Bottas: Még sohasem élveztem ennyire autóversenyt

Vágólapra másolva!
2014.03.26. 15:12
null
Valtteri Bottas az egyik szószólója azoknak, akik szerint izgalmas a 2014-es Formula–1 (Fotó: Reuters)
Nico Rosberg és Valtteri Bottas a Malajziai Nagydíj előtt arról beszélt, miért jó a Formula–1 új arca – persze nem véletlenül éppen őket kérdezték, és az is furcsa, hogy az idény második futama előtt a sportágért kell lobbizniuk a pilótáknak. A Red Bullnál a sepangi futam mellett Daniel Ricciardo ausztráliai kizárásának április 14-ei újratárgyalására is készülnek, míg a McLarennél arról áradoznak, milyen jót tett Ron Dennis visszatérése. Romain Grosjean pedig a Lotus gondjait kerülve szívesen beszélt arról, milyen kapcsolata volt Kimi Räikkönennel – azaz milyen nem volt…

A Formula–1-es Malajziai Nagydíj előtt több pilótának is amellett kellett érvelnie, hogy érdekes a sportág új arca, csak meg kell szoknia a közönségnek. Persze a szép szavakért tudni kellett, kit kérdezzenek, nem véletlen, hogy az Autosport magazin Nico Rosberget és Valtteri Bottast, az idénynyitó két hősét kérdezte meg.

„Jót tett az F1-nek az átfogó szabálymódosítás – mondta a melbourne-i győztes Rosberg. – Mindent megkavartak az új szabályok, ráadásul olyan irányba mozdították el a sportágat, amely a szebb jövő felé mutat. Szükség volt rá. Az autó vezetése is élvezetes, nem is veszem észre, hogy lassabb, mint tavaly, megszoktam már.”

A 16. MALAJZIAI NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
3.00–4.30: 1. szabadedzés
7.00–8.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
6.00–7.00: 3. szabadedzés
9.00–10.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
10.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Bottas az első körökben feljött rajtbüntetése után, majd defektet kapott, és ismét átverekedte a mezőnyön, megmutatta, milyen, ha valaki bízik az autójában és a határon autózhat.

„Szuper futam volt, klasszikus versenyzés, még sohasem élveztem ennyire autóversenyt – mondta a finn. – Egyáltalán nem kellett az üzemanyaggal spórolnom, igaz, ebben a biztonsági autó is segített. A gumik is jobbak, mint tavaly, remélem, a nézők is élvezni fogják az új F1-et.”

Malajziában a hőség és a magas páratartalom új kihívások elé állítja a mezőnyt, a motorok hűtése különleges problémát okozhat.

A Red Bullnak a teszteken sok gondja volt a hűtéssel, de ebből semmit sem lehetett tapasztalni Ausztráliában. A világbajnok csapatnak több problémája is van jelenleg, az istálló szerdán ismertette, milyen stratégiával érvel Daniel Ricciardo kizárása ellen az FIA április 14-ei fellebbviteli tárgyalásán. Christian Horner csapatfőnök elmondta, a lényeg, hogy a technikai direktíva nem azonosítható a technikai szabályzattal. Mint ismert, az ausztrál 2. helyezését azért törölték, mert a Red Bull-Renault-ban az üzemanyag áramlása rendszeresen meghaladta a szabályokban rögzített 100 kilogramm per órás mértéket.

„A technikai direktíva néhány vezető személyes véleményének számít, aminek nincs akkora ereje, mint a szabályoknak – mondta Horner. – Tavaly, amikor a Mercedes a Pirellivel tesztelt, éppen azzal az érvvel győzte meg az FIA illetékes testületét, hogy Charlie Whiting véleménye nem mérhető a szabályokban foglaltakhoz. Mi is azzal fogunk érvelni, hogy az autónk mindenben megfelelt a technikai szabályzatban leírtaknak.”

Horner elismerte, hogy az FIA a szabadedzések után javasolta a Red Bullnak, hogy a szövetség műszere alapján adagolja az üzemanyagot, mert szabálytalan mennyiséget mértek.

„Úgy véltük, az FIA műszere hibás és megbízhatatlan, s ahhoz, hogy jól működjön, további teljesítményről kellett volna lemondanunk a már eleve visszafojtott motorunkkal – mondta Horner. – A saját mérőnkben tökéletesen megbíztunk, és úgy véltük, a szabályzatban előírtaknak megfelelően jártunk el. Sepangban nagyon figyelünk erre a részletre, és tárgyalni fogunk az FIA-val. Reméljük, működni fog a mérőnk, nem akarunk még több kellemetlenséget a meghallgatás előtti két versenyen. Azt hisszük, ez a probléma az összes, Renault-motort használó csapatot érinti.”

16. MALAJZIAI NAGYDÍJ
A helyszín: Sepang, Kuala Lumpur
A pálya hossza: 5543 méter
Kanyarok száma: 16 (5 bal és 10 jobb)
A verseny hossza: 58 kör (310.408 km)
Gumitípusok: Kemény, közepesen kemény
Körrekord: 1:32.582 (Fernando Alonso, Renault, 2005)
Tavalyi pole pozíció: 1:49.674 (Sebastian Vettel, Red Bull)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:39.199 (Sergio Pérez, McLaren)
Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Mark Webber (Red Bull), 3. Lewis Hamilton (Mercedes)
Eddigi versenyek Sepangban: 15
Győzelmek a pole-ból: 8
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Fernando Alonso (2012) 8.

A Red Bull kizárását követően a McLaren Melbourne-ben dupla dobogóval zárt, és vezeti a konstruktőr-világbajnokságot. Jenson Button szerint nem véletlen, hogy a csapat Ron Dennis visszatérése után ismét elindult felfelé.

„A teszteken kérdeztem a srácokat, milyen érzés, hogy Ron visszatért, és sűrűn látogatja a wokingi központot. Azt mondták, lábujjhegyen kell járniuk, de nincs bajuk ezzel, mert tudják, hogy ez a hatékonyabb módszer, így hamarabb el lehet jutni a csúcsra – mondta Button. – Jó a hangulat a csapatnál, a srácok nem szórakozni járnak a McLarenhez, hanem azért, hogy elvégezzék a dolgukat, amit imádnak, és hatalmas elégtétel számukra, ha sikeresek. Ahhoz, hogy újra nyerjünk, kell Ron közelsége.”

Éric Boullier csapatfőnök is elmondta, mennyire megszállott Dennis.

„Minden apróságra odafigyel, tartja a kapcsolatot az emberekkel, és imád nyerni. Mindenről tudni akar, saját szemmel akarja látni, hogy rendben mennek a munkafolyamatok, igazi felügyelő” – mondta Boullier.

Korábbi csapata, a Lotus ellenkező irányba halad, mint a McLaren, Malajziában a célba érés szinte győzelemmel érne fel Pastor Maldonado és Romain Grosjean számára. A két pilóta szívesebben beszél bármi másról, mint hogy autói gondjait kellene ecsetelni. Grosjean például készségesen válaszolt rá, milyen volt a kapcsolata az idén már a Ferrarinál versenyző Kimi Räikkönennel.

„Csaknem két évig volt a csapattársam, ez idő alatt nagyjából kétszer jutottunk annál tovább, hogy csupán köszönjünk egymásnak. Emlékszem, legutóbb a tavalyi Indiai Nagydíj előtt váltottunk néhány szót. De ez Kimi, köszönsz neki, int egyet, és megy tovább” – mondta Grosjean.

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Nico Rosberg11125
2. Kevin Magnussen1118
3. Jenson Button1115
4. Fernando Alonso112
5. Valtteri Bottas110
6. Nico Hülkenberg18
7. Kimi Räikkönen16
8. Jean-Éric Vergne14
9. Danyiil Kvjat12
10. Sergio Pérez11
KONSTRUKTŐRÖK
1. McLaren-Mercedes33
2. Mercedes25
3. Ferrari18
4. Williams-Mercedes10
5. Force India-Mercedes9
6. Toro Rosso-Renault6
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik