Hamilton és Button jó koreai szereplésének Ecclestone is örülne, szorosabb lenne a vb-hajrá (Fotó: Action Images)

A McLaren-istálló élvez némi előnyt riválisaival szemben Dél-Koreában, még ha nem is akkorát, hogy ezen múljon a hét végi nagydíj sorsa: Jenson Button és Lewis Hamilton is versenyzett már az országban pályafutása korábbi szakaszában. Button egy évvel F1-es bemutatkozása előtt, 1999-ben indult a csangvoni F3-as viadalon.

A VODAFONE MARAD
A FŐSZPONZOR
 

A McLaren-istálló a 2013-as idény végéig meghosszabbította együttműködését főszponzorával a Vodafone telekommunikációs társasággal. A Vodafone ezentúl is a csapat névadó szponzora lesz, s hivatalos mobil kommunikációs partnerből teljes körű kommunikációs partnerré lép elő. Az együttműködés középpontjában a technológiai innováció mellett az előfizetők bevonása áll.

„Nagyon élveztem azt a versenyt, városi pályán rendezték, és második lettem – mondta a vb-címvédő. – Akkoriban az F3-as futam volt az autósport csúcsa ebben az országban, de már megérett az F1-re."

Hamilton négy évvel később a pole pozícióból rajtolt, de ezen felül nem volt minek örülnie. „A futamról nem sok mindenre emlékszem, a verseny korai szakaszában kilöktek, és ennyi volt. Egyébként tetszett a hely, és jó volt visszatérni ide – mondta Hamilton. – Nagyon örültem, amikor meghallottam, hogy biztosan lesz itt futam, hiszen ezzel nagyobb az esélyem arra, hogy ledolgozzam a hátrányomat a vb-pontversenyben. Ehhez persze nyernem kell, és biztos vagyok benne, hogy harcban leszek a futamgyőzelemért. Leginkább Montrealra emlékeztet a pálya, ott kettős győzelmet arattunk, úgyhogy van miért magabiztosnak lennem."

A 2008-as világbajnok rossz passzban van, a megelőző öt futamból hármat nem tudott befejezni. Ennek ellenére úgy érzi, nem esett vissza a formája, sőt sokkal jobb versenyzőnek tartja magát, mint a korábbi években.

„A sebességem nem sokat változott azóta, hogy bekerültem az F1-be. Bár a legutóbbi futamokon mutatott produkcióm nem ezt tükrözi, bölcsebbé váltam, és nagyobb eséllyel hozok jó döntést. A legtöbbet mégis abban fejlődtem, hogy jobban alkalmazkodom a körülményekhez, jobban meg tudom ítélni, mi kell ahhoz, hogy kihozzam a kocsiból a maximumot."