F1: Hamilton egyelőre szenved; a Red Bull az időmérőn javulhat

Vágólapra másolva!
2019.04.12. 15:55
null
Szoros csata várható a három élcsapat között (Fotó: AFP)
Meglehetősen közel volt egymáshoz a három élcsapat a Kínai Nagydíj pénteki napján, azonban abban a Mercedes és a Red Bull is egyetért, hogy jelenleg a Ferrari számít a favoritnak. A német gárdának ráadásul az első szárnyán is változtatni kell, miközben Lewis Hamilton elmondta, egyelőre szenved az autóban Sanghajban. Max Verstappen eközben a gumikra panaszkodott, de Christian Horner örömmel osztotta meg, hogy az időmérőn ők is magasabb fokozatba kapcsolhatnak, az edzéseken mutatott tempójuk pedig Charles Leclerc-t is meglepte.

 

 

16. KÍNAI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 12., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.911
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.330
ÁPRILIS 13., SZOMBAT
3. szabadedzés: 5.00–6.00
Időmérő: 8.00–9.00
ÁPRILIS 14., VASÁRNAP
Futam: 8.10–10.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 28., 14.10Azeri Nagydíj, Baki

Május 12. 15.10

Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 26., 15.10
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

Az első szabadedzésen Sebastian Vettel a közepes keveréken is a leggyorsabbnak bizonyult, míg a második gyakorláson csupán 27 ezred volt a lemaradása az élen záró Valtteri Bottas mögött. Charles Leclerc péntekje eközben nem alakult jól, a második tréningen először forgalomba került a lágy gumis körén, majd rontott, s ezt követően vissza sem tudott térni a pályára, miután a hűtéssel adódott problémája.

„Úgy hiszem, nagyon szoros csata vár ránk, a Mercedes és a Red Bull is meglehetősen közel van hozzánk, szóval érdekes lesz” – kezdte Leclerc az értékelést.

„A Red Bull ráadásul közelebb is van, mint arra számítottunk, de jó látni, hogy ennyire együtt vagyunk” – árulta el, és hozzá hasonlóan Vettel is nagy küzdelemre számít, miközben azt is elmondta: sok potenciál van még a kocsiban.

„Még el kell végeznünk néhány házi feladatot, a helyzet hasonló ahhoz, mint amit Bahreinben is láthattunk, ahol versenyképesnek tűntünk, azonban amíg bizonyos területeken erősek voltunk, addig másokon nem annyira, és ezeken kell dolgoznunk” – mondta a német.

„Egy kör nem ad teljes képet, de úgy tűnik, szombaton és vasárnap is nagyon szoros lesz a harc” tette még hozzá Vettel, akit továbbra is favorizál csapaton belül a Ferrari.

A Mercedes párosa, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is azon versenyzők között volt, akik sokat szenvedtek az abroncsok működésre bírásával, amit jól mutatott, hogy a brit és a finn is megforgott a felvezető körén a második edzésen.

Azonban amíg Bottas össze tudott rakni egy remek kört a lágy keveréken, addig Hamilton szenvedett, és egyetlen kör után visszahajtott a bokszba. A Mercedesek új első szárnyvéglapjai ráadásul szabálytalanok is, így a gárdának cserélnie kell az elemet az időmérőig.

„Pénteken eléggé szenvedtem az autóban, így sok munka vár még ránk. Méghozzá leginkább az én oldalamon, mert úgy tűnt, Valtteri sokkal kényelmesebben érzi magát a kocsiban. Nagyon keményen fogunk dolgozni, hogy erősebben térjünk vissza. Alapvetően megvan az autó tempója ahhoz, hogy az élen harcoljunk, azonban ehhez meg kell találnunk a helyes beállításokat – magyarázta a címvédő.

„Jó látni, hogy ilyen közel vagyunk egymáshoz képest a Ferrarival és a Red Bull-lal. Mint ahogy arra számítottunk is, a Ferrari az egyenesekben továbbra is előnyben van, azonban összességében közel van egymáshoz a három élcsapat, és úgy gondolom, ez holnap sem lesz másként – tekintett előre már az időmérőre.

Míg Hamilton egyelőre keresi a megfelelő beállításokat, Bottas 1:33.330-as idejével a leggyorsabbnak bizonyult a második gyakorláson.

„A Ferrari még mindig gyorsabbnak tűnik az egyenesekben, azonban a legtöbb kanyarban mi voltunk előnyben a második tréningen – hasonlította össze az SF91-est és a W10-est egymással. – Még javulhatunk bizonyos területeken, s tisztában vagyunk vele, hogy a többiek is keményen fognak dolgozni az autójukon. Szóval nem tehetünk mást, mint megvárjuk az időmérőt, hogy lássuk, ki mennyit lépett előre a másikhoz képest – jelentette ki, majd azt is megosztotta, milyen tényező lehet még hatással az erősorrendre.

„Az előrejelzések szerint a következő két napban változik a szélirány, ami trükkössé teheti a helyzetet. Láttunk erre példát már Bahreinben is, szóval érdekes lesz figyelni, mi történik.

Max Verstappen zárt a harmadik helyen a második szabadedzésen, és lemaradása úgy is 221 ezred volt, hogy egy nagyobb hibát elkövetett az utolsó kanyarban a gyors körén – anélkül akár az élre is állhatott volna. A holland ennek ellenére nem volt elégedett a péntekjével, leginkább a gumikkal akadt problémája.

„Eléggé gyengék ezek az abroncsok, főleg a lágyabb keverékek nagyon gyorsan koptak, így nem volt túl élvezetes a vezetés, mert leginkább a gumimenedzselésről szólt” – emelte ki, majd arról is beszélt, sikerült-e kiküszöbölniük a Bahreinben tapasztalt beállításbeli gondokat.

„Ez mindig kérdőjel, de elég magabiztos vagyok afelől, hogy megoldottuk a problémát. Már most jobbnak érződik, és ezt szerintem az eredmények is megmutatták – mondta és a csapatfőnök, Christian Horner is összegezte a pénteken látottakat.

„Ha nincs Max megingása az utolsó kanyarban, akkor simán hozta volna azt a köridőt, amit Bottas és Vettel futott. Szóval biztos vagyok abban, hogy jó versenygéppel szállhatunk harcba ezen a hétvégén– jelentette ki, azonban nem véli úgy, hogy egyszerű lenne megismételniük az egy évvel ezelőtti eredményt, amikor az akkor még a csapatnál versenyző Daniel Ricciardo győzött.

„Nagyszerű munkát végzett a Ferrari. Autói gyorsak az egyenesekben, miközben nem kis szárnyállással mennek, szóval jelenleg őket kell legyőzni. A teljesítményük még a Mercedeséhez képest is lenyűgöző” – dicsérte az olaszok konstrukcióját, majd arra is kitért, a Hondával már nekik is van-e időmérős motormódjuk.

„Előre fogunk lépni. Nem tudom, hogy a többi csapathoz képest ez mekkora javulást jelent, azonban ez olyan dolog, amin a Honda nagyon keményen dolgozott a téli szünetben. Határozottan több erőnk lesz a kvalifikáción, ami nagyon jó érzés, és ez csak még jobb lesz, ahogyan fejlesztjük a motort – tette hozzá az osztrák.

A Kínai Nagydíj programja szombat hajnali 5 órakor folytatódik a harmadik szabadedzéssel.

KÍNAI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Ferrari 1:33.911 átlag: 208.959 km/ó 19 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:34.118 0.207 mp h. 21
3. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:34.167 0.256 21
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:34.334 0.423 20
5. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:34.653 0.742 23
6. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:35.239 1.328 23
7. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1:35.428 1.517 23
8. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:35.447 1.536 24
9. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:35.466 1.555 25
10. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:35.507 1.596 24
11. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:35.517 1.606 25
12. Nico Hülkenberg német Renault 1:35.591 1.680 22
13. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:35.631 1.720 24
14. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1:35.695 1.784 26
15. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:35.729 1.818 23
16. Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 1:35.756 1.845 24
17. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:35.820 1.909 24
18. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:36.847 2.936 27
19. George Russell brit Williams-Mercedes 1:37.619 3.708 29
20. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari idő nélkül 2
KÍNAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:33.330 átlag: 210.260 km/ó 37 kör
2. Sebastian Vettel német Ferrari 1:33.357 0.027 33
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:33.551 0.221 29
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:34.037 0.707 32
5. Nico Hülkenberg német Renault 1:34.096 0.766 31
6. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:34.141 0.811 36
7. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:34.158 0.828 13
8. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:34.296 0.966 38
9. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:34.336 1.006 32
10. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1:34.455 1.125 32
11. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:34.551 1.221 33
12. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1:34.634 1.304 37
13. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:34.694 1.364 20
14. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:34.779 1.449 37
15. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:34.784 1.454 35
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:34.788 1.458 34
17. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:35.704 2.374 32
18. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:35.914 2.584 40
19. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:36.121 2.791 38
20. George Russell brit Williams-Mercedes 1:36.229 2.899 35
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik