Max Verstappen nem talált legyőzőre A 70. Évforduló Nagydíján (Fotó: AFP)

 

Az időjárás a silverstone-i második versenyhétvégén is kegyes volt a mezőnyhöz, és a futam előtt nem sok esély volt arra, hogy mondjuk némi eső közbeszól az 51 körös viadalon. Az első sorból a Mercedes versenyzői várhatták a piros lámpák kialvását A 70. Évforduló Nagydíján Silverstone-ban.

Valtteri Bottas szezonbeli második pole pozícióját szerezte meg az időmérőn, mellőle csapattársa és a múlt heti futam győztese, Lewis Hamilton vághatott neki a viadalnak. Meglepetésre a harmadik rajtkockába a Sergio Pérezt helyettesítő Nico Hülkenberg parkolhatott le a Racing Pointtal.

A rajtnál Bottas az élről indulva meg tudta tartani az első helyet, bár Hamilton próbálta maga mögé utasítani, meg kellett elégednie a második hellyel. Mögöttük Max Verstappen megelőzte Hülkenberget, amivel feljött a harmadik pozícióba. A középmezőnyben viszont Sebastian Vettel számára elég rosszul alakultak az első kanyarok.

1. A 70. ÉVFORDULÓ NAGYDÍJA
AUGUSZTUS 7., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.166
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:25.606
AUGUSZTUS 8., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:26.621
Időmérő: 1. Bottas 1:25.154
AUGUSZTUS 9., VASÁRNAP
A verseny (52 kör, 306.198 km): 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Bottas
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 16., 15.10
Spanyol Nagydíj
Augusztus 30., 15.10Belga Nagydíj
Szeptember 6., 15.10Olasz Nagydíj

Bár az első méterek jól sikerültek a négyszeres világbajnoknak, utána lecsúszott kissé a pályáról, amitől porosak lettek az abroncsai, és meg is forgott kissé. Emiatt nyolc helyet is veszített, és visszacsúszott az utolsó előtti pozícióba. Vettel a következő körökben megkezdte a felzárkózást, és a nyolcadik körben már a 14. helyen haladt. Elsőként Alexander Albon járta meg a bokszutcát a hatodik kör végén, a Red Bulljára közepes keverékű gumik kerültek fel a kemények helyett (ezzel visszaesett a 19. helyre).

A következő körökben a Mercedes párosa bajba kezdett kerülni az élen, Bottas és Hamilton is folyamatosan arra panaszkodott, hogy hamar elkoptak az abroncsaik. Nem is tudták lerázni magukról Verstappent, aki a 10. körre DRS-távolságon belülre került Hamiltonhoz képest.

Előzés azonban nem lett belőle, ugyanis előbb az élen álló Bottas, majd Hamilton is túlesett az első kerékcseréjén. Ennek köszönhetően Verstappen került az élre, s mivel a következő körökben folyamatosan növelni tudta az előnyét, úgy tűnt, nála nem jelentkeznek azok a problémák a gumikkal, mint korábban a Mercedesnél.

Bottas és Hamilton később visszakerült a második és a harmadik helyre, ám a hátrányuk folyamatosan nőtt Verstappenhez képest, akiről valószínűsítettük, hogy eltérő, egykiállásos stratégián van. A 27. körben a holland is túlesett a kerékcserén, és éppen Bottas mögé jött vissza a pályára. Sok időbe azonban nem tartott a számára, hogy a friss gumikon elmenjen a Mercedes mellett, így újra Verstappen vezette a versenyt.

A 32. körben egyszerre állt ki újabb kerékcserére Verstappen és Bottas – a Red Bullnál ezzel a Mercedes stratégiájára reagáltak. Átmenetileg Hamilton vette át a vezetést, és bár néhány kör múlva egyre valószínűbbé vált, hogy megpróbál elmenni a végéig újabb kerékcsere nélkül, a 42. körben mégis kihívták.

A hatszoros világbajnok a negyedik pozícióba, Leclerc mögé jött vissza, néhány körön belül azonban maga mögé utasította a monacóit. Sőt az utolsó körökben a csapattársát is üldözőbe vehette, és két körrel a vége előtt könnyedén el is ment Bottas mellett.

Verstappen azonban ekkor már majdnem kilenc másodperccel járt előttük az élen, és végül simán behozta a Red Bullt az első helyre. Mellé Hamilton és Bottas állhatott fel a dobogóra, pontszerző helyen végzett még Leclerc, Albon, Stroll, Hülkenberg, Ocon, Norris és Kvjat.

A leggyorsabb körért járó pluszpont Hamiltoné lett, aki így megőrizte előnyét a világbajnoki összetettben, de már nem Bottas, hanem Verstappen előtt, aki győzelmével feljött a második helyre. A brit és a holland között éppen annyi a különbség, mint a brit és a finn között volt a futam előtt: 30 pont.

Folytatás egy hét múlva a Spanyol Nagydíjjal!

A FUTAM VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:19:41.993
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 11.326 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 19.231 mp h.
4. Charles Leclerc monacói Ferrari 29.289 mp h.
5. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 39.146 mp h.
6. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 42.538 mp h.
7. Nico Hülkenberg német Racing Point-Mercedes 55.951 mp h.
8. Esteban Ocon francia Renault 1:04.773 p h.
9. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:05.544 p h.
10. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 1:09.669 p h.
11. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:10.642 p h.
12. Sebastian Vettel német Ferrari 1:13.370 p h.
13. Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 1:14.070 p h.
14. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1 kör h.
15. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
16. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1 kör h.
17. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
18. George Russell brit Williams-Mercedes 1 kör h.
19. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.
  FELADTA     megtett körök
  Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 43
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
1. Lewis Hamilton 3 4 5 2 107
2. Max Verstappen 1 4 4 1 77
3. Valtteri Bottas 1 4 4 73
4. Charles Leclerc 2 3 45
5. Lando Norris 1 4 1 38
6. Alexander Albon 4 36
7. Lance Stroll 4 28
8. Sergio Pérez 3 22
9. Daniel Ricciardo 3 20
10. Esteban Ocon 3 16
11. Carlos Sainz 3 1 15
12. Pierre Gasly 2 12
13. Sebastian Vettel 3 10
14. Nico Hülkenberg 1 6
15. Antonio Giovinazzi 1 2
16. Danyiil Kvjat 2 2
17. Kevin Magnussen 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 180
2. Red Bull-Honda 113
3. Ferrari 55
4. McLaren-Renault 53
5. Racing Point-Mercedes* 41
6. Renault 36
7. AlphaTauri-Honda 14
8. Alfa Romeo-Ferrari 2
9. Haas-Ferrari 1
10. Williams-Mercedes 0
*: A Racing Pointtól 15 pont levonva.

 

Még több