Daniel Ricciardo (balra) versenyének éppen vége szakad (Fotó: AFP)

 

A múlt hétvégén rendezett Ausztrál Nagydíj volt az előző idény végén a Red Bullt hosszú évek után elhagyó Daniel Ricciardo első versenye a Renault-nál. A hazai versenyén szereplő ausztrál pilóta azonban túlvállalta magát a verseny előtti PR-eseményekkel, és nem feltétlenül tudott maximálisan a vezetésre koncentrálni, így aztán nem is sikerült túl fényesre a bemutatkozása a franciáknál. 

35. AUSZTRÁL NAGYDÍJ
MÁRCIUS 15., PÉNTEK
1. szabadedzés:Hamilton 1:23.599
2. szabadedzés: Hamilton 1:22.600
MÁRCIUS 16., SZOMBAT
3. szabadedzés: Hamilton 1:22.292
Időmérő: Hamilton 1:20.486
MÁRCIUS 17., VASÁRNAP
Futam: 1. Bottas, 2. Hamilton 3., Verstappen
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Március 31., 17.10
Bahreini Nagydíj, Szahír
Április 14., 8.10Kínai Nagydíj, Sanghaj
Április 28., 14.10Azeri Nagydíj, Baki

A három edzésen egy nyolcadik helyet tudott felmutatni, mint legjobb eredmény, majd az időmérőn a második szakaszba bejutott ugyan, ám a 12. helynél előrébb nem jutott, így innen rajtolva vághatott neki vasárnap pályafutása nyolcadik hazai F1-es versenyének, csakhogy ebben a korábbi évekhez hasonlóan nem lelhette különösebben a kedvét.

A rajtnál ugyanis leterelték a bokszutca melletti füves területre, ahol leszakadt az első szárnya, így nagyjából 150 méter után számára véget is ért az Ausztrál Nagydíj érdemi része – az első kör végén új első szárnyat kapott, de a 29. körben a Renault végleg behívta az bokszba.

„Kimerültem abban, hogy mindenkinek a kedvére tegyek a héten, és közben nem figyeltem magamra. Mindig nehéz volt összehozni, hogy jól menjenek a dolgok itt, és most nem is voltam szerencsés. Ez nehéz, mert ezen a héten a hegynek felfelé mentünk, és ezt sosem csinálhatjuk elég jól. Mégis úgy érzem, hogy többet tettünk, mint amennyit kellett volna” – fogalmazott a futam után Daniel Ricciardo.

Az különösebben nem meglepő, hogy a 29 éves pilótának nem megy túl jól a hazai futamán, hiszen eddig 8 alkalommal vett részt az Ausztrál Nagydíjon, és csupán négyszer ért célba – a legjobbja a negyedik hely 2016-ból és 2018-ból. Tegyük hozzá, 2015-ben ugyan a második helyen végzett, ám utólag kizárták, mert az autója szabálytalan volt: átlépte az üzemanyag-átfolyási határértéket.

Nem feltétlenül volt tehát boldog Ricciardo a rosszul sikerült első renault-s futama után, s még kevésbé volt boldog az istálló vezetősége.

„Hogy teljesen őszinte legyek, a legkevésbé sem állíthatom, hogy Danieltől azt kaptuk, amire számítottunk, főleg, hogy egy olyan versenyzőről van szó, aki képes volt futamgyőzelmeket aratni korábban. Ezen a hétvégén többnyire igen mélyen voltunk, de leszámítva egy-egy felvillanást, semmilyen különleges teljesítményt sem láttunk Danieltől. Sejtettük persze, hogy az összecsiszolódás és a tanulás folyamatában több lépést teszünk hátrafelé, de ennél azért kevesebb negatív élményre számítottunk” – kesergett Cyril Abiteboul a motorsport.com hasábjain.