A Ferrari ezúttal problémamentes napot zárt a barcelonai teszteken (Fotó: AFP)

 

DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ

Az előző éjszakai esőzések miatt kissé nedves pályán folytathatta a mezőny a munkát a második teszten Barcelonában. Ennek ellenére a versenyzők nagy része hamar megjelent a pályán – igaz, először az átmeneti esőgumik kerültek fel az autókra. Az első óra végére azonban hosszú percekig csendes volt a pálya, a csapatok vélhetően arra vártak, hogy valamennyire felszáradjon az aszfalt.

Ekkor egyébként Valtteri Bottas volt a leggyorsabb és legszorgalmasabb is, de a Mercedes-pilóta is csupán 11 körig jutott az első 60 perc alatt. Sokan a következő órában is alig jártak a pályán, a 10 megtett kört a mezőnyből Bottason kívül csak Sebastian Vettel és Nicholas Latifi érte el.

A második óra végére egyre több autóra kerültek fel a slick gumik, aminek köszönhetően Lando Norris át is vette a vezetést. Az élről azonban Bottas hamar letaszította, miután a Mercedesre felkerültek a Pirelli kísérleti abroncsai, és így a második óra is a finn elsőségével ért véget.

Rögtön ezután azonban többen is javítottak az idejüket, és alig 10 perccel később Lance Stroll állt az élen. Ezt követően viszont – a nap folyamán először – előkerült a piros zászló. Antonio Giovinazzi miatt kellett félbeszakítani a körözést, az olasz pilóta a négyes kanyarnál csúszott ki a kavicságyba. Bár magától vissza tudott térni a bokszutcába, az Alfa Romeo hátulja kissé megsérült.

A tesztelés szerencsére csak néhány percig állt, az újraindítás után pedig Kevin Magnussen vette át a vezetést. Ám miután Norris először ment be csütörtökön 1:19 alá, a McLaren versenyzője lett az új leggyorsabb. Később többen is átvették átmenetileg a vezetést, míg nem kellett ismét félbeszakítani a körözést. Max Verstappen az ötös kanyarban csúszott ki a kavicságyba, ami el is nyelte az RB16-ost, így a pályamunkásoknak kellett beavatkozniuk. A Red Bull mentésének az idejére piros zászlós megszakítás volt érvényben.


Kevesebb mint fél órával az újraindítás után azonban ismét meg kellett szakítani a tesztnapot. Ugyanott, ahol előtte Verstappen, ezúttal Vettel csúszott ki. Bár a német magától el tudta hagyni a kavicságyat, sok koszt hordott fel a pályára, amit így újra takarítani kellett.

Az újraindítás után Bottas elindult egy újabb etapra, ám hamar meg kellett szakítania azt, hiszen motorproblémát észleltek a Mercedesnél. Ezután a W11-est már nem is láthattuk a pályán az ebédszünetig.

 
A Mercedes odapörkölt az első barcelonai teszt nyitó napján
Räikkönen volt a leggyorsabb, de a Mercedes került a középpontba
A Mercedes a 3. napot is behúzta Barcelonában, gondok a Ferrarinál
Kubica maradt az élen a piros zászlóval záródó tesztnapon

A tesztnap első négy óráját Vettel zárta az élen a Ferrarival, mögötte Stroll és Latifi volt a sorrend. A legtöbb kört is a négyszeres világbajnok tette meg – összesen 49-szer ért körbe a délelőtt folyamán a Circuit de Catalunyán.

DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ

Három csapat váltott pilótát az ebédszünetben: Valtteri Bottas Lewis Hamiltonnal adta át a Mercedest, míg a Red Bullnál Max Verstappen helyett Alexander Albon ülhetett délután autóba. A Renault-nál Daniel Ricciardo váltotta Esteban Ocont. 

Néhányan azonnal a pályára hajtottak, amint délután zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, s ennek következtében hárman – Gasly, Vettel és Latifi – már az első fél órában átlépték az 50 körös határt. Az első óra végére senki, még maga Vettel sem tudott javítani a délelőtt leggyorsabb körén, a Mercedesnek azonban másra kellett koncentrálnia. Hamiltonnak máris ki kellett hagynia a tesztnapja negyedét, hiszen 60 perc elteltével még nem járt a pályán.

Alig negyedórával később viszont a hatszoros világbajnok is megkezdte a délutáni munkát. Az akkori hírek szerint mégsem a motor, hanem a padlólemez meghibásodása miatt veszített értékes időt a címvédő alakulat. Amikor viszont úgy tűnt, hogy Hamilton is igazán nekiállhat a csütörtöki munkának, a Mercedes megadta magát a pályán. A W11-es vélhetően váltóhiba miatt állt le az ötös kanyarban, emiatt negyedjére került elő a piros zászló.


Délután Pierre Gasly lépte át elsőként a 100 körös határt, de nem sokkal később Vettelnek, majd Latifinek is sikerült ezt elérni. Negyedikként Stroll is megtette ezt a távot, ám a Red Bullnál közel sem ezt volt a következő cél egy órával a tesztnap vége előtt. Albon ekkortájt csak 30 kör környékén járt, és Verstappennel együttesen is a legkevesebb kört tették meg a csapatok közül a mezőnyben. 

Az utolsó órában a Mercedesnél megerősítették, hogy az olajnyomással akadt probléma a W11-esben, és Hamilton elővigyázatosságból állította le az autót a pályán. Emellett az biztossá vált, hogy a hátralévő időben már nem láthatjuk a hatszoros világbajnokot a volán mögött.

Pozitív napot teljesített a Williams, és az utolsó órára már Latifi neve mellett szerepelt a legtöbb megtett kör. A tesztnap végéig a kanadai pilóta 160 körig jutott, amivel a nap legszorgalmasabb versenyzőjének mondhatja magát. A köridőket tekintve Vettel végzett az élen az 1:16.841-es idejével.

Folytatás a téli tesztidény utolsó napjával pénteken 9 órától!

2. KOLLEKTÍV TESZT, BARCELONA
A 2. NAP VÉGEREDMÉNYE

1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:16.841, 145 kör
2. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri-Honda) 1:17.066, 139 kör
3. Lance Stroll (kanadai, Racing Point-Mercedes) 1:17.118, 130 kör
4. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:17.313, 160 kör
5. Lando Norris (brit, McLaren-Renault) 1:17.573, 113 kör
6. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda)* 1:17.738, 31 kör
7. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)* 1:17.985, 47 kör
8. Esteban Ocon (francia, Renault)* 1:18.013, 36 kör
9. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:18.225, 111 kör
10. Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull-Honda), 1:18.393, 61 kör
11. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:18:395, 59 kör
12. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo-Ferrari) 1:19.670, 92 kör
13. Lewis Hamilton (brit, Mercedes), 1:22.425, 14 kör

* csak délelőtt tesztelt

Az első teszthét összegzése ide kattintva olvasható, míg az adatbank itt érhető el. A második teszt nyitó napjáról itt olvashatnak.

Még több