Hamilton (jobbra) tizedik próbálkozásra, tavaly győzedelmeskedett először Brazíliában (Fotó: AFP)

 

2: Interlagos mellett Jacarepagua adott még otthont a Brazil Nagydíjnak, amelyből idén a 45.-et rendezik meg.

2: Lewis Hamilton négy egyéni címe közül az utóbbi kettőt nem szezonzárón biztosította be. Brazíliába 2004-től – amióta az idény végén szerepel a Grand Prix – számítva 5 alkalommal érkezett meg úgy az F1 mezőnye, hogy az érdemi kérdés addigra már eldőlt versenyzői fronton. Először Michael Schumacher négy futammal korábban, másodszor és harmadszor Sebastian Vettel, előbb 2011-ben ugyancsak néggyel, majd 2013-ban hárommal előtte biztosította be a trónját. A német után Hamilton is duplázott: 2015-ben két megmérettetéssel hamarabb, míg idén pontosan a Brazil GP előtt zárta le a vb-t.

5: Schumacher öt alkalommal érte el a versenyen futott leggyorsabb kört, Hamilton neve mellett pedig négy ilyen forduló szerepel. Ez egyben azt is jelenti, hogy a brit vasárnap akár utol is érheti a németet a vonatkozó mutatóban.

6: Ayrton Senna hatszor szerezte meg a pole pozíciót hazai aszfaltcsíkon, mialatt az aktuális mezőnyt tekintve Massa (3) kaparintotta meg a legtöbbször az elsőséget.

6: Alain Prost mindenkinél többször, hat alkalommal győzedelmeskedett Brazíliában. Az aktív pilóták közül Vettel és Massa a legsikeresebb egyaránt két diadallal, miközben Hamilton csupán egyszer – a 2016-os esőkáosz végén – nyert a mumuspályájaként számon tartott Autódromo José Carlos Pacén.

 

6: 2005 és 2009 között, illetve 2012-ben a brazil versenyen dőlt el az egyéni cím sorsa, ebből négy volt az adott kiírás szezonzáró futama.

9: összesen kilenc alkalommal ünnepelhetett a hazai közönség hazai győzelmet: Emerson Fittipaldi (1973, 1974), Nelson Piquet (1983, 1986), Ayrton Senna (1991, 1993) és Massa (2006, 2008) kétszer, Carlos Pace (1975) egyszer állhatott fel a dobogó legfelső fokára Brazíliában.

10: Schumacher tízszer pezsgőzhetett Brazíliában, megelőzve a nyolc dobogós hellyel büszkélkedő Fernando Alonsót.

12: McLaren-versenyző állhatott fel legtöbbször a dobogó legfelső fokára brazil közönség előtt. Mögöttük a Ferrari következik 10 győzelemmel, míg a Mercedest hatszor intette le elsőként a kockás zászló.

15: pole pozíció összesen 15 alkalommal váltódott át győzelemre, ami 34.09 százalékos arányt takar. A leghátrébbról indulva pedig Giancarlo Fisichella tudott nyerni, az olasz 2003-ban a nyolcadik helyről rajtolva lett első.

A 45. BRAZIL NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
13.00–14.30: 1. szabadedzés
17.00–18.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
14.00–15.00: 3. szabadedzés
17.00–18.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
17.00: a verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja
A HÁTRALÉVŐ FUTAM
November 26., 14.00: Abu-dzabi Nagydíj 

15: miután Vettelnek elveszett minden reménye idén az ötödik címre, most már a második hely megtartásáért küzdhet. Bottas lemaradása jelenleg 15 egységnyi a Ferrari németje mögött, s amennyiben a finnek sikerül legyőznie riválisát, akkor a Mercedes egyedülálló rekordot állítana fel a Formula–1-ben: eddig egyik gárdának sem sikerült egymás után négy idényben megszereznie az egyéni és a konstruktőri címet is, illetve az első két helyen zárni a versenyzők bajnokságában. A Mercedesnek erre most kézzelfogható esélye van.

32: Hamilton Schumacherhez hasonlóan 32 évesen szerezte meg karrierje negyedik vb-címét, mialatt minden idők legsikeresebb brit versenyzőjévé vált.

38: Massa összesen 38 szekundumon át mondhatta magát világbajnoknak. A brazil hazai pályán nyert, és az utolsó kör utolsó kanyarjáig úgy tűnt, hogy még a szerencse is mellette áll, azonban a diadal drámai forgatókönyvbe ágyazódott. Hamilton – a legvégén megelőzve Timo Glockot – felzárkózott a címét jelentő ötödik helyre, aminek értelmében először ülhetett fel a sportág trónjára, egy megismételhetetlen Grand Prix-n.

 

50: egy-egy versenyző maximálisan még 50 pontot szerezhet a hátralevő két futamon. Hamilton Mexikóban a kilencedik helye révén már bebiztosította a negyedik világbajnoki diadalát, miközben mögötte csak az biztos, hogy a második helyért Vettel és Bottas küzdhet, a negyedik, ötödik és hatodik pozícióékért pedig Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen, illetve Max Verstappen áll harcban. A két Force India-versenyző a hetedik helyezésért vív csatát, míg a két williamses Nico Hülkenberggel kiegészülve versenyzik a tizedikért, de talán valamelyikük elkaphatja a kilencedik Carlos Sainzt is.

86: egy gárda legfeljebb 86 egységgel gazdagodhat még a két fennmaradó viadalon. A Mercedesen kívül a Ferrari, a Red Bull és a Force India pozíciója tekinthető biztosnak. A legnagyobb harc az ötödik helyért dúl a Williams (76), a Toro Rosso (53), a Renault (48) és a Haas (47) között. A McLaren (9.) és a Sauber (10.) pozíciója is fixnek tűnik.

305.909: 71, egyenként 4309 méter hosszú körből tevődik össze a 305.909 kilométeres versenytáv.

1140: Prost 1140 km-en keresztül állt a Brazil Nagydíj élén, a jelenlegi rajtrácsot alapul véve pedig Massa (789) tölthette a legnagyobb távot az első pozícióban autózva.

Massa egy éve egyszer már elbúcsúzott, azonban idén végleg hátat fordíthat az F1-nek (Fotó: AFP)

1970: negyvennyolc évadon át minden szezonban volt brazil pilóta a rajtrácson, azonban jövőre megtörhet a sorozat, hiszen Massa videoüzenetben jelentette be a második, talán végleges visszavonulását múlt vasárnap, és jelenleg nincs potenciális brazil, aki ülést kaphatna 2018-ra.

1:10.023: Nico Rosberg 2014-ben 1:10.023 alatt teljesítette a pole pozíciót érő körét, ami a valaha volt leggyorsabb, rajtelsőséget jelentő forduló Interlagosban.

1:11.473: Juan Pablo Montoya teljesítette a valaha futott leggyorsabb versenykört a Sao Pauló-i pályán, így a 2004-ben elért 1:11.473-as ideje számít körrekordnak.