F1: a Hungaroringen is hosszabb lehet a DRS-zóna

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.05.19. 12:29
Bevált az FIA döntése a múlt heti Spanyol Nagydíjon, a célegyenesbéli DRS-zóna meghosszabbításának köszönhetően több előzést és élvezetesebb versenyt láthattunk. A siker arra ösztönzi az F1 irányítóit, hogy más pályákon is átgondolják, mettől meddig lehet nyitva tartani az állítható hátsó szárnyat.

Az idei szezon talán eddigi legizgalmasabb versenyét láthattuk a múlt hétvégén Spanyolországban. A mezőny tagjai tizennyolc előzést mutattak be, közülük a legizgalmasabb valószínűleg a Lewis Hamilton és Sebastian Vettel közötti csata volt, amely végül a futamgyőzelemről is döntött. A sok pozíciócsere egyik oka az lehetett, hogy a hétvége elején száz méterrel meghosszabbították a célegyenesben található DRS-zónát.

Felipe Massa, a Williams brazil pilótája utólag elárulta, hogy ő maga is javaslatot tett a pénteki versenyzői eligazításon a DRS-zóna meghosszabbítására, az ötletet pedig a többi pilóta is támogatta.

Az FIA már korábban is utalt arra, hogy ha szükséges, ilyen változtatásokkal próbálják elérni, hogy több előzést láthassanak a nézők, és miután Barcelonában jól működött a módosítás, más helyszíneken is bevetnék a módszert. Ilyen lenne Silverstone, Szuzuka, Abu-dzabi és a Magyar Nagydíjnak otthont adó Hungaroring is.

Monaco is felvetődött ezzel kapcsolatban, ott azonban nehéz lenne megoldani a DRS-zónák kiterjesztését, és a pálya bizonyos pontjain – például az alagútból kijövet – a szakértők szerint túl veszélyes is lenne.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik