A sanghaji pálya alaprajza (Grafika: www.fia.com)
A sanghaji pálya alaprajza (Grafika: www.fia.com)

Az 5.5 kilométer hosszú sanghaji pálya különlegessége a célegyenest követő jobbkanyar, illetve a pálya hátsó részén található hosszú, több mint egy kilométeres egyenes. Az első kanyar egy csigaházra emlékeztet: a pálya szinte magába fordul vissza, a pilóták 270 fokos fordulatot írnak le, ráadásul méterről méterre keskenyedik az aszfalt – különösen a rajtnál adódhatnak itt veszélyes helyzetek.

KATTINTSON A 2010-ES ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!
KATTINTSON A 2010-ES
ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!

A versenyautók beállítása sok gondot okozhat a csapatoknak, ugyanis az aszfaltcsík hat egyenesből és öt lassú kanyarból áll, így meg kell találni a megfelelő egyensúlyt a sebesség és a tapadás között. Az időmérőn másfajta hátsó szárnybeállítás az ideális, mint a futamon, de a kvalifikáció és a verseny között már nem állíthatóak a szárnyak, így várhatóan több különféle stratégiát látunk majd.

Mivel hűvös időjárás várható (az előrejelzések szerint a maximum hőmérséklet 20 fok lesz a versenyhétvége során), a fékek és a motorok valószínűleg nem okoznak gondot a csapatoknak, azonban a pálya rendkívüli mértékben igénybe veszi a gumikat. Azok a pilóták, akik képesek lesznek a leginkább kímélni az abroncsokat, előnyben lesznek a többiekkel szemben.

Ami az esélyeket illeti, az első számú favorit a Red Bull. Az osztrák istálló a szezon első három versenyén is meggyőző teljesítményt nyújtott, és Malajziában kettős győzelmet aratott annak köszönhetően, hogy Sebastian Vettel pechsorozata véget ért. Mivel a kínai pálya nagyban hasonlít a malajziaira, így a két Red Bull várhatóan ezúttal is elöl lesz.

Az eddigi futamokon kirajzolódott erősorrend várhatóan nem változik a hétvége folyamán, ugyanis a csapatok az első európai futamra, a Spanyol Nagydíjra tartogatják fejlesztéseiket. A McLaren szintén jó eséllyel várhatja a magyar idő szerint vasárnap reggel kilenc órakor kezdődő futamot, mivel a brit istálló különleges csatornájának köszönhetően nagyon gyors lesz az egyenesekben.

Ez különösen a már említett, több mint egy kilométer hosszú szakaszon jelenthet előnyt Lewis Hamiltonnak és Jenson Buttonnak, ráadásul ennek az egyenesnek a végén található a legmegfelelőbb pont az előzésre.

Ezt támasztja alá a világbajnoki pontversenyt vezető Felipe Massa véleménye is. „Nagyon figyelnünk kell az egyenesekben, hiszen láttuk, milyen pokoli tempóra képes a McLaren, és Sanghajban több helyen is lehet előzni" – fejezte ki aggodalmát a Ferrari brazil versenyzője.

MÉG SENKINEK SEM SIKERÜLT DUPLÁZNIA
 

Érdekesség, hogy a Kínai Nagydíjat mind a hat alkalommal más versenyző nyerte meg. A 2004-ben rendezett első versenyen Rubens Barrichello végzett az élen, őt követte Fernando Alonso, Michael Schumacher, Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel.  

 PÁLYABEMUTATÓ MARK WEBBERREL
 
 SANGHAJ A SZÁMOK NYELVÉN
Első GP: 2004. 9. 26.
Összes GP: 6
Leggyorsabb kör: M. Schumacher (Ferrari), 1:32.238
Pálya hossza: 5.451 km
Körök száma: 56
Versenytáv: 305.256 km
Kanyarok száma: 16
Leszorítóerő-beállítás: magas
Használt üzemanyag: 2.7 kg/kör
Időmérő kezdési idő: 2010. 4. 17., 8:00:00
Futam kezdési idő: 2010. 4. 18., 9:00:00
A 2009-es győztes: Sebastian Vettel (Red Bull), 1:57:43.485 óra
A 2009-es rajtelső: Sebastian Vettel (Red Bull), 1:36.184 perc
2009-es leggyorsabb kör: Rubens Barrichello (Brawn), 1:52.592 perc
Legtöbb győzelem: hat pilóta áll egy-egy futamgyőzelemmel
Legtöbb rajtelsőség: Fernando Alonso, Lewis Hamilton (2)