A címvédő Hamilton kezdett az élen Ausztráliában (Fotó: AFP)

 

35. AUSZTRÁL NAGYDÍJ
MÁRCIUS 15., PÉNTEK
1. szabadedzés: Hamilton 1:23.599
2. szabadedzés: 6.00–7.30
MÁRCIUS 16., SZOMBAT
3. szabadedzés: 4.00–5.00
Időmérő: 7.00–8.00
MÁRCIUS 17., VASÁRNAP
Futam: 6.10–8.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Március 31., 17.10
Bahreini Nagydíj, Szahír
Április 14., 8.10 Kínai Nagydíj, Sanghaj
Április 28., 14.10Azeri Nagydíj, Baki

Napsütéses időben vette kezdetét a Formula–1 2019-es idényének első szabadedzése Melbourne-ben, ahol Kimi Räikkönen hajtott elsőként a pályára az Alfa Romeóval, míg az első mért körre egészen húsz percet kellett várni.

A csendet végül Valtteri Bottas törte meg a Mercedesszel és állította meg a stoppert 1:26.454-nél. A finnhez rövidesen Carlos Sainz Jr., illetve a visszatérő Robert Kubica is csatlakozott, miközben bő 5 percen belül már a mezőny fele feliratkozott az időlistára.

Félidőben a gyakorlás elején az élre álló Bottas vezetett, míg mögötte csapattársa, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Danyiil Kvjat és Pierre Gasly sorakozott az első ötösben. Az elektronikai meghibásodás miatt a garázsban vesztegelő Nico Hülkenberg eközben továbbra sem teljesített mért kört, de nemcsak a Renault-nál, hanem a Williamsnél is adódott probléma: George Russell alatt a bokszutcában adta meg magát az FW42-es, amit a szerelőknek vissza kellett tolni a garázsba.

Szűk fél órával a vége előtt aztán a Ferrari is emelt a tempón, Sebastian Vettel 38 ezredes, míg Charles Leclerc bő 7 százados hátrányban foglalta be a 2–3. helyet az időközben az élre álló Hamilton mögött. Ám az újabb gyors körök sorát egy rövid piros zászlós szakasz szakította meg – Alexander Albon találta el a gumifalat a 2-es kanyarban és törte meg a Toro Rosso elejét.

A rövid leállást követően pedig Hülkenberg is megkezdhette az érdemi munkát és azonnal mért kört is jegyzett, miközben Bottas majdnem követte Albon példáját. A finn a hármas szektorban forgott meg és nem sok hiányzott ahhoz, hogy eltalálja a falat, amikor irányba fordította a Mercedesét.

A gyakorlás fennmaradó idejében már nem változott a sorrend: Hamilton 1:23.599-cel zárt az élen a szorosan érkező Ferrari párosa előtt, míg Verstappen, Bottas, a remek tempót mutató Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) és Danyiil Kvjat (Toro Rosso), illetve Pierrre Gasly (Red Bull), Kevin Magnussen és Hülkenberg fért még be az első tízesbe. Igaz, a top 5 előnye bő 1 másodperc a közvetlen követők előtt.

Az átalakult autóval érkező Racing Point eközben a 15–16. pozícióban Lance Stroll, Sergio Pérez felállásban érkezett,  mögöttük Daniel Riccirado (Renault), Lando Norris (McLaren), illetve a Williams duója, Robert Kubica és George Russell sorakozott a mezőny végén. A lengyel lemaradása bő 4 szekundum volt, míg az újonc 5 másodpercnyi hátrányt szedett össze.

Folytatás 6 órakor a második szabadedzéssel.

 AUSZTRÁL NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNY
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:23.599 átlag: 228.361 km/ó 26 kör
2. Sebastian Vettel német Ferrari 1:23.637 0.038 mp h. 18
3. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:23.673 0.074 18
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:23.792 0.193 22
5. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:23.866 0.267 30
6. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:24.816 1.217 18
7. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:24.832 1.233 30
8. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1:24.932 1.333 23
9. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:24.934 1.335 24
10. Nico Hülkenberg német Renault 1:25.015 1.416 11
11. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:25.166 1.567 23
12. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:25.224 1.625 18
13. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1:25.230 1.631 21
14. Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 1:25.285 1.686 19
15. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:25.288 1.689 26
16. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:25.498 1.899 21
17. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:25.634 2.035 16
18. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:25.966 2.367 31
19. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:27.914 4.315 25
20. George Russell brit Williams-Mercedes 1:28.740 5.141 25