Nagyobb változásokhoz kell alkalmazkodnia a mezőnynek (Fotó: AFP)

 

Azt már korábban is tudni lehetett, hogy változik a mezőny nagysága és a gyártók felállása. 2018-ban eltérés volt a különböző gyártók által indított autók számában – míg az Audi például hat versenyzővel képviseltette magát, addig a Volkswagen csupán két autót indított az első idényben. Idén minden gyártó legfeljebb két istállóval és négy autóval lehet jelen a mezőnyben.

Emellett egy hétvége mindhárom versenyén ugyanaz lesz a pontozási rendszer és már nem az első 10-et, hanem az első 15-öt jutalmazzák, de az első időmérő legjobbjai is szerezhetnek bajnoki egységeket.

A WTCR hivatalos honlapja nemrégiben további módosításokról számolt be. A költségcsökkentés érdekében például kevesebb lehetőségük lesz a csapatoknak tesztelni – különösen az idény kezdete után. Viszont az első szabadedzés időtartamát 45 percre tolják ki, és a versenyhétvégék általában háromnaposak lesz.

Az események alatt legfeljebb tízen dolgozhatnak egy autón, míg a második időmérő harmadik szakaszában ezentúl a Q2-ből a legjobb idővel továbbjutó pilóta nem utolsóként próbálkozhat a pole pozíció megszerzéséért, hanem ő választhatja meg, mikor teljesíti a gyors körét.

A 2018-as szezonhoz hasonlóan tíz versenyhétvégét rendeznek. A szezonkezdet április elején, Marokkóban lesz, majd Magyarországra, Szlovákiába, Hollandiába, Németországba, Portugáliába, Kínába, Japánba és Makaóba is ellátogat a mezőny az új helyszínként csatlakozó, szezonzáró malajziai hétvége előtt.

A 2019-es szezon eddig bejelentett versenyzői:
HYUNDAI

Michelisz Norbert (magyar)
Gabriele Tarquini (olasz)
Nicky Catsburg (holland)
Augusto Farfus (brazil)
LYNK & CO
Yvan Muller (francia)
Thed Björk (svéd)
Andy Priaulx (brit)
Yann Ehrlacher (francia)
VOLKSWAGEN
Rob Huff (brit)
Mehdi Bennani (marokkói)
Johan Kristoffersson (svéd)