Björk nagyszerű formában volt a ningpói hétvégén (Fotó: AFP)

 

A nem sokkal a záróverseny előtt megrendezett második viadalon Yvan Muller szerezte meg a győzelmet, amivel a francia pilóta átvette a vezetést a bajnoki összetettben. A magyar idő szerint ma hajnalban megrendezett időmérőn (akárcsak a szombatin) Thed Björk szerezte meg a pole pozíciót, mellőle Michelisz Norbert várhatta a piros lámpák kialvását. A második versenyhez hasonlóan, Szabó a 17., Nagy a 20. helyről rajtolhatott.

Björk jól kapta el a rajtot, és megőrizte az első helyet, de Michelisz sem veszített pozíciót a startnál. Esteban Guerierri azonban nem sokkal később megelőzte a magyart, aki mellett Gabriele Tarquini és Denis Dupont is elment. Guerierri számára sem végződött jól az előzés, ugyanis utána lesodródott a pályáról, és rengeteg pozíciót bukott. A kör végén behajtott a bokszutcába, és már vissza sem tért a pályára.

A második körben Micheliszt már Rob Huff támadta. Kicsit hátrébb Jean-Karl Vernay és Yvan Muller csatázott. Előbbi megpróbálta megelőzni a honfitársát, akivel azonban összeértek, és Muller hosszú métereken keresztül tolta maga előtt Vernay Audiját. Ennek következtében mindketten több pozíciót buktak. Még hátrébb Nagy Norbert sikeresen megelőzte Tom Coronelt.

Björk kezdett egyre jobban elhúzni az élen – a 6. körre már 3 másodperc volt az előnye. A következő körben Muller alatt egyre jobban lelassult a Hyundai, ami azt jelentette, hogy a francia vélhetően nem sokáig állhatott a bajnoki összetett élén. 

A 9. körben félbeszakították a versenyt, de először nem lehetett tudni, hogy miért. Később kiderült, hogy az utolsó szektorban sérült a rázókő (Aurélien Comte Peugeot-ja tépte fel), és ez szorult javításra. A problémát azonban nem új rázókövek lecsavarozásával, hanem egy gumibála odaállításával oldották meg.

A verseny nagyjából negyedórát állt, majd a biztonsági autó mögött indították újra azt. Akárcsak az első rajt, az újraindítás is jól sikerült Björk számára, aki maradt az élen. Michelisznek a 4. helyen Huff ellen kezdett védekeznie, akinek azonban a visszapillantó tükröt is néznie kellett, ugyanis Frédéric Vervisch igencsak közel volt hozzá. 

Utóbbi jó hír volt Michelisznek, ugyanis Huffnak inkább már a mögötte érkező Audira kellett figyelnie, sőt Vervisch nem sokkal később meg is előzte a brit versenyzőt. Kettejük csatája közben pedig Michelisz el tudott kissé lépni.

A félbeszakítás jót tett a versenynek, ugyanis több csata is kialakult az összerázódott mezőnyben. Huffnak például már Nathanaël Berthon ellen kellett védekeznie – ami utóbbi lesodródásával és pozícióvesztésével ért véget –, de Michelisznek is maga mögött kellett tartania Vervischt, aki nagyon keményen támadta a magyar versenyzőt az utolsó körben.

Michelisz autójával ekkor már nagy problémák voltak, le is sodródott a pályáról, így Vervisch el tudott menni mellette. Bár lassan, de szerencsére sikerült végül célba érnie az ötödik helyen.

Björk azonban simán nyert, a második Tarquini, a harmadik pedig Dupon lett. Utóbbi első dobogós helyezését szerezte meg idén. A győzelmével Björk feljött a bajnoki összetett második helyére, amelynek élére visszaállt Tarquini.

Pontszerző helyen végzett Huff, Oriola, Berthon, Panis és Bennani is. Nagy Norbert a 15. helyen látta meg a kockás zászlót, Szabó Zsolt az utolsó kör megkezdése előtt behajtott a bokszutcába, és idő előtt befejezte a versenyt.

A WTCR mezőnye marad Kínában, ugyanis jövő héten a vuhani utcai pályán rendezik meg a következő versenyhétvégét.

TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
NINGPO, HARMADIK VERSENY

1. Thed Björk (svéd, Hyundai)
2. Gabriele Tarquini (olasz, Hyundai)
3. Denis Dupont (belga, Audi)
4. Frédéric Vervisch (belga, Audi)
5. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai)
...
15. Nagy Norbert (magyar, Cupra)
...
Szabó Zsolt (magyar, Cupra) feladta

A vk élcsoportja 21 futam után: 1. Gabriele Tarquini (olasz, Hyundai) 241 pont, 2. Björk (svéd, Hyundai) 233, 3. Muller (francia), Hyundai) 232, 4. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 197, 5. Ehrlacher (francia, Honda) 178, 6. Guerierri (argentin, Honda) 174, 7. Vernay (belga, Audi) 166, ... 18. Nagy D. (magyar, Hyundai) 36 ... 22. Nagy N. (magyar, Cupra) 18 ... 28. Szabó Zs. (magyar, Cupra) 4