Lewis Hamilton mexikói sisakja – egyelőre öt csillaggal (Fotó: AFP)

 

Lewis Hamilton a jelek szerint nem lassult le attól, hogy nincs vele Mexikóvárosban állandó versenymérnöke, Peter Bonnington. A szakember, aki Hamilton 2013-as érkezése óta segíti az angol munkáját, és eddig négy közös világbajnoki címet ünnepeltek, kisebb orvosi beavatkozás miatt hiányzik a Mexikói és az Amerikai Nagydíjról, így szinte biztosan lemarad az ötödik közös elsőség bebiztosításáról.

20. MEXIKÓI NAGYDÍJ
OKTÓBER 25., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.327
2. szabadedzés: 21.00–22.30
OKTÓBER 26., SZOMBAT
3. szabadedzés: 17.00–18.00
Időmérő: 20.00–21.00
OKTÓBER 27., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 20.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 3., 20.10
41. Amerikai Nagydíj
November 17., 18.1047. Brazil Nagydíj
December 1., 14.10
11. Abu-dzabi Nagydíj

Hamiltonnal a rádión egy másik nagyon jó ismerőse, az állandó teljesítményért felelős mérnök, Marcus Dudley tartja a kapcsolatot, és az első edzés alapján minden tökéletesen működik vele is.

Az edzésnap reggelén esett eső miatt vizes pályán kezdődő tréningre Hamilton kisebb késéssel érkezett, ezzel is jelezte, hogy nem igazán izgul a mérnökváltás miatt. A pályára hajtva egyből a leggyorsabbak között volt, és a tréninget az élen is zárta.

Az első három helyezett között egy tizedmásodpercnyi különbség sem alakult ki, Charles Leclerc és Max Verstappen szorosan Hamilton mögött végzett. Ráadásul amíg a Mercedes és a Red Bull pilótája lágy gumikon futotta legjobb körét, a Ferrarin közepesen kemény abroncsok voltak.

Valtteri Bottas az ötödik helyen zárt Alexander Albon mögött, vasárnap ez a távolság éppen elég lenne Hamiltonnak a vb-cím bebiztosításához. Más már nem szólhat bele a vb-csatába.

Az edzés meglehetősen kaotikus volt, a pálya felszáradása után a kötelező gumicsere miatt pihent a mezőny, majd miután újra mindenki a pályára hajtott, Lance Stroll falnak csapódása miatt lengettek piros zászlót. A Racing Point visszagurult a bokszba, de a védőkorlátot még a helyére kellett igazítani.

A hátralévő húsz percben csúcsforgalom volt a pályán, egymást is zavarták a versenyzők, akik a féktávokkal is alaposan megszenvedtek a ritka magaslati levegőben. Sokaknak kellett a bukótéren áthajtaniuk, de a kopott gumikon túlmutató sérülés csak Stroll autójáén történt.

Folytatás 21 órakor a második szabadedzéssel.

MEXIKÓI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:17.327 átlag: 200.375 km/ó 25 kör
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:17.446 0.119 mp h. 23
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:17.461 0.134 17
4. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:17.949 0.622 21
5. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:18.005 0.678 25
6. Sebastian Vettel német Ferrari 1:18.218 0.891 20
7. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:18.401 1.074 21
8. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:18.593 1.266 23
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:18.835 1.508 27
10. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:18.959 1.632 22
11. Nico Hülkenberg német Renault 1:19.011 1.684 22
12. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:19.013 1.686 22
13. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:19.205 1.878 22
14. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:19.299 1.972 23
15. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:19.499 2.172 23
16. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:19.679 2.352 21
17. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:19.717 2.390 23
18. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:19.850 2.523 22
19. George Russell brit Williams-Mercedes 1:20.548 3.221 26
20. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:21.566 4.239 30

 

Még több