F1: a Red Bull óvást nyújtott be a Mercedes ellen

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2020.07.03. 19:05
null
Újra a DAS került a középpontba (Fotó: AFP)
A Mercedes az F1-es idénynyitó Osztrák Nagydíjra is elhozta a DAS-nak nevezett innovációját, amelyet a szabadedzésen is tesztelt. A Red Bull már délelőtt is jelezte, szeretné tisztázni az elem szabályosságát, ezért először állásfoglalást kért a Nemzetközi Automobil-szövetségtől (FIA), majd később óvást nyújtott be riválisa ellen.

 

A címvédő Lewis Hamilton magabiztosan nyitott Spielbergben: az első szabadedzésen 356, a másodikon 197 ezredet adott a mindkétszer második pozícióban záró csapattársának. A remek formában kezdő Mercedes a DAS-rendszert is tesztelte, ami azonnal ki is váltotta a már tesztidény során is leginkább ellenkező Red Bull nemtetszését, ez odáig vezetett, hogy a „vörös bikák" először állásfoglalást kértek az FIA-tól, majd este óvást nyújtottak be a Mercedes ellen.

33. OSZTRÁK NAGYDÍJ
JÚLIUS 3., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.816
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.304
JÚLIUS 4., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
JÚLIUS 5., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 12., 15.10Stájer Nagydíj
Július 19., 15.10Magyar Nagydíj
Augusztus 2., 16.10
Brit Nagydíj

Véleményük szerint a DAS mozgó aerodinamikai elem, és szabálytalan módon változtatja meg a felfüggesztés beállításait az autó mozgása közben.

Az innováció előnyeivel kapcsolatban sok találgatás látott már napvilágot, a Mercedest vezető Toto Wolff még az óvás előtt világosabb képet festett arról, pontosan mire jó az elem, és elárult pár érdekességet is.

„Nagyon jól működik, ez igazán nagyszerű innováció. Számítottam arra, hogy néhányan ellenkezni fognak, de az FIA majd tiszta vizet önt a pohárba, és meglátjuk, kinek van igaza – kezdte a Sky Sports F1-nek adott nyilatkozatában. – Az már köztudott, hogy előnyt jelent a gumihőmérséklet menedzselésében, ám az is biztos, hogy az autó tömegét tekintve nagy előnyben vagyunk, ha nincs beszerelve a rendszer, hiszen nyom pár kilót, méghozzá elég rossz helyen, viszonylag magasan helyezkedik el – magyarázta, és azt is felfedte, mikor jelenthet igazán előnyt a rendszer. – A versenyzők jelzést kapnak, amikor használhatják. A leghatékonyabb a felvezető köröknél, illetve a biztonsági autó mögött lesz” – tette hozzá.

A csapatok képviselőit 19 óra 10 percre hívta be meghallgatásra a szövetség.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik