Valtteri Bottas és a Mercedes elsőségével zárult az első szezonközi teszt (Fotó: AFP)

 

A tegnapinál kicsit hűvösebb, de még így is ideálisnak mondható körülmények fogadták a mezőnyt Barcelonában, az első évközi kollektív teszt második napján.

Ami a mai felállást illeti, több istálló is a teszt- és/vagy tartalék versenyzőit küldte pályára. A Ferrari például a tavalyi szezonban több szabadedzésen is részt vevő Antonio Giovinazzinak adott lehetőséget, míg a McLarennél az istálló nagy reménysége, Lando Norris gurulhatott pályára. A Formula–2-es éllovas amúgy már a délelőtt folyamán javított a wokingiak legjobb e heti körén – ezt mellesleg a közepes keverékű abroncsokon érte el.

A Renault is egy F2-es pilótával dolgozott a mai napon. A franciáknál Jack Aitken vette át a volánt a tegnap tesztelő Carlos Sainz Jr.-tól. A Red Bull a 22 éves Jake Dennisnek adott lehetőséget, aki először vezethette az alakulat autóját.

A Toro Rossónál az előzetes tervekkel ellentétben nem Pierre Gasly, hanem a már tegnap is tesztelő Sean Gelael dolgozott délelőtt, de francia kollégája szintén autóba ülhetett az ebédszünetet követően. Gelael egyébként a legszorgosabb volt a délelőtti órákban, az ebédszünetig 83 kört tett meg.

Miután a múlt hétvégi Spanyol Nagydíj első szabadedzésén lehetőséget kapott Robert Kubica a Williamsszel, a lengyel ismét pályára vihette az FW41-est.

Két csapat pedig két autóval is részt vehetett a mai tesztnapon. A McLaren és a Force India ugyanis az F1 hivatalos gumiszállítójának, a Pirellinek is segített, Stoffel Vandoorne és Nicholas Latifi a 2019-es gumikat tesztelte az olasz gyártó számára. A másik Force Indiát Nyikita Mazepin vezette.

A délelőtt szinte egészében a mercedeses Valtteri Bottas volt a leggyorsabb, a finn mellesleg a szorgalmat tekintve is az élmezőnybe tartozott – 60 megtett körével a harmadik legtöbb fordulót teljesítő pilóta volt holtversenyben Giovinazzival.

Ez volt az állás délután 1 órakor, az ebédszünetet megelőzően:

 

Bár a délelőtt folyamán egyszer sem került elő a piros zászló, délután kétszer is nagy szerephez jutott. Először akkor kellett félbeszakítani a gyakorlást, mikor Kevin Magnussen félreállt a pálya szélén a hármas és a négyes kanyar között elővigyázatosságból. A Haas mérnökei ugyanis valamit nem találtak rendben a VF18-assal, így arra utasították a dánt, hogy inkább azonnal hagyja abba a száguldást. Később Lando Norris miatt kellett lengetni a körözés félbeszakítását jelző zászlót a pálya ugyanezen pontján, mivel a fiatal brit pilóta alatt megállt a McLaren.

Bottas délután sem talált legyőzőre – már ami a leggyorsabb versenyző címét illeti –, és 1:16.904-es körével nemcsak a mai tesztnapot, de az egész e heti tesztet „megnyerte". A finn 139-szer ért körbe a Circuit de Catalunyán, s rajta kívül további 6 pilóta teljesített 100-nál több kört. A legnagyobb szám e tekintetben Giovinazzi neve mellett áll, aki 148-szor vezette körbe a Ferrarit. Az olasz tesztpilóta eközben csak bő fél tizedmásodperccel maradt el Bottas legjobb idejétől, ám míg a Mercedes pilótája a szuperlágy gumikon bizonyult mindenkinél gyorsabbnak, addig a ferraris beugró a hiperlágyakon végzett a 2. helyen.

A csapatok számára most következhet némi pihenés, ugyanis ezen a hétvégén nem rendeznek versenyt. A 2018-as idény programja jövő héten, a legendás Monacói Nagydíjjal folytatódik.

Az első teszt második napjának végeredménye: