MotoGP: Márquez bukott, és ismét kiugrott a válla

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2018.11.18. 09:22
null
Vinalesnek jár majd a puszi kutyájától, Minnie-től (Fotó: Kovács Nikolett)
Eső, eső és még több eső. Ez a válasz, ha össze akarjuk foglalni a MotoGP-depóban leggyakrabban felmerülő témát a hétvégi szezonzáró helyszínén, Valenciában, ahol ez egyáltalán nem megszokott.

Pénteken gyakorlatilag egész nap esett az eső, hol kisebb, hol nagyobb intenzitással – a MotoGP-edzéseket meg is kellett emiatt szakítani az első napon.

Szombatra javult a helyzet, csak a MotoGP-sek reggeli menete alatt jött egy újabb zápor, majd fokozatosan száradni kezdett az aszfalt.

Az első két nap legnagyobb csalódását Valentino Rossi okozta, akinek nem sikerült beverekednie magát a Q2-be, így ma a 16. helyről várja az év utolsó futamát.

Pedig a pénteki esős edzések után még optimista volt – annak ellenére, hogy nem sikerült az első 10 között végeznie –, de a harmadik szabadedzésen sem volt elég gyors, és bukott is. „Sajnos nem volt elég tempóm, és nem éreztem jól magam a motoron, így nem sikerült a top tízbe bekerülnöm. Délutánra változtattunk a motoron, de teljesen mások voltak a körülmények, felszáradt a pálya, és egyszer sem volt jó érzésem a motoron, nagyon kényelmetlenül éreztem magam. Nagyon hátulról kell majd indulnom, ami nem lesz egyszerű.”

Q1-BŐL A RAJTRÁCS ÉLÉRE

Csapattársának, Maverick Vinalesnek sem indult sokkal jobban a hétvégéje. Az első napot ugyan a hetedik helyen zárta, de szombat reggel ő is kiszorult a top10-ből, így a Q1-en kellett jogot szereznie, hogy ott lehessen az „igazi” időmérőn. És ha már odakerült, akkor meg is nyerte...

„Nagyon jókor jött ez az eredmény. Már Phillip Islanden is nagyon próbálkoztam az esőben, de akkor nem sikerült megszereznem a pole-t. Most a legjobbamat adtam. Szerencsére a Q1-en sikerült javítanunk egy kicsit a motoron aztán már csak a legjobbamat kellett adnom. Nagyon örülök ennek a rajtelsőségnek, mert tavaly ez volt a legrosszabb versenyem. Az időjárás-előrejelzés nem valami jó holnapra, kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a verseny, hiszen még sosem rajtoltam az élről esős futamon” – mondta Vinales, aki utoljára tavaly Aragóniában szerzett rajtelsőséget.

MÁRQUEZ MIATT CSERÉL RAJTSZÁMOT

Vinales a hétvégén azt is felfedte, hogy jövőre a rajtszámát is lecseréli, nemcsak a vezető szerelőjét és coachát. „A karrierem elején 12-essel versenyeztem, de a vb-n erre eddig nem volt lehetőségem, mert általában foglalt volt a szám. Jövőre új emberekkel, új mentalitással akarok versenyezni, a rajtszám is ezt a változást jelzi. Úgy érzem, most jött el az ideje ennek.”

De vajon a mai futamon még a régi, vagy már az új Mavericket láthatjuk majd? „Nem tudom, csak próbálok a legjobb Maverick lenni.”

Vinales egyébként a 12-es rajtszámot viselte akkor is, amikor hétévesen megnyerte a Conti Kupát, ahol Marc Márquez ellen is versenyzett. A spanyol yamahás természetesen nem úszta meg a kérdést, hogy van-e összefüggés a két dolog között. „Persze. Végül is minden fejben dől el.”

„Szerintem sosem mentünk egymás ellen egy teljes bajnokságot korábban – emlékezett vissza Márquez. – Szerintem csak néhány futamon indultam a Conti Kupán, mert én az Open RACC 50-ben mentem, de egyre megy. Vannak pilóták, akiknek pszichésen stabilitásra van szükségük, motivációra, mert bizonytalanabbak és dolgokba kapaszkodnak. Én tudom, hogy nem a rajtszám tesz bajnokká. Ez egy egész csapat munkája” – kommentálta Vinales döntését a regnáló világbajnok.

Márquez hatodik BMW-jét nyerte az idén, mint a legsikeresebb pilóta az időmérőkön (Fotó: Hantos László)
Márquez hatodik BMW-jét nyerte az idén, mint a legsikeresebb pilóta az időmérőkön (Fotó: Hantos László)

MÁRQUEZNEK CSAK KICSIT UGROTT KI A VÁLLA

A hondás az időmérő edzés elején bukott váratlanul, hiszen még csak gyors körön sem volt. „Valószínűleg még túl hideg volt a gumi, ezért ment el a motor eleje. Az esés után azonnal éreztem, hogy valami nincs rendben. Nem ugrott ki teljesen a vállam, mint máskor szokott, így tudtam folytatni az edzést. Miután visszaértem a kamionba, elkezdtem mozgatni a karom, és szerencsére visszament a helyére magától, most nem kellett segítség hozzá. Csak egy tizeddel maradtam le a pole-ról utána, de nem forszíroztam maximálisan, mert nem akartam még egy esést kockáztatni, és fájdalmaim is voltak azért” – mesélt a történtekről.

Márqueznak már évek óta vannak problémái a bal vállával, de idén tovább romlott az állapota. Motegiben épp a friss bajnoki címét ünnepelte a levezető körön, amikor Scott Redding gratulációként vállon veregette, aminek köszönhetően a spanyol válla akkor is kiugrott.

Márquez már az eset előtt is kész terve volt, hogy decemberben megműtteti magát. „Motegi óta nem százszázalékos a vállam, az elmúlt hetekben is volt vele gondom. Nem motorozás, hanem erőnléti edzések alatt is éreztem újabban furcsaságokat. Az egyedüli szerencsém, hogy nagyon erős az izomzatom, amely a hétköznapokon a helyén tartja a vállam, de egy nagyobb erőhatás az már más kérdés.”

Márquez évek óta nagyon keményen dolgozik, így nem kizárt, hogy a szervezete így küldi őt egy kisebb kényszerpihenőre, hiszen a műtét után teljesen le kell majd állnia az edzéssel egy ideig. A spanyol már tavaly sem csinált titkot abból, hogy mekkora nyomás alatt él, a stressztől kopaszodni kezdett az elmúlt évben.

Tegnap próbálta lazán előadni a dolgokat, de a testtartásán és a metakommunikációját látszott, egyáltalán nincs jól. Délután öröm is jutott a számára, amikor átvette a legújabb BMW-jét, amelyet minden évben az időmérők legeredményesebbje kap. Az autó tetejére is felült egy fotó erejéig, de a lemászásnál bizony kiült az arcára a fájdalom.

A második edzésnapon egyébként Rossinak is jegelni kellett a bal vállát. „Igen, néha előfordul, hogy fáj a bal vállam, nem százszázalékos. Eléggé megütöttem ma, mert magasról estem, ezért jegeltük, és fájdalomcsillapítót is vettem be. Ez még egy régi-régi-régi sérülés miatt van. Általában nem okoz gondot, de van, hogy fáj” – mondta a Doktor.

Mára ismét nagy esőt mondanak, ami jócskán felboríthat majd minden eddigit. Sok pilóta akar bizonyítani, miközben már nincs veszíteni valójuk, hiszen a bajnoki helyezések többsége már eldőlt.

Ami a többi kategóriát illeti, Moto3-ban Tony Arbolino, míg Moto2-ben Luca Marini indulhat majd az élről.

GYORSASÁGIMOTOROS-VB
VALENCIAI NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ EDZÉS
MOTOGP
1. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 1:31.312
2. Álex Rins (spanyol, Suzuki) +0.068
3. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) +0.080

MOTO2
1. Luca Marini (olasz, Kalex) 1:35.777
2. Xavi Vierge (spanyol Kalex) +0.027
3. Marcel Schrötter (német, Kalex) +0.168

MOTO3
1. Tony Arbolino (olasz, Honda) 1:46.773
2. Nakarin Atiratphuvapat (thaiföldi, Honda) +0.244
3. John McPhee (brit, KTM) +0.343

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik