WTCR: Én vagyok az, akinek a skalpjára vadásznak – Michelisz

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2019.12.13. 12:18
null
Mindenki egyért, jelesül a túraautó-világkupáért: Michelisz Norbert (balról), Esteban Guerrieri, Yvan Muller és Thed Björk (Fotó: fiawtcr.com)
A magyar autósport legnagyobb nemzetközi sikerét arathatja Michelisz Norbert. A túraautó-világkupa mindhárom sepangi futamát vasárnap tartják – a Hyundai magyar pilótája az élről várja a versenyt.

 

ÚJABB TÁVOZÓ

A Volkswagen után az Audi is bejelentette, hogy az idény végén kiszáll a túraautó-világkupából, ami vélhetően a mezőny létszámának csökkenését is jelenti, hiszen nyolc versenyző képviseli a két márkát. A Volkswagen az elektromos hajtású versenysorozatokra koncentrál, az Audival induló csapat pedig jövőre a DTM- és GT-sorozatra összpontosít. Az Audi ugyanakkor bízik benne, hogy privát nevezőként marad autója a WTCR-ben.

Maximum 85 pontot lehet szerezni a hétvégén a túraautó-világkupa idényzáróján, de az éllovas Michelisz Norbertnek 66 is elég lenne az üdvösséghez – sőt, talán kevesebb is, de akkor már a riválisok eredményétől is függne a sikere.

Négyen állnak ugyanis harcban a vk-győzelemért, a reggeli első időmérő előtt Michelisz vezet, mögötte 9 ponttal lemaradva áll korábbi hondás csapattársa, az argentin Esteban Guerrieri, 11 ponttal a négyszeres túraautó-világbajnok Yvan Muller, és 28 ponttal a svéd Thed Björk, aki éppen Michelisz orra elől halászta el a világbajnoki címet két évvel ezelőtt Katarban. Illusztris társaság, de Michelisz van az üldözött szerepében, ami mindenképpen lélektani előny.

Már hetek óta négyükről szólnak a hírek, előbb a győztesnek járó gyönyörű serleggel fotózták őket – együtt és külön-külön –, majd csütörtökön már a sepangi aszfaltcsík célegyenesében pózoltak: profin, ahogy illik.

Michelisz ráadásul a verseny előtti sajtótájékoztatóra volt hivatalos, s állta is kérdéseket.

Megerősítette, hogy a nyugalom, amely belőle sugárzik, nem csupán látszat, hanem valódi – bár fogalma sincs, honnan jön az érzés, mivel két évvel ezelőtt, amikor a világbajnoki címért harcolt, nagyon izgatott volt. Most azonban képes csak saját magára figyelni, s amikor arról kérdezték, mit tanult a 2017-es évadzáróból, a Hyundai magyar pilótája azt felelte: „Akkor én voltam az üldöző. Néhány pontos hátránnyal érkeztem az idényzáróra, most azonban én vagyok az, akinek a skalpjára vadásznak, és szeretem ezt az érzést. Kíváncsi vagyok, az időmérő edzés utolsó öt körében is ugyanilyen nyugodt leszek-e…”

Hogy miért jobb szerinte üldözöttnek lenni? Ha másért nem, mert jól teljesít nyomás alatt, nem foglalkozik azzal, hogy éllovasként ő lehet az, aki esetleg a hétvége folyamán visszaesik, a lényeg ugyanis, hogy a harmadik futam végén ki van elöl – és ő akar ott lenni. Az már korábban kiderült, hogy a Hyundai teljes mellszélességgel mögötte áll, a korábbi Formula–1-es pilóta, Gabriele Tarquini el is mondta, hogy mindent megtesz Michelisz sikeréért. Ne legyenek azonban kétségeink afelől, hogy a Honda ugyanígy támogatja majd Guerrierit, az utóbbi időben parádés formába lendülő Lynk & Co pedig Mullert és Björköt.

„Remélem, tiszta versenyhétvégénk lesz – bizakodott Michelisz. – Ha a bajnoki címre esélyes pilóták kihozzák magukból a maximumot, nem lesz szükségük külső segítségre, ettől függetlenül megnyugtató érzés, hogy csapattársként ott van velem Tarquini, akitől a legtöbbet tanultam pályafutásom során. Bármilyen kérdéssel fordulhattam hozzá, s ez biztosan így lesz most is. Biztos lehetek abban is, ha összetalálkozunk a pályán, és előttem lesz, nem fogja megnehezíteni az előzést. És ez nagyon nagy szó egy olyan versenyzőtől, mint Gabriele.”

Michelisz már eddig is jó néhány fényes sikert szerzett a magyar autósportnak, most a legnagyobb kapujában áll. Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros-világbajnoki címe eddig az egyetlen ilyen szintű siker a technikai sportokban – nem megfeledkezve Szisz Ferenc Grand Prix-sikeréről vagy Baumgartner Zsolt Formula–1-es bemutatkozásáról, sőt, pontszerzéséről! –, Micheliszé lehetne a második. A tét tehát óriási – ezzel ő is tisztában van.

Az első időmérőről – melyen Michelisz Norbert szerezte meg a pole pozíciót – itt olvashat bővebben!

A VK ÁLLÁSA
Pilóták:
1. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai i30) 316 pont, 2. Guerrieri (argentin, Honda Civic) 307, 3. Muller (francia, Lynk & Co) 305, 4. Björk (svéd, Lynk & Co) 288, ...23. Tassi Attila (magyar, Honda Civic) 52

A HÉTVÉGE PROGRAMJA
Péntek. 8.15: 1. időmérő edzés. 12.30: 2. időmérő edzés
Vasárnap. 8.15: 1. verseny. 11.15: 2. verseny. 13.10: 3. verseny
Az időpontok magyar idő szerint értendők.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik