Folytatódik a hajsza a bajnoki címért (Fotó: AFP)

 

Több mint két hónap telt el azóta, hogy legutóbb pályára hajtott a WTCR mezőnye, a szlovákiai hétvégén Pepe Oriola, Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert is nyert futamot – a Hyundai magyar versenyzőjének egyébként ez volt az első győzelme a szezonban, egyben a sorozatban.

Még mielőtt azonban valaki úgy gondolná, hogy a hosszú kihagyás után vége is az idénynek, megnyugtathatjuk: nem kevesebb mint 4 hétvégét, így pedig 12 versenyt rendeznek még idén, az évad ugyanis csak november 18-án ér véget Makaóban.

Azt, hogy a szezonzáró napokra esetleg bajnoki esélyesként utazik-e el Michelisz, nehéz lenne megtippelni, de először is tekintsünk vissza az elmúlt 18 futamra és a WTCC-ből WTCR-ré alakuló széria legelső kiírásának első felére.

JÓL MEGY A HYUNDAINAK – ÉS FŐKÉNT TARQUININEK

Hat versenyhétvége 18 viadala után a Hyundai veterán pilótája, Gabriele Tarquini vezeti a bajnoki összetettet. Az 56 éves olasz előnye azonban csak 3 pont Yvan Muller előtt. A legtöbb futamgyőzelem is Tarquinit illeti: a 30-as számú Hyundait eddig négyszer intette le elsőként a kockás zászló.

Ami egyébként a győzelmeket illeti, Tarquini messze a legjobb ezen a téren, mögötte Muller, Thed Björk, Yann Ehrlacher és Jean-Karl Vernay áll 2-2 diadallal. Rajtuk kívül egyszer tudott nyerni Rob Huff, Esteban Guerrieri, Aurélien Comte, Mat'o Homola, Pepe Oriola, valamint Michelisz Norbert is.

A VK ÁLLÁSA 18 FUTAM UTÁN 
1. Gabriele Tarquini (olasz, Hyundai) 202 pont
2. Yvan Muller (francia, Hyundai) 199 pont, 
3. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 176 pont 
4. Yann Ehrlacher (francia, Honda) 171 pont
...
16. Nagy Dániel (magyar, Hyundai) 36 pont
...
21. Nagy Norbert (magyar, Cupra) 18 pont
... 
28. Szabó Zsolt (magyar, Cupra) 3 pont

Nem lenne bátorság kijelenteni, hogy a Hyundai eddig a legerősebb a gyártók közül, persze előnyét az esélyegyenlőség elvére alapozva próbálták visszavetni korábban. A zandvoorti hétvégén a BoP-rendszer legnagyobb elszenvedői egyértelműen Micheliszék voltak, akik így nem meglepő módon pont nélkül távoztak Hollandiából.

A következő, portugáliai versenyekre enyhítettek a hátráltató tényezőkön, aminek következtében a Hyundai visszakerült a mezőny élére. Vila Realban és a Slovakia Ringen is két-két viadalt nyertek a háromból a Hyundaijal száguldók.

MICHELISZ ESÉLYEI A BAJNOKI CÍMRE

Nem éppen a legideálisabb módon indult a WTCR első kiírása Michelisz Norbert számára. A Hyundaijal versenyző BRC Racing Team magyar pilótája az idény első felében igencsak peches volt. Előfordult, hogy a technika hátráltatta, vagy éppen mumusával, Yvan Mullerrel „találták meg egymást” többször is a pályán.

Vila Realban, a hatalmas tömegbalesettel kezdődő (és amiatt hosszú időre félbeszakított) első futamon mindössze ő bírt továbbmenni a rajtot követő őrület után, végül azonban mégsem tudott rajthoz állni az újraindításkor, sőt, a csuklója is megsérült kissé az első körös ütközésnél.

Az tehát nyilvánvaló, hogy Michelisznek jobb versenyekre és eredményekre lesz szüksége a szezon második felében, ám a helyzete mégsem olyan rossz. Az összetett 3. helyén áll, hátránya 26 pont listavezető csapattársához, Tarquinihez képest. Bár a technika ördöge néhányszor már lecsapott az 5-ös számú Hyundaira, mégis Micheliszé az egyik legkiegyensúlyozottabb teljesítményre képes autó a mezőnyben, ez pedig megnyugtató lehet a 34 éves magyar pilóta számára.

„Izgatott vagyok, hogy újra versenyezhetek. A bajnokság az utolsó szakaszába érkezett, fontos viadalok jönnek, szóval fizikailag és mentálisan is megpróbáltam a lehető legjobb módon felkészülni – mondta Michelisz a folytatást illetően. – A ningpói pálya trükkös, mert bár tavaly szerepeltünk már itt, az összes esemény vizes körülmények között zajlott, szóval száraz pályán a nulláról kell kezdenünk. Mindazonáltal a célom most is az, mint mindig, vagyis hogy sok pontot szerezzek.” 

Nagy Norbert dobogóra állhatott Szlovákiában (Fotó: WTCR)

 

ZENGŐS DOBOGÓ A SZÜNET ELŐTT

Nagy Norbert a pole pozícióból indult a második, fordított rajtrácsos versenyen a Slovakia Ringen. Gabriele Tarquini már a rajtnál megelőzte a Zengő Motorsport idősebbik versenyzőjét, akit nem sokkal később egy másik rutinos pilóta, Yvan Muller kezdett el támadni. Nagy azonban sikeresen maga mögött tudta tartani a franciát, és végül célba is ért a 2. helyen. Ezzel első pontjait szerezte meg a sorozatban, és feljött az összetett 21. helyére.

A NINGPÓI HÉTVÉGE PROGRAMJA 
PÉNTEK
6.40 első szabadedzés (élő: Facebook.com/ WorldTouringCarCup)
9.20 második szabadedzés (élő: Facebook) 
SZOMBAT
5.00 első időmérő edzés (élő: Facebook)
9.30 első verseny (élő: Facebook) 
VASÁRNAP
3.00 második időmérő edzés
8.20 második verseny (Tv: Eurosport1)
9.40 harmadik verseny (Tv: Eurosport1)

Csapattársa, Szabó Zsolt számára kétszer is összejött a pontszerzés idén – először hazánkban, a Hungaroringen intette le a 9. helyen a kockás zászló a második futamon, amiért 2 pontot kapott, majd a szlovákiai harmadik versenyen ért célba az 1 pontot érő 10. helyen. Ezzel jelenleg az összetett 28. helyén áll.

TOVÁBBRA SEM TÉRHET VISSZA MONTEIRO

Tiago Monteiro idén még nem indult futamon, szinte pontosan egy éve szenvedett ugyanis súlyos balesetet egy teszten Barcelonában. Úgy volt, hogy hazai versenyein, Vila Realban már csatlakozhat a mezőnyhöz, de orvosai tanácsára Monteiro kihagyta a portugáliai, sőt, az utána következő szlovákiai futamokat is.

A portugált eddig Benjamin Lessennes helyettesítette, a két kínai víkenden azonban Ma Csing-hua vezetheti a Boutsen Ginion egyik Hondáját. A kínai versenyző 2014-ben öt versenyhétvégén indult, 2015-ben pedig a teljes szezont teljesítette a WTCC-ben. Az átalakult sorozatban tavaly is rajthoz állt két futamon – Makaóban kapott ugyanis lehetőséget a Citroëntől.

Ma Csing-hua tavaly rajthoz állt a WTCC makaói versenyein (Fotó: AFP)

 

Ma mellesleg a Formula–1-et is megjárta, a jelenleg már nem létező Caterham és HRT tesztpilótája volt, tavaly pedig a Formula E-ben állt rajthoz két versenyen. Ám nem a kínai pilóta az egyetlen, aki miatt változik a mezőny a szezon hetedik hétvégéjén – James Thompson (aki már Szlovákiában sem állt rajthoz) helyét ugyanis Timo Scheider veszi át az idény hátralévő részében. A rutinos pilóta többek között a német túraautó-bajnokság (DTM) 17 szezonjában indult összesen, mely során hétszer győzött, kétszer pedig a bajnoki címet is elhódította., így nem akármilyen taggal bővül a WTCR mezőnye.

TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
A HÁTRALÉVŐ HÉTVÉGÉK

Szeptember 28–30.: Ningpo, Kína
Október 5–7.: Vuhan, Kína
Október 27–28.: Szuzuka, Japán
November 15–18.: Makaó