A Mercedes 2014-es turbómotorja (Fotó: Mercedes)

 

Ecclestone tavaly a Ferrarinál tett látogatása után mondta, hogy nagyon csalódott az új turbómotor hangja miatt, bár Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke szerint az F1 gazdasági ura széles mosollyal hallgatta a jelenleginél mélyebb hangú V6-ost.

Mindezek után sokan attól tartva tekintettek 2014 elé, hogy a Formula–1 elveszíti egyik nagy varázsát, a fülsüketítő motorsüvítést. Brixworthben a Mercedes több újságírónak szimuláción megmutatta, hogyan hangzik egy kör Monzában az új turbómotorjával, és nem csalódtak a jelenlévők.

A Mercedes jelszava a bemutatóra az volt, hogy „A motor visszatérése a motorsportba”. A hanggal nem lesz gond, és a Mercedes szerint a versenyzéssel sem.

Bár a jövőben a fogyasztás korlátozása miatt a „gondolkodó” pilóták előnybe kerülnek, az autó gyorsulása javulni fog, „az autónak sokkal több ereje lesz, mint amennyire a kerék tapadni fog, így remek látványnak örvendhetünk."

A motorok ereje 750 lóerő körüli marad, de nagyobb szerepet kap jövőre az energiaátalakító rendszer is, amelyet már nem KERS-nek, hanem ERS-nek neveznek majd, azaz nem pusztán a mozgási energia átalakításával nyernek erőt – a jelenlegi 80 lóerő helyett 161-et, a jelenlegi, körönként 6.7 másodperc helyett 33.3 másodpercen át.