Michelisz Norbert elmondta, egy félreértés eredménye volt az ütközése Rob Huff-fal (Fotó: fiawtcr.com)

 

Van az úgy, hogy az ember bármit csinál, rosszul jön ki belőle... Ez egy ilyen verseny volt?
– Pont ilyen – mondta Michelisz Norbert, aki egy ötödik hellyel zárta a szombati napot a „zöld pokolban”, miután a hétvége utolsó versenyén többször is csetepatéba keveredett, s végül kilökték. – Az utolsó nürburgringi futamon egyszerűen minden szituációban a rossz oldalon voltam. A rajt utáni helyezkedésben megőriztem a harmadik helyemet, de közvetlenül előttem védték a belső ívet, úgyhogy próbáltam a lehető legkésőbb fékezni. Yvan Muller azonban a belső íven megérkezett és nekem jött, amitől elferdült a kormányom és visszaestem néhány pozíciót.

GYORS A HYUNDAI

Három verseny, három különböző győztes a Nürburgringen – a szombati két futam után Esteban Guerrieri és a világbajnoki címvédő Thed Björk ünnepelhetett, a csütörtök esti első után pedig Yvan Muller. Összességében tehát megállapíthatjuk, a Hyundai a hatvan kiló pluszsúllyal is versenyképes, ami jó hír a szezon hátralévő részét tekintve. Ami viszont nem jó hír, hogy Michelisz Norbert, bár mindkét időmérő edzésen harmadikként végzett, egy negyedik és egy ötödik hellyel zárta a hétvégét, az utolsó versenyen pedig a szalagkorlát vetett véget a küzdelmének a zöld pokolnak nem kedvességből becézett, 25 kilométeres Nürburgringen. A Zengő csapat két ifjú pilótája, Nagy Norbert és Szabó Zsolt Dávid sem volt szerencsés ezen a hétvégén – mindketten messze voltak a pontszerzéstől.

Nem ez volt az utolsó ütközése ezen a napon.
– Sajnos nem. Nem sokkal később Esteban Guerrieri is támadott, és ő is eltalált, ezúttal az autóm jobb hátulját. Nem vigasztalt, hogy később tíz másodpercre megbüntették a manővere miatt, mert visszacsúsztam a tizenegyedik helyre, és ez megpecsételte a sorsomat. Hiába lehet ugyanis ezen a pályán előzni, ha előttem az Audinak nagyon magas volt a végsebessége. Rátapadtam, vártam az esélyre, és bíztam benne, hogy néhány pont összejön.

Össze is jöhetett volna, csak aztán nem értették meg egymást Huff-fal. Megbeszélték a verseny után, hogy mi történt?
– Igen. Láttam, hogy Huffynak problémája van – folyamatosan lassult, a többiek viszonylag simán előzgették. Arra számítottam, hogy ahogy elengedte a többieket, elenged engem is, és megragadtam az első adandó alkalmat az előzésre, hátha az utolsó egyenes előtt még levadászhatok valakit magam előtt. Ő viszont nem gondolta, hogy a pályának azon a részén előzésbe kezdek, s ennek a félreértésnek lett a következménye az ütközés.

Negyedik hely csütörtökön, a szombati első futamon pedig egy ötödik. Hogyan értékeli a hétvégét?
– Maradt bennem hiányérzet. Az első két versennyel még úgy-ahogy elégedett lehetek, de a harmadik sikerülhetett volna jobban.

A hatvan kiló pluszsúly mekkora hátrányt jelentett?
– Ha őszinte akarok lenni, jobban teljesítettünk, mint amire számítottam. Az időmérőkön megszerzett két harmadik helyet a hétvége kezdete előtt vakon aláírtam volna, s az, hogy az autó erős, önbizalomra ad okot.

Most azt is megtapasztalta, milyen, amikor az ember egy ilyen népes mezőnyben bekerül a darálóba. Milyen volt?
– Egy ilyen mezőnyben, amelyben kicsik a különbségek a versenyzők között, és sok a klasszis, csak idő kérdése, hogy mindenki bekerüljön a darálóba. Ilyenkor nem tehet mást az ember, mint hogy a lehetőségeiből megpróbálja kihozni a maximumot. Épp ezért számítok a mostaninál nehezebb, de jóval könnyebb hétvégékre is.

Tudom, hogy nem olvas hozzászólásokat, de a verseny után jött néhány olyan komment, hogy lehetett volna bátrabb, talán agresszívabb. Mit gondol erről?
– Szerintem egyáltalán nem kifizetődő törni-zúzni. Sohasem voltam az a típus, aki mindenáron keresi a kontaktust, és ezen nem is akarok változtatni. Biztos vannak olyan szurkolók, akik szeretik, ha az autók ütköznek, ezt elfogadom, mivel én is elég sokat néztem autóversenyt az elmúlt évtizedekben. Azt viszont látni kell, hogy az esetek kilencven százaléka teljesen más az autóban ülve, mint kívülről. Véleményem szerint ésszel kell játszani. Persze megesik, hogy lemegy a roló, és akkor menni kell meg ütközni, de ez most nem az a helyzet volt.

WTCR, NÜRBURGRING
2. FUTAM

1. Esteban Guerrieri (argentin, Honda) 3 kör, 2. Pepe Oriola (spanyol, Cupra) 1.148 mp h., 3. Frédéric Vervisch (belga, Audi) 2.988 mp h., 4. Yvan Muller (francia, Hyundai) 3.787 mp h., 5. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 4.088 mp h., 6. Yann Ehrlacher (francia, Honda) 4.573 mp h., …18. Nagy Norbert (magyar, Cupra) 40.422 mp h.

3. FUTAM
1. Thed Björk (svéd, Hyundai) 3 kör, 2. Vervisch 0.793 mp h., 3. Muller 8.154 mp h., 4. Benjamin Lessennes (belga, Honda)  13.088 mp h., 5. Nathanaël Berthon (francia, Audi) 15.900 mp h., 6. Oriola 18.077, …18. Nagy Norbert 36.231 mp h.

A vk élcsoportja: 1. Muller 135 pont, 2. Tarquini 118, 3. Björk 107, 4. Michelisz 99, 5. Ehrlacher 90, 6. Huff 82, …12. Nagy Dániel (magyar, Hyundai) 36, 20. Szabó Zs. 2