Muller az élre állt a rajtnál, majd megnyerte az első versenyt (Fotó: AFP)

 

Az élmezőnyből Yvan Muller kapta el legjobban a rajtot, a francia pilóta maga mögé utasította a pole-ból rajtoló csapattársát, Thed Björköt, és élre állt. Michelisz Norbert rajtja is jól sikerült, ám a másik két Hyundai „bezárta az ajtót" előtte, így nem tudott előrébb jönni. Michelisz mellett mellesleg nem sokkal később elment Robert Huff, így a magyar pilóta visszaesett a 4. helyre.

Kicsit hátrébb a hondás csapattársak, Esteban Guerrieri és Yann Ehrlacher kerültek bajba a rajtnál, a nagy tülekedésben mindketten sok pozíciót rontottak.

Az első kör végére kezdett szétszakadni a mezőny, az első négy autó szorosan követte egymást, utánuk viszont nagyobb lemaradással érkezett csak a Jean-Karl Vernay vezette boly. Ekkor Frédéric Vervisch támadta Tarquinit, ám az olasz elfékezte az egyik féktávot, blokkoltak a kerekei, és a szalagkorlátnak csapta az autóját. A verseny véget is ért a számára.

Bár ezzel Vervischnek sikerült előrébb lépnie, nem sokáig örülhetett, mert néhány perccel később ő is kiesett. Vele szinte egy időben Guerrieri is feladta a versenyt, de az argentinnak legalább sikerült előtte visszatérnie a bokszba.

A második kör végén Michelisz próbálta visszaszerezni a harmadik helyet Hufftól, és majdnem sikerült is neki, ám annyira közel voltak Huff-fal az élen álló Muller, Björk pároshoz, hogy a magyar hyundaiosnak nem volt helye betennie az autóját a Volkswagen elé.

A harmadik és egyben utolsó kör végére szétszakadt kicsit az első négy – Michelisz támadta Huffot a harmadik helyért, Björk pedig Mullert a győzelemért. Végül azonban nem történt változás az élmezőnyben, Muller megnyerte a versenyt csapattársa, Björk előtt. A dobogóra rajtuk kívül Robert Huff állhatott fel, míg Michelisz a negyedik lett.

Bár a Zengő Motorsport szerelőinek sikerült összerakniuk Szabó Zsolt első szabadedzésen összetört autóját a versenyre, a magyar pilóta számára már az előtt véget ért a futam, hogy egyáltalán felállt volna a rajtrácsra. Miután ugyanis kihajtott a bokszutcából, a SEAT megállt alatta. Csapattársa, Nagy Norbert is egy gyorsan megszerelt autóval kezdte meg a csütörtök esti versenyt, majd néhány pozíciót javítva a 21. helyen látta meg a kockás zászlót.

Jól ment a szabadkártyás René Rast, aki – noha rajtbüntetés miatt csak a 15. helyről kezdhette meg a versenyt – fél kör után már a 9. helyen hajtott. Később sikerült még előrébb verekednie magát, és a 6. helyen ért célba.

A németországi hétvége péntek 17.35-kor folytatódik a második időmérő edzéssel. A hátralévő két versenyt szombaton rendezik meg – a másodikat 11.00-kor, a harmadikat 12.20-kor. A kvalifikációt élőben közvetíti az Eurosport2. A harmadik versenyt az Eurosport1-en tekinthetik meg élőben, a második versenyt ezen csatorna mellett az M4 Sport is élőben adja.

TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA, NÜRBURGRING
1. VERSENY

1. Yvan Muller (francia, Hyundai i30 N)
2. Thed Björk (svéd, Hyundai i30 N)
3. Robert Huff (brit, Volkswagen Golf GTI)
4. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai i30 N)
5. Jean-Karl Vernay (francia, Audi RS 3 LMS)
6. René Rast (német, Audi RS 3 LMS)
7. Gordon Shedden (brit, Audi RS 3 LMS)
8. Pepe Oriola (spanyol, SEAT León Cupra)
9. Tom Coronel (holland, Honda Civic Type R)
10. Benjamin Lessennes (belga, Honda Civic Type R)
...
21. Nagy Norbert (magyar, SEAT León Cupra)
...
Szabó Zsolt (magyar, SEAT León Cupra) nem indult el

A vk állása: 1. Tarquini 118 pont, 2. Muller 104, 3. Michelisz 89, 4. Ehrlacher és Huff 82-82, 6. Björk 77, ...10. Nagy D. 36, ...18. Szabó Zs. 2