A rajt utáni pillanatok a tavalyi jerezi futamon (Fotó: AFP)

Nagyon más igénybevétel ez fizikailag és mentálisan, de a pilóták többsége mégis szereti ezt a rohamot, hiszen nem esnek ki a ritmusból. De mi vár ránk és főként persze a pilótákra Jerezben?

Először is egy részben új aszfalt. A tavalyi teljes újraaszfaltozás után télen ismét javítottak a pályán, így némileg ismeretlen terepre érkeznek a résztvevők, mivel azóta nem tesztelt itt senki sem.

A Michelin ezért a megszokott három helyett négy keveréket hoz a királykategória résztvevőinek, mivel előre is és hátra is kétféle kemény keveréket biztosítana majd, így összesen négyféle abroncsból válogathatnak a csapatok.

Az extra kemény keverék jelölésében megegyezik majd a másik keménnyel, így külső szemlélőként nem lehet megállapítani, hogy éppen melyiket használják a pilóták, sőt a Michelin tájékoztatása szerint egyáltalán nem adnak majd információt arról, hogy ki melyik kemény keverékű verziót használja, melyek felépítése teljesen megegyezik, csak a gumi keménységében lesz eltérés. Hátra természetesen aszimmetrikus abroncsokat hoznak, megerősített jobb oldallal a nyolc jobbos kanyar okozta nagyobb terhelés miatt.

Az előrejelzések egyébként végig száraz és meleg időt mutatnak, így nagy eséllyel valóban a sárga jelölésű kemény verziók valamelyike lesz majd használatban, ami a hátsó gumit illeti.

A vasárnapi MotoGP-futam egyébként a 300. lesz, amit a MotoGP-elnevezés és a négyütemű éra bevezetése óta láthatunk. A négyütemű motorok a 2002-es szezonnyitón Szuzukában mutatkoztak be, igaz akkor még vegyes volt a mezőny, és voltak olyanok, akik még a kétütemű 500 ccm-es motor nyergében szálltak harcba az akkor 990 ccm-es motorok ellen.

Abban mindenki egyetért, hogy a klasszikus királykategória, azaz a kétütemű, 500-as motorok világa nagyobb kihívás volt, nehezebb volt uralni a motorokat, és egy egészen kicsi hiba is könnyedén high slide bukással végződött. A négyüteműek világában hatalmas segítség és könnyebbség az elektronika jelentős szerepe, de ez tette lehetővé, hogy sokkal erősebb motorokon láthassuk a világ legjobbjait versenyezni lényegesen gyorsabb köridőket futva.

A hétvégén tehát kiderül, hogy ki nyeri a 300. MotoGP-futamot, hogy a HRC-nek sikerült-e megoldani a láncproblémát, ami az elmúlt két nagydíj hétvégén is gondot okozott nekik, hogy Álex Rins ismét az élmezőny elejében tud-e maradni, hogy Maverick Vinales-nek összejön-e végre egy jó futam vagy hogy láthatunk-e majd újabb epikus test-test elleni küzdelmet a híres célrafordító kanyarban.

Akik szeretnék feleleveníteni, hogy mik történtek három hete Austinban, azoknak ajánljuk az alábbi videót, amiben az NSO MotoGP-szakértője elemezte az eseményeket.

A VERSENYNAPTÁR
Dátum  GP Helyszín   MotoGPMoto2
Moto3
március 10. Katari Nagydíj Losail*  Dovizioso
Baldassarri
 Kaito
március 31. Argentin Nagydíj Termas de Rio Hondo  Márquez
Baldassarri
Masia
április 14. Amerikai Nagydíj Austin  RinsLüthi
Canet
május 5. Spanyol Nagydíj Jerez     
május 19. Francia Nagydíj Le Mans     
június 2. Olasz Nagydíj Mugello     
június 16. Katalán Nagydíj Montmeló     
június 30. Holland Nagydíj Assen    
július 7. Német Nagydíj Sachsenring     
augusztus 4. Cseh Nagydíj Brno     
augusztus 11. Osztrák Nagydíj Red Bull Ring, Spielberg     
augusztus 25. Brit Nagydíj Silverstone     
szeptember 15. San Marinó-i Nagydíj Misano     
szeptember 22. Aragóniai Nagydíj Alcaniz     
október 6. Thaiföldi Nagydíj Buriram    
október 20. Japán Nagydíj Motegi     
október 27. Ausztrál Nagydíj Phillip Island    
november 3. Malajziai Nagydíj Sepang     
november 17. Valenciai Nagydíj Valencia     
*éjszakai verseny