A 93-as elképzelései szerint alakult minden (Fotó: Hantos László)

 

Marc Márquez vasárnap rajt-cél győzelmet aratott Jerezben, ezzel is bizonyítva, hogy az előző nagydíjon történt hiba semmilyen megingást sem okozott sem nála, sem a csapatánál. Sőt!

„Nagyon boldog vagyok, hogy megnyertem a versenyt, de főleg amiatt, ahogyan megnyertem. Ez volt a cél, az austini hiba után. Az első körökben nem volt meg az a bizonyos érzés, minden kanyarban széles voltam kicsit – talán a teli tank, talán a pálya állapota miatt. Szóval türelemre intettem magam. Amikor azonban a gumi elkezdett fogyni, és egyre többet csúszkált, akkor már megjött az érzés, ami az edzések során is volt. Fél táv után láttam, hogy a többiek még mindig közel vannak, akkor megnyomtam kicsit, hogy a többiek is érezzék azért, hogy mire vagyok képes.

„Az austini esés után láttam, hogy sokan miket írtak: ez az ő gyenge pontja, elesett, blablabla. De engem ezek nem érdekelnek. Megvolt a magabiztosságom, tudom, hogy mi történt Austinban, és ez nagy segítség volt, hogy megértettük. Mára csak egy célom volt, kimenni, és megpróbálni az elejétől a végéig az élen menni, hogy megmutassam az embereknek, főként az ellenfeleimnek, hogy én ugyanaz a Marc vagyok, ugyanazzal az önbizalommal, és idén jól érzem magam” – nyilatkozta a győztes a leintés után.

Márquez jó formájával a többiek is pontosan tisztában vannak, Valentino Rossi és Andrea Dovizioso is beszélt erről vasárnap kora este. „Ha neki nehézségei vannak, akkor is a dobogón végez, amikor mi nem találjuk a beállításokat, akkor hátrébb végzünk, így viszont sok pontot veszítünk, ami nem fér bele” – mondta Dovizioso, aki negyedik lett.

A második helyen Álex Rins végzett, akiről sokan sokszor elmondták az utóbbi időben, hogy számolni kell vele az év során, és ezt most is bizonyította. A kilencedik helyről rajtolva motorozta fel magát.

„Tudtuk, hogy van olyan versenytempónk, mint Marcnak, de azt is tudtuk, hogy vasárnap ő képes még egyet előbbre lépni. Sajnos sok időt veszítettem a Ducatik mögött, melyek féktávon is, kigyorsításon is nagyon erősek. Nem kérdés, tovább kell dolgozunk azon, hogy az időmérők jobban sikerüljenek, és ne induljak hátrányból amiatt” – mondta Rins.

Maverick Vinales sokszorosan boldog volt a leintés után. Nemcsak azért, mert végre idén először dobogóra állhatott, hanem azért is, mert egy olyan pályán sikerült neki, amelyet hagyományosan nem kedvel annyira, eddigi legjobb MotoGP-eredménye két hatodik hely volt itt.

Hogy mi volt a siker titka? Fabio Quartararo beállításai. A harmadik szabadedzés után, amelyen Vinales a 15. helyen végzett, egyszerűen átvették a francia márkatárs beállításait. A „teljesen új” motoron a spanyol azonnal a második lett a következő gyakorláson csupán egy tizeddel Márquez mögött. A kérdés persze, hogy ez az új út a további pályákon is működőképes lesz-e.

Mennyből a pokolba

A nap legnagyobb drámáját Fabio Quartararo, egész pontosan a motorja hozta a királykategóriában. A francia bizonyította, hogy rajtelsősége nem csak a véletlen műve volt. A rajt után ugyan visszaesett Márquez és csapattársa mögé, de a futam feléhez közeledve megelőzte Franco Morbidellit. És ekkor jött a baj, ugyanis technikai hiba miatt – a váltókarnál ment valami tönkre – fel kellett adnia a versenyt.

„Nagyon jól éreztem magam a motoron, csodás volt a legjobb pilóták között menni. Nagyon apró technikai hibáról beszélünk, ami azonban sokba került. Boldoggá tesz, hogy milyen jó munkát végeztünk a hétvégén, és biztos vagyok benne, hogy a következő futamokon is így lesz majd. Ahogy Katarban tettük, itt is itt hagyjuk a negatív dolgokat, és csak a pozitívokat visszük tovább magunkkal. Nagy önbizalmat ad, hogy végig Márquez mögött tudtam menni” – értékelt Quartararo.

A fiatal franciát nagyon megviselték a történtek (Fotó: Kovács Nikolett)

Versenyfutás az idővel

Hatalmas balesettel indult a középső kategória, a Moto2 versenye. A folyamatot gyakorlatilag Remy Gardner (talán túlzott akarása) indította el. Jól kapta el a rajtot, majd kétszer is összeért Álex Márquezzel, de ennek még nem lett következménye. Az egyes kanyar kigyorsításánál azonban Gardner high slide bukást mutatott be, a mögötte haladó Márqueznek pedig esélye sem volt kikerülni, a spanyol átugratott a motorján, majd ő is hatalmasat bukott.

Alex Márquez on Twitter

Así son las carreras. Gracias equipo y afición por un fin de semana muy top. Volveremos! Sometimes races are like this. Thanks team and all the fans for an amazing weekend! @FanClubAM73 #SpanishGP


Gardner motorja a pálya közepén csúszva kiütötte Dimas Ekky Pratama alól a motort (szegény indonéz pilóta hiába figyelt, lassított és emelte fel a kezét az alapbalesetet követően), őt pedig Marco Bezzecchi nem tudta elkerülni, aki szintén elesett, miután nekiment az indonéznek.

Közben Márquez motorja a pálya mellett csúszott, Brad Binder csak csodával határos módon tudta kikerülni. Természetesen piros zászlóval azonnal megszakították a futamot, majd az eredeti 23 helyett 15 körös versenyt írtak ki.

Márquez saját lábán távozott a bukás után, és azonnal rohanni kezdett a boksz fele, hogy visszajuttassa a motorját. A spanyol a második rajthelyet megszerezve nyilván nagy reményekkel várta a Spanyol Nagydíjat, és semmi más sem lebegett a szeme előtt, csak az, hogy rajthoz tudjon állni az új versenyen.


A szerelői embertelen küzdelem során összerakták a motort, így Márquez a bokszutcából indulva el tudott rajtolni, de hatalmas hátrányát nem tudta ledolgozni, így a heroikus küzdelmet a 24. helyen fejezte be.

A nagydíjat Lorenzo Baldassarri nyerte meg Jorge Navarro előtt, aki hatalmas felzárkózást és tempókülönbséget mutatott be az utolsó két körben. Talán ha van még egy kör, akkor a pole-első győzni tudott volna, de a sportban ugye nincsen ha.

Baldassarri ezzel tovább növelte összetettbeli előnyét, három versenyt megnyerve az eddigi négyből idén. A Pons-alakulat dupla dobogónak örülhetett, hiszen Augusto Fernández karrierje során először pódiumra állhatott, ráadásul kéztörése után visszatérve.

További érdekességekről helyszíni riporterünk mesél az alábbi videóban.