Az FIA továbbra sem szeretné nyilvánosságra hozni a Ferrarival kötött megállodása részleteit (Fotó: AFP)

 

Az FIA múlt pénteken jelentette be, hogy lezárta a vizsgálatot a Ferrari 2019-es erőforrásának szabályosságával kapcsolatban. Az olasz istállót az előző idényben gyanúsították meg a riválisok azzal, hogy nem feltétlenül a szabályok betartásával sikerült akkorát előrelépniük a motorteljesítményt illetően. Az FIA végül az utolsó tesztnapon adott ki egy kisebb közleményt, amiben leírta: megállapodást kötöttek az ügyben a Ferrarival, azonban annak részletei a két fél között maradnak.

Természetesen ezzel sikerült kissé magukra haragítaniuk a többi csapatot, és szerdán a Mercedes, a Red Bull, a McLaren, a Renault, a Racing Point, az Alpha Tauri, illetve a Williams is nyílt levélben szólította fel a szövetséget, hogy tisztázza a megállapodás részleteit. Erre az FIA egy nappal később reagált.

„Az átfogó és alapos vizsgálat a 2019-es idény során felvetette annak a gyanúját, hogy a Scuderia Ferrari erőforrása nem feltétlenül felel meg az FIA előírásainak – olvasható a közleményben. A Scuderia Ferrari határozottan cáfolta a gyanút, és ismét kijelentette, hogy az erőforrása a szabályoknak megfelelően készült. Az FIA nem volt teljesen meggyőződve arról, hogy ez így van, de úgy döntött, hogy a további lépések nem feltétlenül vezetnének eredményre, és az ügy összetettsége miatt sem szolgálna egyértelmű bizonyítékkal a szabályszegésre.”

„A hosszas pereskedés elkerülése érdekében, tekintettel annak valószínű kimenetelére, az FIA a szabálykönyv négyes cikkelye szerint eljárva visszatartó erejű megállapodást kötött a Ferrarival az eljárás lezárásáról. Az ilyen típusú megállapodás egy olyan jogi eszköz, amely nélkülözhetetlen minden fegyelmi szervezetben, és sok állami szerv és sportszövetség használja a viták elrendezéséhez. A vitás esetek rendezésének bizalmas kezelése a szabálykönyv negyedik cikkelyének hatodik pontjában szerepel.”

„Az FIA mindent megtesz, ami szükséges ahhoz, hogy megvédje a sportágat és annak szabályrendszerét, illetve a Formula–1-es világbajnokság szabályalkotójaként betöltött szerepét és saját megítélését.”