F1: Hamilton a töltöttség miatt maradt alul, főnökét kísérti a múlt

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2019.05.11. 20:04
null
Hamiltont a technika is hátráltatta a barcelonai kvalifikáción (Fotók: AFP)
Valtteri Bottas könnyedén szerezte meg a pole pozíciót az F1-es Spanyol Nagydíj időmérőjén, bár Lewis Hamilton elárulta, hogy őt a technika is hátráltatta kissé az utolsó szakaszban. Max Verstappen rendkívül elégedetlen, hiszen a Barcelonába vitt fejlesztések nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, miközben a Q2-ben hibázó Charles Leclerc egyelőre nem érti, mi történt vele. Íme, a kvalifikációt követő nyilatkozatok!

 

Zsinórban a harmadik pole pozícióját szerezte meg idén Valtteri Bottas, ráadásul nem kevéssel, egész pontosan 0.634 másodperccel volt gyorsabb a második helyen végző csapattársánál. Azon viszont meglepődött, hogy a Mercedesek ennyivel jobban mennek a Ferrarinál, és elárulta, hogy min múlhat nagyon sok vasárnap.

„Azt kell mondanom, azt vártuk, a Ferrari közelebb lesz hozzánk – mondta Bottas. – Az alapján, ami a téli teszteken történt, úgy tűnt, hogy ez az a pálya, ami igazán fekszik az autójuknak. De a tegnapi edzések után láttuk, hogy jó formában vagyunk, illetve jó munkát végeztünk csapatként, és az irány is megfelelő volt, amerre elvittük az autót. A rajt mindenképp fontos lesz. Hosszú út vezet az egyes kanyarig, szóval az, hogy miként teljesítek a startnál, rendkívül lényeges lesz. Van egy kis húzóhatás a hátul autózóknál, és mivel ez olyan pálya, ahol nehéz előzni, a rajt és az egyes kanyar meghatározó. Ez így normális, és már várom a csatát.”

Egész hétvégén Bottas teljesített kiegyensúlyozottabban a Mercedesnél, Lewis Hamilton az időmérőn sem igazán tudta felvenni a versenyt csapattársa ellen. A Q3-ban ráadásul elmondása szerint a technika is hátráltatta, ami miatt a tervezettnél hamarabb kellett elhagynia a garázst, ez pedig szintén hozzájárult a lemaradásához.

49. SPANYOL NAGYDÍJ
MÁJUS 10., PÉNTEK
1. szabadedzés:1. Bottas 1:17.951
2. szabadedzés:1. Bottas 1:17.284
MÁJUS 11., SZOMBAT
3. szabadedzés:1. Hamilton 1:16.568
Időmérő:1. Bottas 1:15.406
MÁJUS 12., VASÁRNAP
Futam:15.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 26., 15.10
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

Június 9., 20.10

Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 23., 15.10
Francia Nagydíj, Paul Ricard

„Az utolsó köreim a Q3-ban nem voltak elég jók, és kissé hamar kellett kimennem az alacsony töltöttség miatt – emlékezett vissza Hamilton. – Mindenki előtt, elsőként hajtottam ki, és végül nem sikerült elég jó munkát végeznem. Rendben volt, de lehetett volna jobb is. Valtteri ezzel szemben fantasztikusan teljesített. Végül is örülök, és büszke vagyok a csapatra, azok a fejlesztések, amiket el tudtunk hozni erre a hétvégére, hozzájárultak a Ferrarival szembeni előnyhöz.”

Az elmúlt három szezonból az ideiben fordul elő először, hogy Bottas keményen fel tudja venni a harcot Hamiltonnal, ez pedig kivált némi aggodalmat a Mercedes csapatfőnökénél. Toto Wolff nem szeretné, ha megtörténne ugyanaz, mint 2016-ban, amikor Hamilton még Nico Rosberggel vívott olyan kiélezett csatát a világbajnoki címért, ami nem kevés feszültséget szült az istállón belül.

„Kissé ideges vagyok, de szerintem ez a megfelelő lelkiállapot. Nem akarunk visszatérni a 2016-os eseményekhez, ezek a srácok mások, szóval magabiztos vagyok. Azonban később beszélnünk kell velük erről” – árulta el az osztrák szakember.

Közel kilenc tizedmásodperccel kapott ki Sebastian Vettel Valtteri Bottastól. A Ferrari versenyzőjének elmondása szerint hiába próbálkoztak sokat tegnap, már a hétvége előtt tudták, hogy hátrányban lehetnek a Mercedeshez képest. Az időmérő után Vettel elárulta, hogy hol veszítik a legtöbb időt.

„Sok mindent kipróbáltunk tegnap, és még ma is, végül kihoztuk a lehető legtöbbet az autóból, ami viszont nem volt elég – ismerte el a német. – Természetesen nem vagyunk elégedettek, viszont a hozzáállásunknak nagyon örülök. Megragadtuk a lehetőséget, és mertünk kipróbálni valamit, ami végül kifizetődik. Talán nem ma, de remélhetőleg segíteni fog holnap a tempót illetően. Mikor idejöttünk, számítottunk a hátrányunkra a Mercedesszel szemben, ám emellett sok időt veszítettünk az utolsó szektorban is. Nyilvánvaló, hogy az egyenesekben gyorsabbak vagyunk, de az utolsó szektorban nincs egyenes, szóval szenvedünk egy kicsit, hogy ott összehozzuk a dolgokat.”

Leclerc-rel egy rázókő babrált ki az időmérőn
Leclerc-rel egy rázókő babrált ki az időmérőn

 

A saját maga helyzetét nehezítette meg Charles Leclerc, aki az időmérő második szakaszában ráhajtott egy rázókőre, autója pedig kissé megsérült. Bár továbbjutott, a Q3 elejét ki kellett hagynia – végül az ötödik pozícióba kvalifikálta magát. A Ferrari versenyzője egyelőre nem érti, hogy mi történt pontosan.

„Nem igazán vagyok boldog, másrészről viszont nem értem, hogy a Q2-ben hogyan veszítettem el ennyire az irányítást az autó felett a rázókövön. Erre nem számítottam, és alulkormányzottságtól szenvedtem, de egyben tartottam a dolgokat, és úgy gondoltam, hogy minden rendben lesz. Sajnos sok elem leszakadt az autóról, ami miatt újra ki kellett állnunk. Akárhogy is nézzük, lassabbak voltunk ma a Mercedesnél, és végső soron erről van szó” – vélekedik Leclerc.

Sikerült beférkőznie a két Ferrari-pilóta közé Max Verstappennek, aki így a negyedik pozícióból kezdheti meg a vasárnapi versenyt. Ennek ellenére a holland közel sem elégedett, ami főleg amiatt van, hogy a Red Bull a legtöbb csapathoz hasonlóan jelentős fejlesztésekkel érkezett Spanyolországba, és az újításoktól Verstappen sokkal többet várt.

„Azt hiszik, hogy elégedett lehetek? Az nem én lennék – nyilatkozta a médiának a kvalifikáció után. – Fejlesztésekkel érkeztünk ide, és előrébb szerettünk volna lenni. Viszont nem ez a helyzet, és ennek nem örülök. Sokszor végeztem már a negyedik helyen, és az alig nevezhető pozitívnak, hogy sikerült az egyik Ferrari elé kerülnünk az időmérőn. Összességében nem vagyok elégedett. A Mercedes túl gyors, a Ferrarinál ez függ bizonyos dolgoktól. Csapatként értelemszerűen az élen akarunk végezni, de ott most a Mercedes van. Reális esélyünk van arra, hogy harcba szálljunk a Ferrarival, szóval erre látok lehetőséget.”

SPANYOL NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:15.406 átlag: 222.236 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:16.040 0.634 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:16.272 0.866
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:16.357 0.951
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:16.588 1.182
6. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1:16.708 1.302
7. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:16.911 1.505
8. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:16.922 1.516
9. Daniil Kvyat orosz Toro Rosso-Honda 1:17.573 2.167
10. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:18.106 2.700
11. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:17.338 1.414
12. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1:17.445 1.521
13. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:17.599 1.675
14. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:17.788 1.864
15. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:17.886 1.962
16. Nico Hülkenberg német Renault 1:18.404 1.425
17. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:18.471 1.492
18. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:18.664 1.685
19. George Russell* brit Williams-Mercedes 1:19.072 2.093
20. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:20.254 3.275
* 5 rajthelyes büntetés a sebességváltó cseréje miatt
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYSORA
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Bottas 1:16.979 1. Bottas 1:15.924
2. Verstappen 1:17.244 2. Hamilton 1:16.038
3. Hamilton 1:17.292 3. Vettel 1:16.667
4. Leclerc 1:17.388 4. Leclerc 1:16.714
5. Vettel 1:17.425 5. Verstappen 1:16.726
6. Norris 1:17.611 6. Gasly 1:16.932
7. Magnussen 1:17.669 7. Grosjean 1:17.066
8. Sainz 1:17.760 8. Kvjat 1:17.243
9. Albon 1:17.796 9. Magnussen 1:17.272
10. Gasly 1:17.862 10. Ricciardo 1:17.299
11. Kvjat 1:17.914 11. Norris 1:17.338
12. Grosjean 1:18.042 12. Albon 1:17.445
13. Räikkönen 1:18.132 13. Sainz 1:17.599
14. Pérez 1:18.286 14. Räikkönen 1:17.788
15. Ricciardo 1:18.385 15. Pérez 1:17.886
16. Hülkenberg 1:18.404
17. Stroll 1:18.471
18. Giovinazzi 1:18.664
19. Russell 1:19.072
20. Kubica 1:20.254

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik