A túraautó-vb (WTCC) mezőnye 2011 óta minden évben versenyzett a Hungaroringen – jövőre az utódsorozat WTCR is hazánkba látogat (Fotó: Meder István)

 

Alig több mint két hete vált hivatalossá, hogy a WTCC és a TCR-sorozat összeolvadásából új széria születik, amely „világkupa”-besorolást kapott a Nemzetközi Automobil-szövetségtől, és amely WTCR néven fut majd. Akkor még csak az volt biztos, hogy az új sorozat az elkövetkező két szezonban biztosan a TCR-szabályozás szerint zajlik majd, hogy a pilóták és a csapatok világkupacímet szerezhetnek (a gyárak számára nem írnak ki versenyt), s hogy minden hétvégén három futamot tartanak 26 állandó indulóval és két szabadkártyás versenyzővel.

Mostanra az is kiderül, hol zajlanak majd ezek a versenyek, s azt kell mondanunk, a túraautó-vb jó néhány állandó helyszíne megmaradt – elég csak azt említeni, hogy a marrákesi utcai pályán kezdődnek a küzdelmek, s hogy másodikként a Hungaroringre érkezik majd a mezőny, amelynek remélhetőleg tagja lesz Michelisz Norbert is, aki az idén a magyar autósport legnagyobb nemzetközi sikerét aratva másodikként végzett a világbajnokságon.

A magyar versenyző két hete azt nyilatkozta, ebben a sorozatban képzeli el a jövőjét, s nyilván az ideális az lenne, ha továbbra is fizetett pilótaként tehetné mindezt, mert ha nem (sokakban felvetődik, hogy versenyezhetne saját csapata, az idén TCR csapatbajnoki címet szerző M1RA színeiben is), akkor az ehhez szükséges anyagi hátteret is neki kellene előteremtenie. A számítások szerint ez 700 ezer euró, ha az ember el is akar érni valamit, nem csupán részt venne a sorozatban.

Természetesen nem szabad megfeledkeznünk a Zengő Motorsportról sem, amely jó néhány tehetséges pilótát adott a magyar autósportnak – elég csak Micheliszt említeni –, és amely folyamatosan képezi a fiatal magyar versenyzőket.

Michelisz Norbert (balra) és a M1RA indulása még kérdéses (Fotó: Nemzeti Sport)

 

A versenynaptárban egyelőre 9 helyszín szerepel, de a tervek szerint 10 fordulóból áll majd a sorozat, két lehetséges rendezővel azonban még tárgyalnak a szervezők. Számunkra tehát a legérdekesebb hír, hogy a magyar nézők is láthatják a vadonatúj mezőnyt, de érdekesség, hogy a legendás Nürburgring ugyanúgy bent maradt a naptárban, mint a portugáliai Vila Real, vagy a legendás Makaó. Érdekesség, hogy 2007 óta először rendeznek majd túraautó-versenyt Zandvoortban (Hollandia).

Ide kapcsolódó hír egyébként, hogy az újságírók megszavazták az Év versenyzőjét a túraautó-világbajnokságon, aki meglepő módon nem az első világbajnoki címét megszerző Thed Björk lett, hanem a világbajnoki címért eséllyel küzdő, utóbb azonban egy tesztbalesetben súlyosan megsérülő (ezért az utolsó néhány versenyhétvégét kihagyó) portugál Tiago Monteiro, a második helyen pedig Michelisz Norbert végzett a voksoláson.

A WTCR ELŐZETES VERSENYNAPTÁRA
Április 7–8.: Marrákes (Marokkó). Április 28–29.: Hungaroring. Május 10–12.: Nürburgring, Nordschleife (Németország). Május 19–21.: Zandvoort (Hollandia). Június 22–24.: Vila Real (Portugália). Augusztus 4–5.: Termas de Río Hondo (Argentína). Szeptember 29–30.: Ningpo (Kína). Október 27–28.: Szuzuka (Japán). November 15–18.: Makaó