Marko is segítette Laudát Hamilton megszerzésében (Fotó: AFP)

 

Nick Fryt 2013 tavaszán váltották le az ügyvezető igazgatói posztjáról a Mercedesnél, így még részese volt a csapat V6-os hibridkorszak előtti építkezésének is, amikor Lewis Hamiltont szerződtették a 2016-ban visszavonult Nico Rosberg mellé. Ám a szakember hamarosan megjelenő könyvében elárulta, a német gárda eleinte nem az immár ötszörös világbajnokot szerette volna megszerezni, hanem a nagyon tapasztalt Nick Heidfeldet, aki a 2011-es Magyar Nagydíjon futotta máig utolsó F1-es versenyét.

„Kezdetben nem nagyon tudtam meggyőzni a Mercedes vezérkarát arról, hogy Lewist szerződtessék. Nemegyszer elküldtek, hogy álljak elő más ötletekkel. Valamilyen okból azt mondták, olyan embert keressek, mint Heidfeld, aki nagyon meg szerette volna szerezni az ülést, és folyamatosan képekkel bombázott magáról, a családjáról és a kutyájáról, hogy felkeltse az érdeklődésemet" – magyarázta Fry, aki azt is felfedte, az istálló gondolkozott Paul di Resta szerződtetésén is, sőt Jacques Villeneuve is felajánlotta a szolgálatait. Hamilton aztán az idén májusban elhunyt Niki Lauda által került újra a középpontba.

Fry állítása szerint Lauda 2012 szeptemberében az első  mercedeses munkanapján csak annyit mondott neki, hogy „csináld, én majd később bocsánatot kérek a Mercedestől" – Hamilton szerződését nem sokkal később, 2012. szeptember 28-án jelentették be. A brit azóta négy egyéni, és öt csapatbajnoki címet ünnepelhetett az „ezüstnyilakkal". 

Már önmagában ez is érdekes, ám egy újabb fontos információt nemrég a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko árult el, az osztrák ugyanis felfedte, annak idején taktikai okokból segítették Hamilton mercedeses kontraktusának létrejöttét, hiszen akkoriban a McLaren volt a legerősebb ellenfelük, így a brit távozásával gyengíthették a wokingiakat.

„Lewis nem volt túl boldog a McLarennél, azonban nálunk nem volt szabad hely. Ezért úgy gondoltuk, jobb, ha a Mercedesnél folytatja, szóval maximálisan támogattuk Laudát abban, hogy megszerezze. Akkoriban a McLaren volt a legnagyobb riválisunk, azonban visszanézve, sokkal jobb lett volna, ha náluk marad. Ez is jól mutatja, milyen nagy taktikai baklövést tudsz néha elkövetni"fedte fel Marko a Motorsport-Total oldalának nyilatkozva.