Az állandó megbízhatósági problémák miatt már sok pontot bukott a Renault (Fotó: AFP)

 

Két hetedik pozíció és négy nullázás – ez a Renault mérlege három nagydíjat követően a Formula–1 2019-es idényében. Az enstone-iak az így összegyűjtött 12 ponttal – az Alfa Romeo neve mellett ugyanennyi áll jelenleg a konstruktőri vb-összetett negyedik helyét foglalják el, vagyis a három élcsapat mögött következnek a középmezőny élén.

Ám hiába a jó helyezés, a Mercedes, Ferrari és Red Bull alkotta hármas előnye már most akkora, hogy már utóbbi istállónak is például több pontja van, mint a 4–10. helyezett csapatoknak együttvéve, igaz, a Williams nem szerzett még idén bajnoki egységet. Ez pedig azt is jól mutatja, mennyire szoros a középmezőny, amiért nem fér bele ennyi nullázás.

„Nicónak (Hülkenberg) az MGU-K-jával adódott gond, ami azt jelenti, hogy még mindig nem sikerült kiküszöbölni ezt a megbízhatósági problémát – mondta a Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul. Szoftverhiba volt, ami azokhoz a változtatásokhoz köthető, melyeket az idény eleji hiányosságaink orvoslására hajtottunk végre" – árulta el, majd Daniel Ricciardo első renault-s pontszerzéséről is beszélt.

„Ez jó a csapat számára, de elég frusztráló versenyünk volt – utalt arra, hogy hiába tudtak Ausztráliához hasonlóan újra pontot szerezni, még mindig nem fejeztek be egy futamot sem két autóval az idényben, a megbízhatósági problémák így rengeteg pontot vettek el tőlük. – Minden területen javulnunk kell" – jelentette ki.

„Egyelőre lassabbak vagyunk, mint azt szeretnénk, azonban dolgozunk és nem panaszkodunk, mivel többéves folyamat a hátrányunk csökkentése, illetve annak az áthidalása."