Francois Ribeiro, a sorozat vezetője az új márkák miatt döntött a négyes limit mellett. Az idén az Audi hat, a Honda öt autót indított, erre a jövőben nem lesz lehetőségük.

„Nem lesznek egy- vagy háromautós csapatok, mindenki két kocsit indíthat” – mondta Ribeiro, aki jelezte, ha egy márka két istállót szerepeltet, a színezésükben és a csapatnévben el kell térniük egymástól.

Amikor a Hyundai bejelentette, hogy Michelisz Norbert a pilótája marad 2019-ben, azt is közölte, hogy az idei bajnok Gabriele Tarquini mellett a brazil Augusto Farfus és a holland Nick Catsburg versenyez majd a dél-koreai márka autóival.

A pontozás is változik, jövőre már az első időmérő legjobbjainak is osztanak pontokat, a versenyeken pedig az első tíz helyett az első 15-öt jutalmazzák. Erre azért lesz szükség, mert Ribeiro reményei szerint 30-nál is több induló lesz a WTCR-ben.

A WTCR terveit és a jövő évi versenynaptárat az FIA motorsport világtanácsának el kell fogadnia.