Ericcson (jobbra) és Leclerc lenne a Sauber jövő évi párosa? (Fotó: AFP)

 

Nagy fejtörést okozhat a Sauber-főnök Frédéric Vasseurnek, hogy a svájci istálló befektetőitől, tulajdonosaitól gyakorlatilag szabad kezet kapott a csapat 2018-as versenyzői párosításának eldöntéséhez.

A Sauber ugyanis a Ferraritól kapja a motort és a sebességváltót, cserébe pedig átenged egy 2018-as ülést az olaszok tehetségnevelő programjában szereplő pilótának, akik közül ketten már több-kevesebb rendszerességgel részt vettek az utóbbi Nagydíjak programjaiban.

Charles Leclerc, a friss F2-es bajnok a Saubernél szerepelt tesztpilótaként, míg Antonio Giovinazzi a szezon első két versenyén még Pascal Wehrlein helyetteseként a Sauber színeiben indult, aztán az évad közepétől tesztpilótaként vezetett péntekenként a Haasnál.

A Sauber jelenlegi felállásából Pascal Wehrleint a Mercedestől kapta kölcsön, ám a hírek szerint a német pilóta csak akkor élvezheti tovább a konstruktőri világbajnokságot zsinórban negyedik alkalommal elhódító istálló támogatását, ha talál magának F1-es ülést, és a jelek szerint a Sauber nem ragaszkodik hozzá.

Ennek hátterében az állhat, hogy a Marcus Ericssont támogató kör egyben az istálló egyik jelentős befektetője is, így aztán a svédnek szinte biztos helye van a csapatnál – ugyanakkor a Ferrari erősen ragaszkodik hozzá, hogy Leclerc mellett Giovinazzit is beültesse a Sauberhez jövőre.

„Jelenleg itt tartunk, és bár momentán nem az a legfontosabb feladatunk, hogy a jövő évi pilótáinkat szerződtessük, szeretnénk hamarosan dönteni. Először szeretnénk a Ferrarival dűlőre jutni az egyik ülésről, aztán jöhet a másik hely kérdése. Marcus tapasztalt F1-es pilóta, akivel nagyszerűen tudunk együtt dolgozni, és a támogatói nagy részt vállalnak a költségvetésünkből, de nem szabad összekeverni a csapat és a pilóta fejlesztését” – mondta Vasseur, aki kitért arra is, milyen szempontok alapján nem fog dönteni.

„Biztos, hogy nem az anyagi szempontok esnek majd a legnagyobb súllyal a latba. Hosszú távú tervünk van az istálló fejlődésére, és egy csapatot nem szabad kizárólag a költségvetésre fókuszáló döntések alapján felépíteni. Ez óriási hiba lenne részünkről” – fogalmazott Vasseur.

A fentiek és a nemzetközi sajtó meglátásai alapján a legvalószínűbb, hogy jövőre Charles Leclerc lesz a Sauber első számú pilótája, míg Marcus Ericsson marad a csapatnál második számú versenyzőként. Elképzelhető, hogy a Ferrari Antonio Giovinazzinak a Haasnál próbál versenyzői ülést találni 2018-ra, annak ellenére, hogy az amerikai istállónál Romain Grosjean és Kevin Magnussen is érvényes szerződéssel bír 2018-ra.

Regnáló DTM bajnokként az F1-be 2016-ban nagy reményekkel érkező Pascal Wehrlein pedig a jelek szerint próbálkozhat a Williamsnél üléshez jutni, ahogy Danyiil Kvjat, Robert Kubica és Paul di Resta is…