A Mercedes hiába üldözte Leclerc-t Monzában, DRS-sel sem tudott igazán támadni (Fotó: AFP)

 

A Ferrari legnagyobb erőssége idén az egyenesbeli sebessége, amit az elmúlt két nagydíjon mutatott tempója is alátámasztott. Ugyanis a mezőny a versenynaptár két olyan helyszínére látogatott, amelyen a leginkább érvényesülnek az erőforrások közötti különbségek. A maranellóiak mérlege: két pole pozíció és két győzelem Charles Leclerc révén.

12. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 20., PÉNTEK
1. szabadedzés: 10.30–12.00
2. szabadedzés: 14.30–16.00
SZEPTEMBER 21., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP
Futam: 14.10–16.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 29., 13.10
6. Orosz Nagydíj
 Október 13., 6.1035. Japán Nagydíj
 Október 27., 20.10 20. Mexikói Nagydíj

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff az Olasz Nagydíjat követően arról beszélt, alapvetően nagyon közel vannak egymáshoz a motorok, azonban egy gyártó messze elhúzott a többi előtt.

„Jelenleg a Renault, a Honda és mi körülbelül egy szinten vagyunk. Egyedül a Ferrari magaslik ki, méghozzá elég komoly mértékben” – mondta az osztrák az Auto Motor und Sportnak.

A paddockban több teória is terjed arról, honnan nyeri a Ferrari az extra teljesítményt. Egyesek úgy vélik, az erőforrás a megengedettnél több kilowattot hív le az akkumulátorból, míg mások azt gondolják, valahogy képes több üzemanyagot tárolni, majd felhasználni a fontosabb pillanatokban, de az is felvetődött, extra motorolajat éget el.

A Red Bull-vezetők közül Christian Horner elárulta, a FIA-val is kapcsolatba léptek, míg Helmut Marko megosztotta, nem csak ők látják gyanúsnak a Ferrari-erőforrás fölényét.

„Számos kérdést tettünk fel az FIA-nak, azonban egyelőre nem kaptunk válasz” – jelentette ki Horner.

„Hozzávetőlegesen ötvennégy lóerőről beszélünk – fedte fel már Marko az Auto Bildnek. – Ezt azonban javarészt egy körön tudják lehívni. A különbség elég egyértelmű volt a spái és a monzai időmérőn is. Azonban nem mi vagyunk azok, akik a leginkább mutogatnak a Ferrarira. A Renault és a Mercedes teszi ezt” – magyarázta. Az olaszok motorjának szabályosságáról az FIA technikai vezetőjét, Jo Bauert is megkérdezték.

„Eddig minden legális” – adott választ a szakember.