Egyik Mercedes-pilóta sem tudta elkapni Leclerc-t Monzában (Fotó: AFP)

 

A múlt heti Belga Nagydíjon szerezte meg Formula–1-es karrierje első győzelmét Charles Leclerc, és rögtön a következő versenyen, Olaszországban ismét nyerni tudott. Az újabb nehéz győzelmét ráadásul rengeteg Ferrari-szurkoló előtt aratta, ami még édesebbé teszi számára a sikert. Leclerc hálás a rajongóknak, akik hittek benne, amikor megérkezett a Ferrarihoz.

„Azt hiszem, ha csak egy versenyt nyerhetnék a Ferrarival, akkor az az Olasz Nagydíj lenne – árulta el az immár kétszeres futamgyőztes. – A hét elejétől kezdve őrületesen alakultak a dolgok. Az, hogy az első győzelmem után érkeztem ide, majd rögtön megszereztem a másodikat a rajongóink előtt, akik ráadásul ennyire kedvesen üdvözöltek, egyszerűen hihetetlen. Elkövettem néhány hibát a versenyen, de elsőként értem célba, ennek pedig nagyon örülök. A hibázással vigyáznom kell, de legalább ma az egyikkel sem veszítettem pozíciót.”

70. OLASZ NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 6., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:27.905
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:20.978
SZEPTEMBER 7., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:20.294
Időmérő: 1. Leclerc 1:19.307
SZEPTEMBER 8., VASÁRNAP
Futam: 1. Leclerc, 2. Bottas, 3. Hamilton
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 22., 14.10
12. Szingapúri Nagydíj
Szeptember 29., 13.10
6. Orosz Nagydíj
Október 13., 6.1035. Japán Nagydíj

A futam utolsó köreiben Valtteri Bottas próbálhatta meg azt, ami a csapattársának, Lewis Hamiltonnal nem sikerült korábban, ám a finn pilóta sem tudta elkapni az élen haladó Leclerc-t. Bottas szerint egyszerűen nem voltak elég jók, hogy a másodiknál előrébb végezzenek, pedig mindennel kísérleteztek, hogy valami pluszhoz jussanak a Ferrarival szemben.

„Azt hiszem, jó volt a stratégiánk, és volt néhány lehetőségünk a győzelemre. Ám most olyan, mintha kizsigereltek volna – vallotta be Bottas. – Mindent megpróbáltam, amit tudtam, hogy elkapjam Leclerc-t, de nem volt esélyem az előzésre. Mindig, amikor közel kerültem hozzá, blokkoltak a kerekeim a leszorítóerő hiánya miatt. A Ferrari nagyon gyors az egyenesekben. Megpróbáltam többet tenni, de szerintem ez volt a legjobb eredmény, amit ma elérhettünk. Nagyon nehéz volt a verseny, a motormódokkal is kísérleteztünk, de ez sem volt elég.”

Lewis Hamilton a győzelemre is esélyes volt, de meg kellett elégednie a harmadik hellyel. Bár a Leclerc elleni csatákat élvezte, a sportfelügyelőkkel a mai napon sem volt elégedett. Ezért újra megkérte őket, hogy következetesebben járjanak el az esetek kivizsgálásakor.

„Ez csak versenyzés, azt hiszem, egyszerűen el kellett kerülnöm, hogy összeütközzünk. Manapság ilyen a versenyzés, szóval csak tovább kell lépnünk. Viszont folyamatosan következetességre kérjük a sportfelügyelőket. Volt egy szabály, amit a mai napig nem tartottak be. Ma különböző következményekkel járt egy adott előírás megszegése, és nem tudom, hogy ez miért volt így. Talán a sportfelügyelők másképp keltek fel” – mondta a Mercedes-pilóta.

Hamilton arról is beszélt, amikor hosszú körökön keresztül támadta Leclerc-t a győzelemért, és elárulta, hogy szeretne elbeszélgetni a fiatal versenytársával.

„Volt néhány kemény pillanatunk, amikről talán négyszemközt beszélhetnénk, de nincs semmi rendkívüli, versenyzünk tovább. Várom, hogy többet csatázzunk egymással” – árulta el.

Újabb hibája után három büntetőpontra került Sebastian Vettel az egyfutamos eltiltástól. A Ferrari versenyzője egy veszélyes manőver során Lance Stroll-lal ütközött, majd a 13. helyen célba érve, pont nélkül zárt Monzában. Vettel nem meglepő módon még azt a kérdést is megkapta a leintés után, hogy élvezi-e még egyáltalán a Formula–1-et, de úgy véli: bár a olaszországi futamot hamar el kell felejtenie, egyelőre nincs oka a távozásra.


„Nyilván nem vagyok elégedett, és nem is lehetnék az a mai napommal – mesélt a versenyéről a négyszeres világbajnok. – Jól sikerült a rajt, de aztán veszítettem egy pozíciót, amit utána visszaszereztem, és felzárkóztam az előttem haladókhoz. Utána viszont elveszítettem az uralmat az autó hátulja felett, és nem tudtam korrigálni. Ilyen egyszerű az egész. Szenvedtem néhányszor, hogy működésre bírjam az autót, és a megfelelő irányba haladjak. Strollt viszont nem láttam.”

VETTEL ÉS MÁSOK TOVÁBBI BÜNTETÉSE
Sebastian Vettelnek a futam leintése után három büntetőpontot is kiosztottak a sportfelügyelők. Ugyanilyen egységből Lance Stroll kettőt, Alexander Albon pedig egyet kapott. Vettelnek már összesen kilenc van, vagyis ha rövidesen összeszed még hármat, egy futamon nem vehet részt. Bővebben itt olvashatnak erről!

Max Verstappennek a 20. pozícióból kellett felküzdenie magát az Olasz GP-n, és sikerült is egészen a nyolcadik helyig előrejönnie a leintésig. Ezzel azonban nem elégedett, bár tudja, hogy az erősebb motorral rendelkező ellenfelekkel szemben nehéz dolga volt.

„Nem ez a legjobb eredmény, amit ma elérhettünk, de amikor a rajtrács végéről indulsz, és más csapatok gyorsabbak nálad, nehéz helyzetben vagy. Főleg akkor, ha beragadsz egy olyan autó mögé, amely nagyon gyors az egyenesekben. A következő versenyeken, remélem, jól sikerül a rajt a mezőny elejéről indulva, és nem tartanak fel megint” – mondta Verstappen.

OLASZ NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1.Charles Leclerc
 monacóiFerrari
  
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 0.835 mp h.  
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 35.199 mp h.  
4. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 45.515 mp h.  
5. Nico Hülkenberg német Renault 58.165 mp h.  
6. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 59.315 mp h.  
7. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:13.802 p h.  
8. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:14.492 p h.  
9. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
10. Lando Norris brit McLaren-Renault 1 kör h.  
11. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1 kör h.  
12. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1 kör h.  
13. Sebastian Vettel német Ferrari 1 kör h.  
14. George Russell brit Williams-Mercedes 1 kör h.  
15. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
16. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1 kör h.  
17. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 2 kör h.  
  FELADTÁK     megtett körök kiesés oka
  Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 43 feladta
  Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 29 olajszivárgás
  Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 27 kerékrögzítés
A VB-PONTVERSENY ÁLLÁSA
  PILÓTA GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS L. K. P.* PONT
1. Lewis Hamilton 8 12 13 3
284
2. Valtteri Bottas 2 11
13 2 221
3.
Max Verstappen
25123
185
4.
Charles Leclerc
2
7122
182
5. Sebastian Vettel -
6 12 2 169
6. Pierre Gasly -
-
10
2 65
7. Carlos Sainz Jr. -
-
8 -
58
8.Daniel Ricciardo
-
534
9.Alexander Albon
-
-
7-
34
10.
Danyiil Kvjat
-
1
7
-
33
11.
Nico Hülkenberg
-
-
6
-
31
12. Kimi Räikkönen -
-
8 -
31
13.
Sergio Pérez
-
-
5
-
27
14. Lando Norris -
-
6 -
25
15. Lance Stroll -
-
5 -
19
16. Kevin Magnussen -
-
3 -
18
17. Romain Grosjean -
-
3 -
8
18. Antonio Giovinazzi -
-
2
-
3
19. Robert Kubica -
-
1 -
1
 *: A futam leggyorsabb köréért járó pluszpont
  
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Mercedes 505
2. Ferrari 351
3. Red Bull-Honda 266
4. McLaren-Renault 83
5.Renault
65
6. Toro Rosso-Honda 51
7. Racing Point-Mercedes 46
8.Alfa Romeo-Ferrari
34
9. Haas-Ferrari 26
10. Williams-Mercedes 1