Michelisz Norbert elsőségével vette kezdetét a WTCR szlovákiai hétvégéje, melynek első szabadedzésén igen változatos volt a mezőny eleje a gyártókat tekintve. A Lynk & Co versenyzői azonban az időeredményeket rangsoroló lista végén helyezkedtek el, vagyis Yvan Mulleréknek volt min javítaniuk a második tréning előtt és alatt – igaz, a kínai-svéd márkának a BoP-rendszer sem kedvezett.

Az esélykiegyenlítést szolgáló szabályozás egyébként ezúttal nem hátráltatta annyira a Hyundait, mint az előző két állomáson, ami biztató Michelisz Norbert és márkatársai számára, ennek hatása pedig a szlovákiai versenyhétvége elején is meglátszott.

A második, 30 perces szabadedzés is úgy kezdődött, ahogy az első gyakorlás véget ért: Michelisz erősen teljesített, a Lynk & Co szenvedett, míg Tassi Attila neve a 15. hely környékén volt olvasható.

Féltávnál Nicky Catsburg állt az élen, Michelisz a negyedik leggyorsabb volt. Ekkor mutatott be Andy Priaulx egy látványos kicsúszást, de szerencsére vissza tudta hozni az autóját a kavicságyból a pályára.

Az utolsó percekben a két cuprás, Aurélien Panis – aki egyébként a második helyen állt akkor – és Mikel Azcona nem értette meg egymást tökéletesen a pályán, de sikerült elkerülniük egy esetleges ütközést. Ekkora már gyülekeztek a fekete felhők a pálya felett. Bár a mezőny megúszta az esőt az edzéseken, a hétvége hátralévő részében nagy valószínűséggel közbeszólhat az időjárás.

A leintés előtt Esteban Guerrieri pördült meg a célegyenesben, de Thed Björk is bemutatott egy kicsúszást. Mindez viszont a végeredményt nem befolyásolta: Catsburg végzett az élen Tom Coronel és Aurélien Panis előtt. Michelisz a kilencedik leggyorsabb volt, míg Tassi a 23. pozícióban zárta a második szabadedzést.

Folytatás 13.45-kor az első időmérővel.

TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
SZLOVÁKIA, 2. SZABADEDZÉS

1. Nicky Catsburg (holland, Hyundai) 2:10.373
2. Tom Coronel (holland, Cupra) +0.287
3. Aurélien Panis (francia, Cupra) +0.325
4. Kevin Ceccon (olasz, Alfa Romeo) +0.497
5. Frédéric Vervisch (belga, Audi) +0.509

9. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) +0.825

23. Tassi Attila (magyar, Honda) +2.119