Hamilton sorozatban a harmadik időmérőn szerezte meg a pole pozíciót (Fotó: AFP)

 

71. BRIT NAGYDÍJ
JÚLIUS 31., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.422
2. szabadedzés: 1. Stroll 1:27.274
AUGUSZTUS 1., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:25.873
Időmérő: 1. Hamilton 1:24.303
AUGUSZTUS 2., VASÁRNAP
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja: 15.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 9., 15.10A 70. Évforduló Nagydíja
Augusztus 16., 15.10
Spanyol Nagydíj
Augusztus 30., 15.10Belga Nagydíj

Lewis Hamilton kalandos időmérőn van túl, hiszen miután az első szakaszban nem sikerült csapattársa, Valtteri Bottas előtt végeznie, a Q2-ben megforgott az első gyors körén, s annyi törmeléket hordott fel a pályára, hogy meg is kellett miatta szakítani a kvalifikációt. A brit ezt követően úgy kezdhette meg a mindent eldöntő utolsó szakaszt, hogy nem igazán tudta előtte felmérni az autó határait. Ez azonban az eredményén nem mutatkozott meg, már első próbálkozásra is körrekordot jegyzett, majd  a második gyors körével még tovább faragott az idején.

A címvédő végül 1:24.303-as körrekorddal szerezte meg pályafutása 91. pole pozícióját, ebből a hetediket a brit pályán. Utóbbi ráadásul csúcsnak számít, hiszen nála többször egyik pilóta sem tudott rajtelsőséget kiharcolni a hazai nagydíján. Nem mellesleg a Mercedes sorozatban a nyolcadik idényben harcolta ki a pole-t Silverstone-ban, ami ugyancsak rekord, hiszen eddig egyetlen gárda sem volt képes egyazon pályán zsinórban ennyiszer a leggyorsabbnak bizonyulni.

Ahogy látom, eléggé nagy az előnyünk a harmadik helyezetthez képest, ám ez számomra nem változtat semmin, hiszen Valtteri folyamatosan ott van a nyomomban, és ezért a legjobbamat kell nyújtanom. Az egész hétvégén csodálatos munkát végzett eddig – illette elismeréssel a márkatársát, majd kitért arra is, miért nem elégedett teljesen. – Végrehajtottunk néhány változtatást a kvalifikáció előtt, azonban minden csak rosszabb lett, eléggé szenvedtem. A pálya ugyanakkor csodálatos, a szél folyamatosan változik, és kicsit olyan érzés, mintha mozgó talajon zsonglőrködnél a labdákkal" – magyarázta, majd ejtett pár szót a hibájáról is. 

Hamilton megforgása

 

Volt egy megforgásom, az időmérő pedig arról szól, hogy az ember folyamatosan építse fel az önbizalmát. Minden körben lemaradásban voltam az első szektorban, nem tudom, miért, ám vettem néhány mély levegőt, és valahogy összeszedtem magam. A Q3 sem alakult tökéletesen, de legalább tiszta kört futottam, ráadásul a második próbálkozásom jobban is sikerült, mint az első" – tette hozzá a címvédő, aki vasárnap egy győzelemmel a hazai pályán hatszor diadalmaskodó Alain Prostot utasítaná maga mögé, és állítana fel új csúcsot.

A pole pozíciót érő kör

 

A Mercedes első rajtsorát Bottas második helye tette teljessé, a finn azonban nem lehet elégedett, hiszen szombaton csak akkor nem ő volt a leggyorsabb, amikor igazán számított. A finn ugyanis a harmadik szabadedzésen, az időmérő első és második szakaszában is az élen zárt, egyedül a Q3-ban maradt alul csapattársával szemben. 

„Ez egy egészen remek kvalifikáció volt... egészen a harmadik szakaszig – kezdte a tavalyi pole pozíciós. –  Úgy tűnt, hogy minden tökéletesen összeáll, viszont valamiért a Q3-ban jobban csúszkált a kocsi hátulja. Utána kell néznünk, hogy miért történhetett ez – árulta el, majd hozzátette, hogy ezzel még nincs lezárva a kettejük közötti küzdelem, hiszen a versenyen még van esélye a visszavágásra. 

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff tart is az első pár kanyartól, ugyanakkor nagyon elégedett a szombaton elért eredményekkel.

Nincs miért panaszkodnunk. Minden nagyon jól ment, az előnyünk az egy másodpercet is meghaladja. Úgy vélem, sikerült megfelelően alkalmazkodunk a változó körülményekhez, és azért nőtt meg az előnyünk, mert jóval hűvösebb lett. Az autónk ugyanis sokkal jobban viselkedik hidegebb időben. Hosszú távon még mindig vannak aggályaink a megbízhatóság terén, de a két versenyzőnknek először is túl kell jutnia az első kanyarokon" – utalt arra az osztrák, hogy az idénynyitón tapasztalt váltószenzor-problémát továbbra sem tudta teljesen megoldani az istálló, illetve Hamilton autójába a vártnál előbb kellett új MGU-K-t szerelni.

A harmadik pozícióban Max Verstappen végzett a Red Bull-lal. A holland összességében elégedett volt az elért eredménnyel, hiszen tudta, a Mercedes előnye túl nagy a csapata előtt. Szerinte melegebb időben sem lett volna esélyük a pole-ra.

Az utolsó köröm jól sikerült, de már az időmérő elején látni lehetett, hogy a Mercedes túlságosan is gyors, mint ahogyan az előző versenyeken is. Magyarország után jó eredménynek számít, hogy a harmadik helyről kezdhetünk, és úgy hiszem, versenytempóban sokkal kisebb a lemaradásunk. Meg szeretném szorongatni őket! – értékelt a holland, és a körülményekről is beszélt.

Ezek az új autók sokkal érzékenyebbek a szélre, hiszen sokkal szélesebb a kocsi, és akkor ott vannak a légterelők is. Ma szerencsére jobb volt a helyzet, mint pénteken" – zárta a gondolatait a 2019-es időmérőn a negyedik pozíciót megszerző, majd másnap ötödikként befutó Verstappen. 

A negyedik leggyorsabbnak kisebb meglepetésre Charles Leclerc bizonyult, aki egy tizeddel maradt el a Red Bull hollandjától, és nem mellesleg a  Ferrari idei legjobb időmérős szereplését jegyezte. 

Nagyon boldog vagyok! Egyáltalán nem számítottam arra, hogy a negyedik helyről kezdhetem meg a futamot, ráadásul a közepes gumikon. Kipróbáltuk, ám nem nagyon hittünk abban, hogy sikerülni fog, szóval nagyon jó érzés, hogy összehoztuk. Jobb, hogy a közepesen rajtolhatunk, mivel pénteken úgy tűnt, hogy szenvedni fogunk hosszú távon. Sokkal gyorsabban elhasználtuk a gumijainkat, mint a többiek, így mindenképpen nagy segítség, hogy nem a lágy abroncsokon kezdünk" – lelkendezett, azonban ez csapattársáról, Sebastian Vettelről már nem volt elmondható. A német a tizedik helyről rugaszkodhat el, és Ferrarija nem a sárga, hanem a piros jelzésű gumikkal lesz felszerelve. 

Vettel kicsit sem elégedett (Fotó: AFP)

 

„Egyáltalán nem ideális, hogy a lágy abroncsokon kezdek. Azonban ez van, megpróbálom a lehető legtöbbet kihozni belőle. Nem igazán tudtam felvenni a ritmust, az autó nem volt olyan rossz, azonban valamiért most nem feküdt nekem, ezért eléggé szenvedtem. Nyilván benne van az is, hogy pénteken nagyon kevés kört tudtam csak teljesíteni. A versenyen mindent beleadok, meglátjuk, mire lesz elég. Nem ígérhetek semmit, de ennél nem nagyon lehet rosszabb" – osztotta meg gondolatait a négyszeres világbajnok. 

A pénteken az autóját összetörő, majd a harmadik szabadedzés nagy részében az elektronikai meghibásodás miatt a garázsban vesztegelő Alexander Albon már a kvalifikáció második szakaszában kiesett, miközben csapattársa harmadik lett. A thaiföldi nem érti a nagy lemaradás okát. 

Megpróbáltuk a közepes keveréken, nem futottam túl rémes kört, de jót sem. Néhány hibát is elkövettem, szóval tudom, hogy gyorsabb is lehettem volna. Ezt követően el kellett döntenünk, hogy tovább rizikózunk a közepesekkel, vagy inkább a biztosra megyünk a lágy gumikkal. Mi az utóbbit választottuk, de nem igazán tudom, hogy mi történt. Maradt még az autóban. Nem hiányzott olyan sok, azonban előrébb kellett volna végeznünk" – mondta, és arra is rámutatott, hogy a futamon általában jobban szoktak teljesíteni, így bízik abban, hogy feljebb tud kúszni a sorban. 

A thaiföldihez hasonlóan a koronavírusos Sergio Pérezt helyettesítő Nico Hülkenberg sem tudott bejutni az időmérő utolsó szakaszába. A tizenharmadik helyen végző német elmondása szerint nem hozott ki mindent az RP20-asból. 

Úgy érzem, ennél több potenciál rejlett a kocsiban, azonban ilyen körülmények között nagyon nehéz kihozni belőle a maximumot. Kicsik voltak a különbségek, és nem sokkal maradtam le a Q3-ról sem. Más keverékkel próbálkoztunk, és így nehezebb volt elkapni a ritmust is. Jó, hogy szabadon választhatunk gumit, azonban néhányan az első tízesből is a közepes keveréken rajtolnak."

„Érdekes lesz látni, miként alakul, főleg, hogy számomra minden nagyon új. Még sok tanulnivalóm van, igyekszem mindent magamba szívni. Ezek a kocsik ráadásul kész szörnyetegek. Nagyon nagy a tapadás, és ilyen nagy sebességgel még nem mentem át kanyarokon, egészen elképesztő G-erők hatnak ránk" – összegzett a beugró német. 

RUSSELLT MEGBÜNTETTÉK
A Williams brit pilótáját 5 helyes hátrasorolással és 3 büntetőponttal sújtották az időmérőt követően a dupla sárga zászlós jelzés figyelmen kívül hagyása miatt.

Hülkenberg a teljesítményével kivívta a riválisok elismerését is, Hamilton szerint olyan, mintha a pilóta nem is távozott volna a Formula–1-ből. 

Határozottan nem ez a legjobb helyszín a visszatérésre, a nyakad nagyon meg fogja érezni. A Copse-kanyar padlógázas, és eléggé komoly kanyarkombinációk követik egymást, szóval kicsit sem lepne meg, ha fájdalmakkal ébredne, ugyanakkor nagyon jó formában van, mindig is abban volt. Láttam, amikor besétált, olyan, mintha nem is ment volna el. A kocsi megértése azonban ennél is nagyobb feladat elé állítja. Ha nem ismered az autót, a rendelkezésedre álló eszközöket, nem is tudom elmondani, hogy ez milyen nagy hátrányt jelenthet. Viszont egy nagyszerű versenyzőről beszélünk, és ha valaki meg tudja csinálni, akkor az ő" – beszélt elismerően pilótatársáról a címvédő.

BRIT NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE 
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:24.303 átlag: 251.564 km/ó
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:24.616 0.313 mp. h. 
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:25.325 1.022
4. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:25.427 1.124
5. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:25.782 1.479
6. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:25.839 1.536
7. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:25.965 1.662
8. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:26.009 1.706
9. Esteban Ocon francia Renault 1:26.209 1.906
10. Sebastian Vettel német Ferrari 1:26.339 2.036
11. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:26.501 1.486
12. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:26.545 1.530
13. Nico Hülkenberg német Racing Point-Mercedes 1:26.566 1.551
14. Danyiil Kvjat* orosz AlphaTauri-Honda 1:26.744 1.729
15. George Russell** brit Williams-Mercedes 1:27.092 2.077
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:27.158 1.357
17. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:27.164 1.363
18. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:27.366 1.565
19. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:27.643 1.842
20. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:27.705 1.904

 *5 rajthelyes büntetés váltócsere miatt

**5 rajthelyes büntetés a sárga zászlós jelzés figyelmen kívül hagyása miatt

 

AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE 
1. SZAKASZ     2. SZAKASZ    
1. Bottas 1:25.801 1. Bottas 1:25.015
2. Hamilton 1:25.900 2. Hamilton 1:25.347
3. Verstappen 1:26.115 3. Verstappen 1:26.144
4. Stroll 1:26.243 4. Sainz 1:26.149
5. Hülkenberg 1:26.327 5. Leclerc 1:26.203
6. Gasly 1:26.343 6. Ocon 1:26.252
7. Ocon 1:26.396 7. Ricciardo 1:26.339
8. Vettel 1:26.469 8. Norris 1:26.420
9. Leclerc 1:26.550 9. Vettel 1:26.455
10. Albon 1:26.565 10. Stroll 1:26.501
11. Ricciardo 1:26.677 11. Gasly 1:26.501
12. Sainz  1:26.715 12. Albon 1:26.545
13. Russell 1:26.732 13. Hülkenberg 1:26.566
14. Kvjat 1:26.774 14. Kvjat 1:26.744
15. Norris 1:26.855 15. Russell 1:27.092
16. Magnussen 1:27.158      
17. Giovinazzi 1:27.164      
18. Räikkönen 1:27.366      
19. Grosjean 1:27.643      
20.Latifi1:27.705