F1: ezúttal a Mercedes első szárnya szabálytalan, cserélni kell

Vágólapra másolva!
2019.04.12. 13:39
null
Az oldalsó függőleges elem nem takar eléggé (Fotó: AFP)<br />
Javában zajlik az 1000. Formula–1-es Nagydíj Kínában, az első szabadedzésen a Ferrari, a másodikon a Mercedes bizonyult a leggyorsabbnak. Nagyon úgy fest, hogy hiába érte el Valtteri Bottas a nap eddigi legjobb idejét a második tréningen, a finn Mercedesének első szárnya nem volt szabályos.
16. KÍNAI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 12., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.911
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.330
ÁPRILIS 13., SZOMBAT
3. szabadedzés: 5.00–6.00
Időmérő: 8.00–9.00
ÁPRILIS 14., VASÁRNAP
Futam: 8.10–10.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 28., 14.10Azeri Nagydíj, Baki

Május 12. 15.10

Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 26., 15.10
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

Az idei évre az egyik legjelentősebb szabályváltozás az autók első szárnyát érinti, amelyeket a szabályok értelmében a korábbinál szélesebbre tervezhettek a csapatok, ám a szárnyvégi oldalelemnek a teljes egészében takarni kell a vízszintes elemeket – nos, a Mercedes új szárnya ennek a feltételnek nem felel meg.

Az FIA felügyelő bizottsága jelezte, a Mercedes nem kap büntetést az új fejlesztésű elem miatt, ám a hétvége további részében vissza kell térni a korábbi, még szabályosnak minősített szárnyhoz.

A Mercedes egyébként ezzel a fejlesztéssel a levegőt szerette volna elterelni a gumikról, ám az FIA nem találta szabályosnak az elgondolást.

Nem a Mercedes az első, amelyik ingoványos területre téved az első szárnya fejlesztése során: az FIA illetékesei korábban már a Red Bull és a Williams csapatának is jelezték, hogy nem felel meg a légterelőjük az új szabályoknak, s ők ki is cserélték az első szárnyat.

Az idei évben egyébként a csapatok futamról futamra változtatnak az első szárnyak kialakításán, így szinte biztosak lehetünk benne, hogy lesz még szabálytalan kialakítású első légterelőről szóló hírünk a szezon során.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik