Hamilton nem engedte Rosberget előzni, így ő maga előzött

Vágólapra másolva!
2014.05.11. 13:43
null
A két Mercedes között ezúttal taktikai csata folyt, a végén a kerék kerék elleni ütközet elmaradt (Fotók: Action Images)
A Formula–1-es világbajnokság Spanyol Nagydíját is a Mercedes brit pilótája, Lewis Hamilton nyerte meg, nagy csatában megelőzve csapattársát, Nico Rosberget. Érdekesség, hogy ez már sorozatban a negyedik olyan futam volt, amelyen Hamilton és Rosberg végzett az első, illetve a második helyen – viszont ezzel az angol átvette a vezetést a vb-pontversenyben csapattársától. Danirel Ricciardo lett a harmadik, a másik Red Bull-lal a 15. helyről rajtoló Sebastian Vettel a negyedik.

Lewis Hamilton és Nico Rosberg újabb nagy csatát vívott egymással, a Spanyol Nagydíjon azonban a taktikáé volt a főszerep, a német, miután a rajtnál nem tudott csapattársa elé kerülni, azon dolgozott, hogy a hajrában támadási lehetőséget kapjon. A kemény gumikat a verseny középső etapjában elhasználta, hogy a végén a lágyabb gumikon száguldva támadhasson. Ám túl sokáig várt, az utolsó körben sem tudott igazi manőverbe kezdeni, és negyedszer is második lett csapattársa mögött – csakhogy ezzel már elvesztette első helyét a vb-pontversenyben.

A harmadik helyezés Daniel Ricciardóé lett, az ausztrál Valtteri Bottasszal csatázott, de akkor sem tudta tartani a két Mercedes tempóját, amikor megelőzte a Williams pilótáját. Az ausztrál másodszor állt dobogóra, reményei szerint az Ausztrál Nagydíjjal ellentétben ezt a pozícióját már megtarthatja.

Csapattársa, Sebastian Vettel igazolta, mitől négyszeres világbajnok, és hogy akkor is képes ellenállhatatlanul küzdeni, ha esélye sincs a győzelemre vagy a dobogóra. A 15. helyről rajtolva szenzációs versenyzéssel, három boxkiállással jött fel a negyedik helyre, a hajrában Kimi Räikkönent és Bottast is megelőzte. A Renault motorereje ahhoz kevés volt, hogy a célegyenesben előzzön, így a pálya más részein talált szokatlan előzési pontokat.

Bottas ötödik lett, Rosberghez, Fernando Alonsóhoz és Nico Hülkenberghez hasonlóan az összes idei futamon szerzett pontot.

Alonso a hajrában Räikkönent szintén megelőzte, de tavalyi győzelméhez képest a hatodik helyezés édeskevés volt.

Romain Grosjean megszerezte a Lotus első pontjait, a Force India pedig zsinórban harmadszor, az idén negyedszer szerzett mindkét autójával pontot.

Folytatás két hét múlva Monte-Carlóban.

A SPANYOL NAGYDÍJ KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSÁT IDE KATTINTVA ÉRI EL!

44. SPANYOL NAGYDÍJ (66 kör, 307.104 km), A VÉGEREDMÉNY
1.Lewis Hamilton
brit
Mercedes
1:41:05.155
2. Nico Rosberg német Mercedes 0.636 mp h.
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 49.014 mp h.
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:16.702 p h.
5. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:19.293 p h.
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:27.743 p h.
7. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1 kör h.
8. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1 kör h.
9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1 kör h.
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1 kör h.
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1 kör h.
12. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1 kör h.
13. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1 kör h.
14. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1 kör h.
15. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1 kör h.
16. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1 kör h.
17. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1 kör h.
18. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 2 kör h.
19. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 2 kör h.
20. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 2 kör h.
FELADTA
megtett körök
Kobajasi Kamui
japán
Caterham-Renault
34
Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 24
Leggyorsabb kör: Vettel (55. kör) 1:28.918

 

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 4 4 4 100
2. Nico Rosberg 1 5 5 97
3. Fernando Alonso 1 5 49
4. Sebastian Vettel 1 4 45
5. Daniel Ricciardo 1 3 39
6. Nico Hülkenberg 5 37
7. Valtteri Bottas 5 34
8. Jenson Button 1 2 23
9. Kevin Magnussen 1 2 20
10. Sergio Pérez 1 4 20
11. Kimi Räikkönen 4 17
12. Felipe Massa 2 12
13. Romain Grosjean 1 4
13. Jean-Éric Vergne 1 4
15. Danyiil Kvjat 3 4
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 197
2. Red Bull-Renault 84
3. Ferrari 66
4. Force India-Mercedes 57
5. Williams-Mercedes 46
6. McLaren-Mercedes 43
7. Toro Rosso-Renault 8
8. Lotus-Renault 4

A FUTAM TUDÓSÍTÁSA

Hamilton kivédekezte, zsinórban negyedszer nyert, és átvette a vezetést a vb-pontversenyben.

Az utolsó kör elején lekörözték Räikkönent, Hamilton simán tartotta az első helyet.

Rosberg Hamilton mögött, két köre maradt.

Két csata eldőlt: Alonso a 63. körben a 4-es kanyar előtt elment Räikkönen mellett, és elcsípte a 6. helyet. Vettel a 10-es kanyarban fékezte ki Bottast a 4. helyért.

A célegyenesben az ív mellett olyan sok a gumitörmelék, hogy kockázatos letérni az ideális vonalról.

Hamilton kissé meglógott Rosbergtől, Vettel viszont utolérte Bottast. A 61. körben mindkét fronton 1.2 másodperc a különbség.

Miközben Rosberg Hamiltont, a 6. helyért Alonso Räikkönent üldözi. Az angol és a finn keményebb keveréken, a német és a spanyol a lágyabbon. Räikkönené ráadásul sokkal kopottabb is.

Az 57. kör végén Rosberg elszánta magát: 1.8 másodpercre csökkentette hátrányát. Egy körrel később 1.4-re. Újabb kör, már csak 9 tized a különbség. Hét kör maradt.

Hamilton arra panaszkodik, hogy szemcsésedik a bal első gumija, és tanácstalanul kérdezi a mérnökét, mit tehetne. Vettel utolérte Räikkönent, és simán megelőzte a 10-es kanyarban. Tíz kör van hátra, Vettel számára még Bottas sem utolérhetetlen.

Az 54. körben Vettelé a leggyorsabb kör: 1:28.942.

Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Vettel, Alonso, Grosjean, Pérez, Hülkenberg a sorrend az első tíz helyen, elvileg már senkinek sem kell kiállnia.

Az 52. körben Vettel szervizelt, immár utoljára – aztán egy körrel később Alonso érkezett a boxba. Vettel Alonso elé került, Räikkönen öt másodperccel előttük haladt, és már nem volt több tervezett kiállása.

14 körrel a vége előtt már csak két másodperc volt a két Mercedes között. Van-e tartalékja Hamiltonnak? Rosbergnek azt tanácsolták, tartsa a különbséget, és a végén indítson támadást.

Pérez bátor manőverrel megelőzte Hülkenberget, és ellopta a 9. helyet csapattársától. Grosjean halad előttük a Lotus első pontjai felé.

Hamilton és Rosberg között csökkent a különbség, 3.7 másodperc volt a 49. kör végén. Az 50. körben hat tizedet faragott a német a hátrányából – ő a lágyabbik keveréken száguld. Az 51. körben újabb nyolc tized, már csak 2.3 másodperc van közte.

A 45. kör végén Rosberg, Ricciardo és Bottas állt a boxba. Rosberg hátránya 4.8 másodperc lett, Ricciardo 35 másodpercre van a két Mercedestől. Alonso és Vettel Bottast is megelőzte.

Hamiltont a boxba várták, de az angol nem lassult, ezért nem is jött be kereket cserélni. A 43. kör végén aztán kiállt a depóba. Kemény gumikat kapott, nem volt tökéletes a kiállás, 4.3 másodpercig tartott. Räikkönen is kereket cserélt, Alonso és Vettel mögé jött vissza.

Hamilton azt kérdezte mérnökétől, Peter Bonningtontól, miért tűnt el két körre, a válasz az volt, hogy nem akarta zavarni a rádión a lekörözések közben.

Räikkönent még mindig nem hívták a boxba, sok időt veszített Alonsóval szemben – körönként két másodpercet.

A 37. körben Alonso gyorsan túljutott a két McLarenen, Vettel pedig Massát előzte meg, méghozzá az 5. kanyar előtti féktávon lepte meg a brazilt. Utána Magnussent is olyan helyen előzte meg, ahol nem dívik – Barcelonában tulajdonképpen csak a célegyenesben szokás előzni, de motorerő híján Vettelnek bátor manőverekre van szüksége.

Vettel a 33. kör végén szervizelt, visszaváltott a közepesen kemény gumikra. Massa mögött maradt. Grosjean is kiállt, kemény gumikon jött vissza, Vettel mögött folytatta. Egy körrel később Alonso szervizelt, Massa elé érkezett, megőrizte pozícióját. Vettel 1:29.774-gyel a leggyorsabb a mezőnyben.

Rosberg a 32. körben megkezdte a felzárkózást, 1:30.763-at ment. A következő körben viszont elvesztette azt a három tizedet, amit lefaragott a kiegyensúlyozottan 1:31.1-eket futó Hamiltonnal szemben.

Massa a 28. kör végén beállt a boxba – kemény keverékeket kapott. Rosberg 4.3 másodpercre van Hamiltontól, de azt mondta neki a mérnöke, hogy tíz körön belül könnyedén ledolgozhatja.

A 26. kör elején Alonso is elsüvített Grosjean mellett. A Lotus pontszerzési esélyei egy csapásra szertefoszlani látszottak, Massa, Vettel és a két Force India is utolérte. Ám Massa nem használta ki a Lotus lendületvesztését, képtelen volt támadni Grosjeant.

A 24. kör elején a célegyenesben Räikkönen támadta Grosjeant, de az egyes kanyarban elfékezte magát, és a francia visszavette az 5. helyet. Egy körrel később már sikerrel járt a finn a korábbi csapattárssal szemben. A Lotus nagyon bizonytalan ezen a gumikészleten.

A kiállások után, a 22. kör végén Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Bottas, Grosjean, Räikkönen, Alonso, Massa, Vettel, Hülkenberg a sorrend. Hamilton előnye 3.7 másodperc, Bottas 12.3 másodpercre van az ausztráltól.

Hamilton a 20. körben 1:31.214-gyel válaszolt, a friss gumikon egyértelműen gyorsabb. Bottas szervizelt, Ricciardo mögé jött vissza – ugyanakkor neki meglehet két kiállásból a futam. Rosberg a 21. kör végén kemény keverékű abroncsokat kapott.

Lewis Hamilton idei negyedik győzelmét szerezte, s az elsőt a Spanyol GP-n
Lewis Hamilton idei negyedik győzelmét szerezte, s az elsőt a Spanyol GP-n

Rosberg a 19. körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét (1:31.667), továbbra sem szervizelt. Hamilton Bottas elé jött vissza, Ricciardo csak 12.8 másodpercre volt a finntől.

A 18. kör végén Hamilton kapott új közepesen kemény gumikat, előtte Räikkönen és Hülkenberg is kiállt.

Rosberg gyorsul, a 17. körben csak 1.6 másodpercre van Hamiltontól.

44. SPANYOL NAGYDÍJ
A helyszín: Circuit de Barcelona-Catalunya
A pálya hossza: 4655 méter
Kanyarok száma: 16 (7 bal és 9 jobb)
A verseny hossza: 66 kör (307.104 km)
Gumitípusok: kemény, közepesen kemény
Körrekord: 1:19.954 (Rubens Barrichello, Brawn, 2009)
Tavalyi pole pozíció: 1:20.718 (Nico Rosberg, Mercedes)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:26.217 (Esteban Gutiérrez, Sauber)
Tavalyi dobogó: 1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Kimi Räikkönen (Lotus), 3. Felipe Massa (Ferrari)
Eddigi versenyek Barcelonában: 23
Győzelmek a pole-ból: 17
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Fernando Alonso (2013) 5.
Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso, Räikkönen 2-2, Vettel, Button, Massa, Maldonado

Ricciardo nagyon gyors az új gumikon, simán megelőzte Buttont, majd Kvjatot is. Alonso is szervizelt, Grosjean mögött és Massa előtt maradt.

Vettel a 12. kör végén kapott kemény keverékű gumikat. Ricciardo a 14. kör végén Bottas mögül jött a boxba, közepesen kemény abroncsokat kapott. Egy körrel később Grosjean és Massa jött a boxba – közepeseket kaptak.

Ricciardo újra közeledik Bottashoz, Alonso is ott van Räikkönen közvetlen közelében.

A 11. kör végén Hamilton 2.6 másodperccel haladt Rosberg előtt, Ricciardo egy másodpercre volt Bottastól – nem maradhatott le nagyon, Grosjean ugyanis nem messze mögöttük haladt.

Maldonado az Ericssonnal történő ütközését öt másodperces büntetést kap. Gutiérrez nem sokáig állt a 11. helyen, Kvjat, Button és Vettel is megelőzte néhány kör alatt.

Rosberg tartotta a két másodperces távolságot Hamilton mögött, Ricciardo pedig engedelmeskedett a mérnök utasításának, és lemaradt Bottasról.

Ricciardónak szóltak, ha nem tud előzni, maradjon le két másodpercre a Williamstől, mert különben elkopnak a gumijai. Az ausztrál a 7. kör elején támadni kezdte a finnt, aki láthatóan feltartotta. Nem járt sikerrel a célegyenes végén.

A 4. kör végén Hamilton két másodperccel haladt Rosberg előtt. Bottas lemaradása öt másodperc volt a második Mercedes mögött. Ricciardo, aki a verseny előtt elárulta, hogy két kiállásos taktikán van, beragadt Bottas mögé, a gyenge Renault-motorrral nem tudott manővert indítani.

Az 1. kör végén Hamilton, Rosberg, Bottas, Ricciardo, Grosjean, Räikkönen, Alonso, Massa, Hülkenberg, Pérez az első tíz sorrendje, a Magnussennel koccanó Vettel a 14.

Hamilton magabiztos rajtjával megőrizte első helyét
Hamilton magabiztos rajtjával megőrizte első helyét

Hamilton a rajtnál könnyedén megőrizte első helyét Rosberg előtt, Bottas Ricciardót megelőzve feljött a 3. helyre, a célegyenes végén nagyot fékező Grosjean a Ferrarik előtt maradt, de hiába volt néhány pillanatig Ricciardo előtt, nem tudott bebújni elé. Hátul a 22. helyről induló Maldonado rombolt, Ericsson Caterhamjével koccant, a levegőbe is emelkedett a Lotusa.

Ezúttal simább volt a felvezető kör, Hamilton nem variált, a három héttel ezelőttihez képest egyenletes sebességgel ment körbe.

A Kínai Nagydíj „ravasz” felvezető köre miatt figyelmeztették Hamiltont, hogy ezúttal és ezentúl legyen kiszámíthatóbb, különben megbüntethetik.

Csak Vergne indul kemény gumikon, mindenki más a közepesen keményekre szavazott.

ELŐZMÉNYEK

13.56 Christian Horner a 12. helyről rajtoló Danyiil Kvjattal beszélgetett a rajtrácson. Vajon azt ecsetelte a Toro Rosso orosz versenyzőjének, hogy ne tartsa fel a 15. helyről startoló Vettelt?

A Ferrarinál reggel Michael Schumacher első, Scuderiával aratott győzelmére emlékeztek – 1996-ban szerezte Barcelonában
A Ferrarinál reggel Michael Schumacher első, Scuderiával aratott győzelmére emlékeztek – 1996-ban szerezte Barcelonában

13.45 A pilóták megérkeztek a rajtrácsra. Vettel arról számolt be a rádión, hogy valami nagyon nem jó az autójával. „Olyan, mint amikor néhány éve az egyik versenyen eltört a keresztstabilizátor” – mondta a négyszeres világbajnok. Blokkolnak az első kerekei, Christian Horner szerint inkább szoftverhiba lehet. Dolgoznak az autón, hátha sikerül a rajtig helyrehozni.

13.44 Fernando Alonso és a Ferrari tavaly itt nyert legutóbb, azóta sikertelen. Ez a leghosszabb böjtje a csapatnak az 1990-es Spanyol GP és az 1994-es Német Nagydíj óta.

13.42 A mezőnyből ketten kaptak rajtbüntetést, Jean-Éric Vergne még pénteken a második szabadedzésen hagyta el a jobb hátsó kerekét, a sportfelügyelők pedig úgy találták, csapata veszélyt okozott azzal, hogy rosszul rögzítette a kereket. Tíz rajthellyel sorolták hátrébb, de nem az utolsó helyről rajtol, a 22. rajtkocka Pastor Maldonadóé, akinek nem volt mért köre az időmérőn. Sebastian Vettel Red Bulljában a váltó ment tönkre, a német a 10. helyett a 15. rajtkockát kapta meg.

13.40 Az időjósok az egész hétvégére szinte zavartalan napsütést jósoltak, de vasárnap reggel és kora délelőtt esőfelhők érkeztek a Spanyol Nagydíj helyszíne fölé, melyek megáztatták a pályát. A reggeli GP3-as betétversenyt esőben tartották meg, de utána eltűntek az esőfelhők, és délre már nyoma sem volt a víznek. A pénteken és szombaton az aszfaltra lerakott gumi egy része viszont eltűnhetett az útfelületről, így az egyébként is alacsony tapadás tovább gyengül.

SPANYOL NAGYDÍJ, A RAJTSORREND
1. Lewis Hamilton brit Mercedes
2. Nico Rosberg német Mercedes
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault
4. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes
5. Romain Grosjean francia Lotus-Renault
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes
9. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
11. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes
12. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault
13. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari
14. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes
15.
Sebastian Vettel**
német
Red Bull-Renault
16. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari
17. Max Chilton brit Marussia-Ferrari
18. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari
19. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault
20. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault
21.
Jean-Éric Vergne*
francia
Toro Rosso-Renault
22. Pastor Maldonado*** venezuelai Lotus-Renault
*tíz rajthelyes büntetés veszélyes boxutcai elengedés miatt
** öt rajthelyes büntetés váltócsere miatt
*** a Q1-ben nem volt ideje, versenybírói döntéssel az utolsó rajtkockából indul

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik