A Ferrari a riválisok célkeresztjében (Fotó: AFP)

 

A Ferrari egész évben nagy fölényre tett szert riválisaival szemben az egyenesekben, főleg a 3-as specifikációjú erőforrásának debütálását követően növelte még tovább az előnyét. Az ellenfelek már jó ideje igyekeztek rájönni, honnan a maranellóiak fölénye, és végül a Red Bull október 22-én az FIA-val is felvette a kapcsolatot az ügyben, hogy tisztázzon egy esetleges motortrükköt. Mint később kiderült, a dokumentum benyújtásában a Mercedes is szerepet vállalt, erről a „vörös bikák" tanácsadója, Helmut Marko nyilatkozott.

47. BRAZIL NAGYDÍJ
NOVEMBER 15., PÉNTEK
1. szabadedzés:  15.00–16.30
2. szabadedzés: 19.00–20.30
NOVEMBER 16., SZOMBAT
3. szabadedzés: 16.00–17.00
Időmérő: 19.00–20.00
NOVEMBER 17., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja: 18.10
AZ UTOLSÓ FUTAM
December 1., 14.10
11. Abu-dzabi Nagydíj

„A Mercedes kutatásokat végzett ezen a területen, nekünk pedig volt elég bátorságunk ahhoz, hogy hivatalos kérdést intézzünk az FIA felé" – fogalmazott az osztrák.

Ezt követően a szövetség az Amerikai Nagydíj előtt új direktívát adott ki, amivel az üzemanyag-átfolyásra vonatkozó szabályzatát pontosította, hogy ezzel megakadályozza, hogy a csapatok esetleg kijátsszák a szenzoraikat, így adott esetben átlépjék az üzemanyag áramoltatásánál a megengedett 100 kg/órás sebességet.

A riválisok az austini hétvégét követően úgy érezték, rájöttek a turpisságra, hiszen a Ferrari a megszokottnál lassabb volt az egyenesekben, ám az olaszok csapatfőnöke, Mattia Binotto azzal védekezett, nagyobb leszorítóerővel mentek, s ez okozta a visszaesésüket.

Ezzel azonban nem ért véget az ügy, az FIA ugyanis a hét végi Brazil GP előtt újabb direktívát adott ki, amivel újabb esetleges kiskaput szeretne bezárni. A szerdán az alakulatokhoz eljuttatott dokumentum az Auto Motor und Sport információi szerint arra hívja fel a csapatok figyelmét, hogy az egyéb rendszerekben lévő gyúlékony folyadékokat nem juttathatják a motor égésterébe, hiszen ez lehetővé teszi a teljesítmény növelését.

Emellett a szaklap egyik forrására hivatkozva azt is előrebocsátotta, hogy a következő hetekben további technikai direktívák várhatók.

Az újabb szabálypontosítást követően érdekes lesz figyelni, hogyan teljesít a Ferrari az interlagosi egyenesben, hiszen az ellenfelek már az austini hétvégét követően úgy vélték, az FIA direktívája miatt esett vissza az olaszok egyenesbeli tempója. Emellett Sebastian Vettel és Charles Leclerc sebessége is árulkodó lehet, hiszen utóbbi büntetés ellenében teljesen új, egyes feltételezések szerint a 2020-as fejlesztéseket is magába foglaló motorral vág neki a brazil hétvégének.