A tények már néhány napja, Katarban közszájon forogtak, a bejelentéssel csak azért kellett várni, mert a Nemzetközi Automobil-szövetség motorsporttanácsának igent kellett mondania az új szabályozásra.

Megtörtént, így immár hivatalos, hogy jövőre túraautó-világkupa (WTCR) néven fut a bajnokság, s a megállapodás értelmében a TCR-sorozat nem folytatódik, mint ahogyan a túraautó Európa-bajnokság sem.

ZENGŐ ZOLTÁN, a Zengő Motorsport tulajdonosa
„Érdeklődéssel várom a sorozatot, fantasztikus lehetőség ez az olyan privát csapatoknak, mint amilyenek mi vagyunk. A túraautó-világbajnokság nyilván nagyon nehéz volt számunkra, hiszen olyan gyári csapatokkal kellett felvennünk a versenyt, amelyeknek sokkal jobb anyagi lehetőségeik voltak. Életünk legnehezebb évén vagyunk túl, voltak nagy hullámvölgyeink, óriási áldozatokat hoztunk, de a hitemet sohasem adtam fel, így befejeztük az idényt. Az új WTCR sorozatban a csapatom alkalmas lehet rá, hogy a bajnoki címért küzdjön, de előbb világosan kell látni a szabályokat és a költségeket."

Érdekes és látványos változás lesz a versenyhétvégék programjában, hogy kettő helyett három versenyfutamot tartanak: egy időmérő edzés és egy verseny a nyitó napon, egy második időmérő edzés plusz két futam (az eddig megszokott rendszer szerint, vagyis fordított rajtrácsos nyitó, majd főversennyel) a másodikon.

Maximum 26 versenyző nevezését fogadják el a sorozatban, nyilván elsőbbséget élveznek azok a pilóták és csapatok, amelyek eddig a TCR-, illetve a WTCC-sorozatban szerepeltek. A nevezés jövő hét pénteken kezdődik és január 30-ig tart.

Ami a legérdekesebb nekünk, magyaroknak, hogy mi lesz Michelisz Norberttel, saját istállójával, a M1RA-val (amely az idén csapatbajnoki címet szerzett a TCR-ben), illetve a Zengő Motorsporttal. Természetesen erről a túraautó-világbajnokság idei ezüstérmesét, Micheliszt kérdeztük elsőként.

„Érdekesnek tűnik a sorozat, és ha célt akarok kitűzni magam elé, akkor ebben a sorozatban szeretnék szerepelni – mondta Michelisz. – Az ideális nyilván az lenne, ha továbbra is fizetett pilóta lennék, mert ha nem, akkor az ehhez szükséges anyagi hátteret is nekem kell előteremtenem, ami számításaink szerint hatszázezer euró, ha csak részt akar venni az ember, és hétszázezer, ha valamit el is akar érni.”

Hogy szívesen versenyezne-e a saját csapata színeiben? Természetesen, jó érzés lenne (főleg mert tudja, a M1RA-nál tökéletesen profi a háttér), de talán ennek még nem jövőre jön el az ideje. A katari idényzáró után Michelisz Japánba utazott, hogy a jövőről tárgyaljon, egyelőre azonban nem született döntés azzal kapcsolatban, hogy a japán gyár milyen módon vesz részt a WTCR-sorozatban, mint ahogy arról sem, hogy foglalkoztatják-e továbbra is a magyart saját versenyzőjükként vagy nem. Kell még néhány hét, hogy kikristályosodjon minden.

„Természetesen szeretnék továbbra is a Hondával dolgozni, de az is előfordulhat, hogy megkeres egy másik csapat, és azt az ajánlatot fogadom el, mint ahogyan az is, hogy a saját csapatomban versenyzek majd – tette hozzá Michelisz. – Ami pedig azt a szabályt illeti, hogy gyári csapatok nem indulhatnak… Nos, véleményem szerint ellenőrizhetetlen, hogy egy istálló kap-e gyári támogatást vagy sem. Nem is ez a fontos, hanem az, hogy a szervezők tartsák kordában a költségeket, például azzal, hogy befagyasztják a fejlesztéseket, vagy mondjuk megszabják a szerelők számát. Ha ezt megteszik, nem szabadulnak majd el a költségek, és szoros, izgalmas futamokat látunk.”

A szervezők erre törekszenek, legalábbis erre utal, hogy a technikai szabályozás ismert, de két évre befagyasztották, vagyis 2019-ig biztosan TCR-autókkal zajlik a sorozat. Elsőkerék-hajtású, négy/ötajtós, 1750-2000 köbcentis, maximum 350 lóerős versenygépekkel. Nem kevesebb, mint 19 olyan bajnokság zajlik a világon, amely TCR-alapokon nyugszik, ezekben képviselteti magát az Alfa Romeo, az Audi, a Ford, a Honda, a Hyundai, a KIA, a LADA, az Opel, a Peugeot, a Renault, a SEAT, a Subaru és a Volkswagen. Eddig mintegy 600 versenygépet építettek meg a TCR-szabályok szerint.