Lehet, hogy egy körön picivel gyorsabb tudsz lenni vele, de egy hosszabb etapon teljesen használhatatlanok, így a lágy és a közepes lesz a népszerű a futamon.

Daniel Ricciardo csupán 2 ezreddel maradt el Verstappen idejétől, de nem az elbukott pozíció foglalkoztatja, sokkal inkább csapata tetemes lemaradása aggasztja.

„Nem tudom, mit tehettem volna másképp, hogy ennél is többet kihozzak abból, ami a rendelkezésemre állt. A körökkel, amiket futottunk, azt hittem, hogy legfeljebb pár tized lesz a lemaradásunk, nem pedig hat-hét. Ez elég elszomorító.

„Mindketten jó köröket futottunk a Q3-ban a szuperlágyon, ami egyébként nem az általunk preferált keverék, így kimentem a lágyakon is.

MCLAREN – 8. és 11. hely

A McLaren idén először jutott be a Q3-ba (Fotó: AFP)
A McLaren idén először jutott be a Q3-ba (Fotó: AFP)

A McLaren eközben az idényben először jutott be a kvalifikáció harmadik szakaszába, ahol Fernando Alonso a 9. legjobb időt futotta.

„Jó időmérő volt, boldog vagyok. Zsinórban háromszor szereztük meg a 13. helyet, ma pedig megtettük a szükséges lépést előre. A következő feladatunk az lesz, hogy közelebb férkőzzünk az élcsapatokhoz. Nagy pozitívum, hogy minden Spanyolországba hozott fejlesztésünktől azt kaptuk, amit vártunk tőle. Most még több frissítést kell bevetünk, méghozzá a lehető leggyorsabban.

„Az első hatos továbbra is külön ligát képvisel, tehát nekünk azon kell lennünk, hogy nagydíjról nagydíjra csökkentsük a hátrányunkat.

A hazai közönség előtt szereplő pilóta ezt követően azt is kiemelte, hogy már Ausztráliában is ezzel a csomaggal kellett volna menniük.

„Egyrészről elégedett vagyok, de másrészről már Melbourne-ben is ennek az autónak kellett volna a rendelkezésünkre állnia. Az, hogy egészen idáig csúsztak a frissítések, eléggé nehéz helyzetbe hozott minket, viszont némi szerencsével sikerült sok pontot szereznünk az eddigi vasárnapokon. Erre azonban nem építhetünk, szóval mostantól minden egyes hétvégére újításokkal kell kirukkolnunk.

AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:16.173 átlag: 219.999 km/ó
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:16.213 0.040 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:16.305 0.132
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:16.612 0.439
5. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:16.816 0.643
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:16.818 0.645
7. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:17.676 1.503
8. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:17.721 1.548
9. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:17.790 1.617
10. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:17.835 1.662
11. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:18.323 1.521
12. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:18.463 1.661
13. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:18.696 1.894
14. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:18.910 2.108
15. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:19.098 2.296
16. Nico Hülkenberg német Renault 1:18.923 1.892
17. Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 1:19.493 2.462
18. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:19.695 2.664
19. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:20.225 3.194
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Vettel 1:17.031 1. Vettel 1:16.802
2. Verstappen 1:17.411 2. Räikkönen 1:17.071
3. Räikkönen 1:17.483 3. Bottas 1:17.111
4. Ricciardo 1:17.623 4. Hamilton 1:17.166
5. Hamilton 1:17.633 5. Verstappen 1:17.266
6. Bottas 1:17.674 6. Magnussen 1:17.618
7. Magnussen 1:18.169 7. Ricciardo 1:17.638
8. Alonso 1:18.276 8. Grosjean 1:17.699
9. Grosjean 1:18.305 9. Sainz 1:17.803
10. Sainz 1:18.480 10. Alonso 1:18.100
11. Gasly 1:18.550 11. Vandoorne 1:18.323
12. Leclerc 1:18.661 12. Gasly 1:18.463
13. Pérez 1:18.740 13. Ocon 1:18.696
14. Ocon 1:18.813 14. Leclerc 1:18.910
15. Vandoorne 1:18.885 15. Pérez 1:19.098
16. Hülkenberg 1:18.923
17. Ericsson 1:19.493
18. Szirotkin 1:19.695
19. Stroll 1:20.225

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik