Alonso kicsúszott, majd az élen zárta a 3. edzést

Vágólapra másolva!
2013.04.20. 09:52
null
Fernando Alonso a negyedik bahreini sikerére hajt, a másodikra a Ferrarival (Fotó: Reuters)
A Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzése megerősítette, hogy Ferrari–Lotus–Red Bull csata lesz a hét végi versenyen, de úgy tűnik, Kimi Räikkönen mellett már Romain Grosjeannal is számolni kell, és az időmérőn a Mercedes, valamint a Force India pilótái is beleszólnak az első rajtsorért folyó küzdelembe. A tréninget Fernando Alonso zárta az élen megpördülése után, nem sokon múlt, hogy a kavicságyban ragadjon. Sebastian Vettel leggyorsabb körét Charles Pic Caterhamje tette tönkre, továbbá a gyakorlás végén tönkrement Lewis Hamilton Mercedesének jobb hátsó felfüggesztése. Időmérő magyar idő szerint 13 órakor. 

Mozgalmasan alakult a Bahreini Nagydíj 3. szabadedzése, amelyet Fernando Alonso kis híján a kavicságyban zárt, de miután ki tudott kecmeregni onnét, visszament a boxba, és friss közepesen kemény gumikon visszatérve a hétvége eddigi leggyorsabb körét futotta.

Ennél biztosan gyorsabb lett volna Sebastian Vettel, ha a saját közepes gumis körében nem találja meg Charles Picet az utolsó kanyarban és nem lassít le túlságosan (a francia volt egy hete Kínában az, akit megelőzve a világbajnok az utolsó körben kisodródott, és annyira lemaradt Lewis Hamiltontól, hogy az utolsó DRS-zónában nem használhatta az előzést segítő eszközt, s vélhetően emiatt csúszott le a dobogóról).

A német ezután a boxba tartva lesodródott a pályáról, és a zötyögős bukótérben tett kitérőt követően ment vissza a szerelőihez.

Lewis Hamilton Mercredesének bal hátsó kereke kitört az utolsó körében, így lesz min dolgozniuk a Mercedes munkatársainak az időmérőig – egy hete Rosberg autóján dolgozhattak lázasan.

Ami az erőviszonyokat illeti, Vettel és Alonso mellett Kimi Räikkönen és Mark Webber is gyorsnak tűnik, sőt a Bahreini Nagydíjra új kasztnit kapó Romain Grosjean ebben az órában megmutatta, hogy fel tudja venni a tempót csapattársával.

A Force India és a Mercedes az időmérőn beleszólhat a küzdelembe, s a McLarennél is biztosak benne, hogy többre képesek – Jenson Button és Sergio Pérez is a forgalomra panaszkodott, a mexikóit konkrétan Alonso tartotta fel…

Az öt rajthelyes büntetést Kínából magával hozó Esteban Gutiérrez a jelek szerint feladta az időmérőt, és már a versenyre készült, nem ment könnyű autóval gyors kört.

PERCRŐL PERCRE

Rosszabbul járt Hamilton, akinek bal hátsó kereke rosszul állt a boxba menet. A rádión azt mondta, meghibásodott a kerék, nem ütközött senkivel. A fedélzeti kamerás visszajátszásból kiderült, az egyik egyenesben hirtelen hibásodott meg a kereke.

A német ideges lehetett, a boxba tartó körében lefutott az útról, és átgázolt a bukótéren, mielőtt visszatért a pályára.

11.00: Vettel az utolsó kanyarban Pickel „összeakadva” lassítani kényszerült, így remek részidői ellenére nem tudta visszaelőzni Alonsót, aki az élen zárta a harmadik szabadedzést. Bőven maradt idő a Red Bullban.

„Nagyon rosszul időzítettük a körömet, nem hiszem, hogy hét autó megelőzését terveztük" – panaszkodott Button a rádión. Az időmérőn mindenképpen jobban kell időzíteni…

10.57: Webber 133 ezredre megközelítette Alonsót. Már csak Vettel tartozott gyors körrel a közepes gumikon.
10.56:
Di Resta Sutil mögött maradt, Hülkenberg bejött Massa elé, a brazil a lágyabb gumikon nem tudott javítani.

Button maradt a 11. helyen, nem tudott beférkőzni az öt gyors csapat versenyzői közé.

Öt perccel az edzés leintése előtt csak Chilton és Vettel volt a boxban, az angolt már nem is várhattuk vissza a pályára.

10.54: Sutil a Force Indiával a 6. helyre jött fel, 349 ezredes hátránnyal.
10.53:
Räikkönen 199 ezreddel elmaradt tőle, Vettel mögött maradt, Grosjean nem tudott javítani.
10.52:
Alonso első közepes gumis köre végén 1:33.247-nél állt meg az óra, a spanyol az élre állt.

Räikkönen is a fehér betűs gumikon érkezett, elkezdődött az utolsó tíz perc tűzijátéka. Felhők takarták el a napot, az aszfalt hőmérséklete beállt 39 fokra.

10.49: Alonso is megkapta a lágyabb keverékeket, a Marussia szerelői Bianchi autója mellett is tanácstalanul álltak.
10.47:
Rosberg megelőzte Di Restát, de 3 tizeddel elmaradt Hamiltontól.
10.46:
Hamilton 1:34.0-ról 1:33.4-re javított a lágyabb gumikon, feljött a 2. helyre Vettel mögé (107 ezredes hátránnyal).

Hamilton is megkezdte gyors körét a fehér betűs abroncsokon, Rosberg egy lassabb kör után húzott bele ismét.

10.43: Rosberg a közepes keverékeken jött ki, mért körének második szakaszában abszolút csúcsot ment (pedig az a rész nem is a Mercedes erőssége), de az utolsó kanyart elrontva nem tudott javítani kemény gumis eredményén.
10.41:
Chilton Marussiájában ki kell cserélni a KERS egyik alkatrészét, az angol edzése véget ért.

A spanyol már a köre előtt, az utolsó kanyarban érezhette, hogy nem hevültek fel kellőképp a gumijai, a célegyenesre fordulva is cikázott, hogy bemelegítse azokat.

10.37: Alonso a kemény keveréken indult újabb gyors körre, a 2. kanyar után kigyorsításkor megpördülve füstölgő kerekekkel a kavicságyba sodródott, de nem fulladt le a motorja, vissza tudott menni a pályára.

Vettel, Grosjean, Alonso, Di Resta, Rosberg, Webber, Sutil, Massa, Räikkönen, Hamilton és Button egy másodpercen belül volt az első 11 helyen.

10.34: Räikkönen visszajött a pályára a kemény gumikon, javított korábbi eredményén, de nem jutott 1:34 percen belülre, maradt a 9. helyen.

A tavalyi pole pozíciós kör 1:32.422 volt Vetteltől a lágy gumikon, amelyek keményebbek voltak a mostani közepes keveréknél. Ugyanakkor egy éve a pálya összes egyenesében aktiválhatták a DRS-t az időmérőn és a szabadedzéseken, az idén erre csak a versenyre kijelölt két szakaszon van lehetőség.

Gutiérrez 12 körös menete után a lista aljára került, a mexikói már a versenyre gyakorolt.

10.29: a másodikban elmaradt Grosjeantól, de így is 116 ezreddel megelőzte, és 1:33.348-cal az élre állt.
10.28:
Vettel egy lassabb kör után a gázra lépett, és lila első szektort futott.

A két Force India-Mercedes is jelezte, hogy tartja kiváló formáját, Di Resta a 4., Sutil a 7. helyre jött fel, utóbbi 4 tizedre volt Grosjeantól. Az első 16 helyezett 1.7 másodpercen belül volt.

10.26: Vettel első mért körével 67 ezredre megközelítette Grosjeant, megelőzte Alonsót.
10.25:
Alonso 156 ezredes hátránnyal bejött Grosjean mögé a 2. helyre, Rosberg is bejött 1:34 alá, és a 3. helyen állt.
10.23:
Grosjean az első és a második szektorban is csúcsidőt ment, ez 1:33.464-es időeredménnyel mutatkozott meg. Úgy tűnik, működik a francia új kasztnija, amit Bahreinben kapott a Lotustól.

Grosjean, Webber, Massa, Raikkönen, Hamilton, Di Resta, Button sorrend alakult ki az élen, Alonsónak és Vettelnek még nem volt mért köre.

10.21: Rosberg a kör elején a leggyorsabb volt, de a második szektorban rengeteg időt veszített, és a 10. helyre jött be.
10.20:
a francia javított a köre végén, és 1:33.762-vel az idén először indokolta, miért volt érdemes szerződést hosszabbítani vele.
10.18:
a pénteken gyengélkedő Hamilton feljött Webber és Räikkönen közé, Grosjean kissé kisodródott. Az idén eddig nem közelítette meg Räikkönen szintjét.

Webber grimaszversenyen is indulhatna
Webber grimaszversenyen is indulhatna

Webber nem próbakörözgetett, elsőre odalépett, és 1:33.875-ös idővel az élre állt. Räikkönen 1:34.105-tel szintén jobbat ment, mint pénteken, amikor ő volt a leggyorsabb.

10.14: Pic tovább javított, 1:35.911 állt a neve mellett. Ezzel pénteken a 15. lett volna.
10.13:
Webber is elhagyta a boxutcát, pénteken sem volt minden rendben az autójával.
10.10:
Pic 1:36.0-t ment a Caterhammel. Egy másodperccel gyorsabb a kemény keveréken, mint pénteken a közepes gumikon, ami a második körében érdekes jelenség.

Vettel a boxutcán áthajtva végrehajtotta a Red Bull szokásos szombat délelőtti rutinját, miközben Webber lassan elfoglalta a helyét az autójában, amelyet az edzés elején még szereltek a garázsban.

10.09: Van der Garde is futott mért kört, elsőre 2.3 másodpercet adott a Saubernek a Caterhammel.

Gutiérrez második köre három másodperccel jobb az elsőnél.

10.06: a Caterham párosa és Vettel elindult, csak Webber maradt a boxban.
10.04:
a Kínai Nagydíjról Sutil kilökéséért öt rajthelyes büntetést áthozó mexikói 1:42.573-as körrel kezdett.
10.03:
csak a Red Bull és a Caterham párosa maradt a garázsában. Gutiérrez kint maradt, s gyors kört kezdett, a többiek visszatértek a depóba.
10.01:
Gyorsan elindultak a pilóták próbakörükre, a szinte mindenki kihajtott a boxból.
10.00: Chilton és Sutil indult útjára, az aszfalt már 38, a levegő 31 fokos volt.

A csapatok számára könnyebbséget jelent, hogy a szél csillapodott a péntekihez képest.

9.57: az edzés megkezdése előtt, akárcsak péntek délelőtt, kitisztult az ég, és a szikrázó napsütésben hirtelen melegedni kezdett az idő.

A reggeli órákban sűrűbb felhőréteg takarta el a napot, mint pénteken Szahírban, s a levegő is néhány fokkal „hűvösebb” volt, mint az első edzésnapon. Persze a sivatagban mindez azt jelenti, hogy fél órával az edzés előtt 28 fokos volt a hőség.

BAHREINI NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:33.247 átlag: 208.941 km/ó 12 kör
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:33.348 0.101 mp h. 15
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:33.380 0.133 19
4. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:33.446 0.199 21
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:33.455 0.208 19
6. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:33.464 0.217 19
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:33.596 0.349 17
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:33.700 0.453 15
9. Nico Rosberg német Mercedes 1:33.764 0.517 19
10. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:33.922 0.675 17
11. Felipe Massa brazil Ferrari 1:33.949 0.702 20
12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:34.117 0.870 17
13. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:34.282 1.035 18
14. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:34.577 1.330 16
15. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:34.611 1.364 17
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:34.678 1.431 16
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:34.833 1.586 17
18. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:35.816 2.569 16
19. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:36.731 3.484 17
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:36.939 3.692 16
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:37.630 4.383 7
22. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:39.592 6.345 28

 

DRS-ZÓNA

A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a szahíri pályán a Bahreini Nagydíjra. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első féktávig tartanak) külön mérési pontok tartoznak, aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. Az idén az edzésen is csak ezeken a szakaszokon nyithatják ki a hátsó légterelőket.

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik